[96-02]Colt CJ0 - Wywalona uszczelka pod głowicą po 4 tys km od wymiany
proweb052 - 03-04-2017, 12:17 Temat postu: Wywalona uszczelka pod głowicą po 4 tys km od wymiany Witam, mam problem z moim Coltem 1.3 CJ0 97.r 75KM. Chodzi o uszczelkę pod głowicą. Około 4tys. km (lipiec 2016) wymieniałem uszczelkę pod głowicą z planowaniem, uszczelniaczami, itd. Wczoraj jechałem i zaświeciła się kontrolka oleju. Otworzyłem maskę, a tam znowu wycieki. Colt bardzo dziwnie się zachowuje. Wysokie obroty po opaleniu, ogromne spalanie rzędu 15l/100km w cyklu mieszanym.
Mam w związku z tym dwa pytania:
1. Dlaczego uszczelka znowu została uszkodzona? (czy możliwe że źle zostały dokręcone śruby od głowicy?)
2. Czy posiadając klucz dynamometryczny i kolejność dokręcania śrub mogę sam sobie wymienić takową uszczelkę, aby jeszcze nim trochę pojeździć?
mkm - 03-04-2017, 13:13
proweb052, śruby do głowicy dałeś nowe czy te co były?
proweb052 - 04-04-2017, 09:23
mkm napisał/a: | proweb052, śruby do głowicy dałeś nowe czy te co były? |
Nie wiem, robiłem to u mechanika. Ale podejrzewam ze te co były.
mkm - 07-04-2017, 11:48
proweb052, w takim razie reklamuj usługę.
Możesz mieć krzywą głowicę, trefną uszczelkę (czasami z zamiennikami tak bywa), rozciągnięte śruby, nierówną powierzchnię bloku itp. itd.
Jeżeli mechanik zrobił wszystko tak jak należy to niestety obstawiam krzywą głowicę.
se7en - 07-04-2017, 13:50
a śruby po przejechaniu około 1000 km, zostały ponownie dokrecone czy ktoś o tym zapomniał?
mkm - 07-04-2017, 21:42
se7en, a gdzie w manualu masz dokręcanie głowicy po "iluśtam" kilometrach
se7en - 07-04-2017, 22:47
nie musi chyba być, spotkalem sie w wielu przypadkach ze zawsze warto dokrecic, także moj galant przeszedl niedawno remont silnika, po 1500 km, zajechał na dokręcenie tym samym momentem co wczesniej, jak sie okazało - uszczelka sie dobrze ułozyła i jeszcze duzo sie dokreciło
mkm - 07-04-2017, 23:34
Jak się dużo dokręciło to znaczy, że nie dokręcali momentem z serwisówki.
Jest spory (przynajmniej w CA).
|
|
|