To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - Audi A8 W12

Olivia - 05-04-2017, 18:00
Temat postu: Audi A8 W12
Cześć

Słuchałam rozmowy pewnych panów na temat Audi A8 D3 z silnikiem W12 o mocy 450 KM. Padło stwierdzenie że do tego silnika nie montuje się gazu ponieważ silnika się do tego nie nadaje, rzekomo przegrzewa się. Natomiast drugi powód to brak miejsca na instalację i jej bardzo wysoki koszt.
Czy ktoś z ekspertów od LPG mógłby się wypowiedzieć na ten temat.

Oliwia

robertdg - 05-04-2017, 20:00

http://gazeo.pl/warsztaty...tykul,6082.html
enea - 06-04-2017, 22:00

jak widać dla chcacego nic trudnego
Olivia - 06-04-2017, 22:29

Dzięki za odpowiedź Robercie.

Mnie zastanowiła jedna rzecz. Wiadomo że wszystko da się zagazować. Pytanie tylko że jest to operacja względnie prosta, czyli standardowy montaż jak np. w silniku V8.

robertdg - 07-04-2017, 08:12

Wnioskując po tym co pisza na forach gazowych oraz w tym artykule plus drobne wypominki gaziarzy co już gazowali nietypowe silniki - kwestia doświadczenia i chęci, w A8 rzecz umiejscowienia dodatkowych komponentów do LPG stanowi małe wyzwanie, reszta to już doświadczenie montazysty, zakładam że montaż zajmie koło roboczego tygodnia.
Zdziwiłabyś sie co ludzie potrafią gazować, widziałem nawet hybrydy pod gazem :biggrin:

Sylwia - 07-04-2017, 15:10

12 cylindrowe auto to koszt ok 7000- 8000 zł
trzeba założyć 2 instalacje 6 cylindrowe..
no i gdzieś to zmieścić.
trzeba policzyć ile się jeździ i czy się to opłaca.

pozdrawiam

Olivia - 10-04-2017, 00:01

Przeglądnęłam ogłoszenia. Audi A8 D3 w silniku W12 to koszt minimum 35 000 PLN za auta z początku produkcji. Chociaż widzę że dużo zależy od stanu ponieważ jest kilka za przeszło 50 000.
Sylwia - 10-04-2017, 11:38

ja pisałam o kosztach instalacji LPG do tego samochodu,


pozdrawiam

Marcino - 10-04-2017, 22:19

robertdg napisał/a:
widziałem nawet hybrydy pod gazem

Jak ma być tanio...:)

Olivia - 11-04-2017, 23:55

Sylwia, dzięki za odpowiedź. Nie powiem, spory koszt montażu takiej instalacji. Ciekawe jaka jest awaryjność tak skomplikowanej instalacji.
RalfPi - 23-04-2017, 08:56

Wydaje mi się, że nie jest to specjalnie skomplikowana instalacja.
Jeżeli będziesz użytkować samochód normalnie - tzn. bez jeżdżenia 250km/h przez 1h, ścigania się na torze itp., to 100kkm spokojnie powinna wytrzymać (tak mówi kolega mechanik).

Z praktycznego punktu widzenia, jeżeli samochód będzie palił 20l LPG/100km (kolega ma BMW 645i i tyle mu pali), to zbiornik 50l starcza na ok. 250km.
Mój zbiornik w Lancerze starcza na ok 350km i ciągłe tankowania staje się męczące na dłuższą metę (w szczególności przy dużych trasach).
Druga sprawa, że np. w Niemczech gaz jest po 2.5zł, a diesel po 4.5zl.

Podsumowując - instalacja jak instalacja - nie doszukiwałbym się zwiększonej awaryjności.

robertdg - 23-04-2017, 09:54

RalfPi napisał/a:
Z praktycznego punktu widzenia, jeżeli samochód będzie palił 20l LPG/100km (kolega ma BMW 645i i tyle mu pali), to zbiornik 50l starcza na ok. 250km.
Nikt o zdrowych zmysłach nie założy 50-tki do takiego auta, bo 50-tke napełnisz w okolicach 40litrów, wiec przy Twoim założeniu 20l/100km, 200km to optymistyczny wynik, widziałem kika A8-ek z LPG i znaczna większośc miała montowane zbiorniki 100l, czyli koło 75-80l użytecznego paliwa.

Żeby nie być goloslownym, zobacz http://www.ebay.de/itm/Au...%3D222069542488

Nawet Frontgas proponuje 72-100l pojemności zbiorników

RalfPi napisał/a:
Podsumowując - instalacja jak instalacja - nie doszukiwałbym się zwiększonej awaryjności.
Zbytnio upraszczasz bo tego nie widziałes, równie dobrze możesz powiedzieć że Maybach czy Rolls-Royce to tez samochód bo ma koła i sie toczy, sztuka wykonania tez ma znaczenie :roll:
RalfPi - 23-04-2017, 10:23

To inżynierowie liczą komponenty - nie jest ich aż tak dużo i montaż instalacji zajmuje może 5h? Ile zajmowałby montaż Rolls'a ręcznie? Rok?
Może jest to uproszczenie, ale instalacja prawidłowo zamontowana (z komponentami prawidłowo dobranymi) powinna bez problemów śmigać 100kkm przy założeniach, o których pisałem wcześniej.

Te 100l butlę to trzeba gdzieś upchać i tak jak piszesz - nie kupuje się V8 czy V10 czy W12 :) , żeby jeździć 120km/h po Autobahnie.

PS Widzę, że A8 ma faktycznie sporo miejsca na butlę.

Sylwia - 24-04-2017, 12:18

do 12 cylindrowego phaetona zamontowaliśmy butlę 90 litrów,
ale też znajomemu w polo 1,4 zbiornik cylinder 80 litrów- bo nie lubił tankować.. :mrgreen: - klient nasz Pan,,



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group