To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Tuning Turbiaka

spooner25 - 03-04-2017, 18:48
Temat postu: Tuning Turbiaka
Wiem, wiem są na forum informacje - ale mało. Wujek Google też mało mówi. Sporo jest "pa ruski" ale ja nie gadam w tym języku.

Przejdźmy do konkretów. Jak większości posiadaczy Turbiaków zaczyna brakować mi mocy. Planuje lekki tuning żeby zwiększenie mocy było odczuwalne a jej rozwijanie harmonijne.

Byłem na hamowni - 197 KM i konkretny nawet moment bo chyba równe 300 Nm. Celuje w ok. 30 KM+

Teraz pytania:

1. Wydech musi pozostać seryjny bo to auto rodzinne. Czy warto wywalić katalizator ?

2. Układ dolotowy - planuję zmianę na jakiś dobry stożek pewnie K&N lub Fuijta - dolot zrobię sam, nie będę kupować dedykowanego za chore pieniądze. Czy montowaliście w swoich Outlanderach stożki ?

3. Po tych zabiegach dopiero chcę zrobić tuning "właściwy" czyli program. No i teraz główne pytanie. Ze względu na zamontowany podtlenek LPG czy jest opcja zrobić mapę tylko na paliwie ?

Uprzedzam ewentualne "docinki".. najpierw biorę się za "tuning" hebli - tarcze już są, klocki się zamawiają więc w teorii będzie też hamował ;)

Czy robiliście podobne akcje u Siebie ? Można powiedzieć, że realizacja celu czyli 30 KM+ to przy moich założeniach w miarę rozsądna kwota:

- lepsze oddychanie to ok. 400 zł,
- strojenie to 800 zł (już gadałem)

Co o tym myślicie ? Macie doświadczenie z podobnymi założeniami ?

W@sio - 03-04-2017, 20:12

Do realizacji +30KM wystarczy Ci wkładka filtra powietrza, wycięcie kata i rozsądne strojenie - patrz temat byczka kolegi staszq, a jeśli chcesz iść bardziej to patrz mój temat, albo Zwierzu :-)
Bzyk_R1 - 03-04-2017, 20:57

Ja natomiast zrobię odwrotnie i najpierw program a potem się zobaczy. Auto też ma być daily i nie budzić śpiącego dzieciątka :D
spooner25 - 03-04-2017, 22:33

A gdzie dla porównania polecacie zrobić program w Warszawie lub okolicach i jakie są koszty ?
W@sio - 03-04-2017, 22:53

O to pytaj Zwierza, robił to powie Ci gdzie i za ile :-)
Buszu - 04-04-2017, 18:39
Temat postu: Mocy wiecj
Po wykonaniu sporej ilości telefonów to firm z chiptuningiem w W-WA to koszt 1500-2000pln..
W@sio - 04-04-2017, 20:46

Dlatego to 800zl za program wydawało mi się podejrzane
ledziu - 04-04-2017, 21:38

A ja proponuje zrobić taak: jeżeli auto ma być w 100% seryjne z minimalnie zmienioną charakterystyką to zapodaj wkładkę do filterka ewentualnie tak jak chciałeś po taniości "stożek" i jedź na strojenie... ja wszystkie tematy strojeniowe ogarniam w Lesznowoli pod Piasecznem. Jak coś mogę Ci napisać na PW czemu tak czynię bo jest tego sporo więc nie będę Ci zaśmiecać tematu :D

Natomiast jak chciałbyś troszku grubiej to odetkaj go wydechem z DP, dolocik i ICek jest to podstawowy set-up turbawki... :twisted:

W@sio - 04-04-2017, 21:58

Stożka nie polecam ;-)
ledziu - 04-04-2017, 22:30

W@sio napisał/a:
Stożka nie polecam ;-)

To był skrót myślowy do dolotu dlatego użyłem cudzysłowu :D
Konkretnie w tym przypadku nie wiem czy bym dłubał dolot...

Sxizo - 15-04-2017, 20:37

W@sio napisał/a:
Stożka nie polecam ;-)


Dlaczego? Ja właśnię planuję włożyć ori apexi, bo najlepiej filtrują ze wszystkich i są suche co ważne dla przepływki i jakoś dobrze odgrodzić termicznie.

W@sio - 15-04-2017, 22:28

Mialem HKSa u siebie "odgrodzonego" a i tak ssał ciepłe powietrze wyszło podczas strojenia.
staszq2 - 17-04-2017, 23:37

spooner25 napisał/a:
Planuje lekki tuning żeby zwiększenie mocy było odczuwalne a jej rozwijanie harmonijne.

Awykonalne w O1T przy takim doładowaniu tutaj "cios" będzie bardzo odczuwalny harmonijnie to 2.5T z Volvo rozwija moc
spooner25 napisał/a:
Byłem na hamowni - 197 KM i konkretny nawet moment bo chyba równe 300 Nm. Celuje w ok. 30 KM+

Jeśli to prawda to ktoś kto się zna spokojnie zrobi ~ 250 KM i 400 NM
spooner25 napisał/a:
- strojenie to 800 zł (już gadałem)

dość drogo są ludzie którzy za 400 robią :P
spooner25 napisał/a:
- lepsze oddychanie to ok. 400 zł,

220 zł tyle kosztuje wkładka K&N do ori obudowy, wszelkie stożki rozmijają się z celem
spooner25 napisał/a:
czy jest opcja zrobić mapę tylko na paliwie ?

Mapa zawsze jest robiona na Pb :P ale odpowiedź na Twoje pytanie brzmi: tak. Koszt dodatkowy min. 1000 zł z tego co się orientowałem.

mroz3k - 03-06-2017, 11:42

Odświeżę temat.

Badałem trochę rynek norweski apropo hamowania,strojenia itp.

Natknąłem się na kilka firmy proponujące software do Outka, który podnosi moc tak:

Steg 1
Steg 1 Effekt: 258hk (190kW)
Steg 1 Dreiemoment: 368Nm (271ft-lb)
HK økning: 56hk (41kW)
NM økning: 65Nm (48ft-lb)

Zabieg trwa do 2 godzin.

Firma gwarantuje iż jest to minimum jakie na pewno otrzymamy.

A tu wykresik:



Spotkał się ktoś z tym w Polsce? Co o tym myślicie?

Bzyk_R1 - 03-06-2017, 14:23

mroz3k, wygląda to bardzo podobnie do mojego programu, wartości niemal identyczne po Stage 1.
mroz3k napisał/a:
Zabieg trwa do 2 godzin.


Oczywiście jeżeli po drodze nie odmawiają posłuszeństwa takie rzeczy jak:
-pompa paliwa
-katalizatory
-IC
-turbo

mroz3k napisał/a:
Firma gwarantuje iż jest to minimum jakie na pewno otrzymamy.


Nie jest to do zrobienia na seryjnych gratach ale po modyfikacji pompy i katów to rzeczywiście minimum. To taki bezpieczny program, oczywiście wszystko zależy od kondycji jednostki. Ważne jest ile trzeba dmuchnąć żeby tyle wygenerował.

Na ostatniej wizycie w RS padło do mnie pytanie: Ładujemy gaśnice w ICka? :D W moim przypadku jeżeli sprzęgło by wytrzymało to zmrożenie IC dałoby realnie 260KM i 400Nm z lekkim haczykiem :D

Co do wykresu to nie ma on nic wspólnego z rzeczywistością... Charakterystyka naszego silnika jest zupełnie inna.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group