To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - 2.0 Did BSY - porada dla nowego właściciela

Awra - 13-04-2017, 20:17
Temat postu: 2.0 Did BSY - porada dla nowego właściciela
Witam Was, poprzednio byłem i w sumie to nadal jestem użytkownikiem forum Audi A4 Klub Polska. Niedawno sprzedałem swoje A4, 2.0 TDI 140 konne więc miałem conieco do czynienia z tym silnikiem. Sprzedałem z zamiarem kupienia jakiejś benzyny i również Audi ale mój ojciec, posiadacz Outlandera dziś zabił mi ćwieka. Jutro jedzie po nowe auto, Toyotę Land Cruiser i chce mi swojego dotychczasowego Outka sprzedać po dość okazyjnej cenie...i nie wiem co zrobić, dlatego potrzebuję żebyście mi trochę doradzili.
Auto aktualnie ma przejechane 150tkm, silnik w porównaniu do audi chodzi dziwnie moim zdaniem, wrzucę Wam poniżej filmik który kiedyś nagrałem. Wyposażenie chyba full opcja oprócz skóry, do tej pory nie było z nim żadnych problemów ale znowu auto służyło jako drugie mojego ojca i więcej stało niż jeździło. Rok 2008 ale chyba 2009. Ogólnie jakoś nie przepadałem za nim ale auto jest pewne, wiem że nie ulep i u mnie też będzie służyło jako drugie. W swojej przygodzie z Audi zrobiłem przy 200tys usunięcie DPF, wymianę wałka rozrządu, szlif gniazd pompowtryskiwaczy (bosh) regenerację napędu pompy oleju (ołówek) i uszczelka pod głowicą obsiadła... no ale późnie przez jakieś 70tys latałem bezproblemowo i kilka dni temu sprzedałem auto.
Teraz pomóżcie, co może mnie spotkać przy silniku BSY?

Chodzi to tak :
https://www.youtube.com/watch?v=0e-GB0lmOGA

Ogólnie na filmiku bardziej pokazywałem problem grzechotania nierozwiązany do dziś, ale jakiś pogląd na temat macie.

Podpowiecie coś o bolączkach tego silnika? Nie chce mi się remontować drugiego 2.0 TDI, pojeździć mam nim zamiar do 200 tys. Co trzeba by zrobić zaraz po zakupie żeby bezproblemowo jeździć?

[ Dodano: 13-04-2017, 21:35 ]
Mała edycja, auto jest z 2009 i pełna opcja oprócz navi - skóra jest :wink:

rezon - 14-04-2017, 19:10

ja zrobiłem swoim 155kkm bez żadnych remontów silnika i żadnych oznak potrzeby remontów też nie było. Audi chyba miałeś z początków 140KM TDI czyli pewnie 2004/5 - Outek był pozbawiony większości chorób wieku dziecięcego. DPF nie miał, o wałkach nie czytałem żeby ktoś robił, podobnie zresztą jak innych napraw. Turbina zawalona sadzą czy bardzo rzadkie mikropęknięcia głowicy to praktycznie jedyne usterki do 200kkm. Ale TDI lubi jeździć, a nie stać.
kajos - 14-04-2017, 22:45

ja zakupilem miesiac temu Miska
nalatane 166 tys km

jako tako nie ma z niczym problemow oprocz.... mocy
przesiadlem sie z Passata 1.9 przerobionego na 140KM

Misiek byl doslownie mulem :P
dopiero wczoraj wywalilem ten niby filtr i nie te auto :biggrin:

dostal wigoru i patrzac po spalaniu na kompie mniejsze zapotrzebowanie 8)

Awra - 15-04-2017, 10:22

Właśnie moje audi było z początku 2007. 2.0 TDI 8v PD Bosh. Właśnie mam pytanie, jakie pompki mają BSY? Bosh czy Siemens? Bardzo nie podoba mi się jak pracuje ten silnik jak mu się przysłuchałem, mój BPW pracował dużo ciszej i płynniej od BSY. Nagram coś zaraz z odpalania po nocy to mi powiecie czy u Was też tak dziwnie pracują te silniki

[ Dodano: 15-04-2017, 11:15 ]
Dobra, nie ma sensu nic wrzucać. Mój ojciec doprowadził swoją spokojną jazdą do takiego zmulenia tego silnika że aż dziwnie dudnił. Wczoraj pojechali outkiem po nowe auto i 400km zrobił jego kolega, kilka czarnych bąków i auto chodzi normalnie jak na 2.0tdi, czuć że chce iść, turbo dmucha odpowiednio a auto rwie do przodu i czuć że chce iść. Dziękuję Wam za odpowiedzi, zamawiam oleje, płyny filtry i zostawię go dla siebie.

1. Odnośnie PPD pytanie aktualne, w necie znalazłem że jest tam Bosh, byłoby dobrze.
2. I napęd pompy oleju, jest tam to koło zębate na którym wycierają się zęby?
3. Jaki tam jest filtr w wydechu? Bo miało nie być DPFa...

rezon - 15-04-2017, 12:13

Awra napisał/a:
2. I napęd pompy oleju, jest tam to koło zębate na którym wycierają się zęby?
3. Jaki tam jest filtr w wydechu? Bo miało nie być DPFa...
nie wycierają się zęby i nie ma dpf. Bo inaczej jak czarne bąki ;) .
Awra - 15-04-2017, 12:37

Dobra, a jeszcze mam jedno pytanie. W Audi miałem zajeb*stego torsena na tył a tutaj jest chyba haldex...powiedzcie mi proszę, bo zamawiam oleje, w ilu miejscach się je wymienia.
1. Dyferencjał tylny
2. Skrzynia rozdzielcza
3. Skrzynia biegów
4. Dyferencjał przedni
Jeszcze coś zapomniałem?
Odnośnie firm i jakości oliwek to wysyłam zapytanie do sklepu z którego brałem oleje do Audi, brałem Motula zawsze i ogólnie na oliwkach nie oszczędzam. Bo patrzyłem u nas na forum Mitsu i jakoś ciężko mi jednoznacznie wywnioskować co mam wziąć żeby było najlepsze, no i ile tych boxów tam ostatecznie jest :?
Dzięki Panowie za odpowiedzi 8)

kajos - 15-04-2017, 14:16

rezon napisał/a:
Awra napisał/a:
2. I napęd pompy oleju, jest tam to koło zębate na którym wycierają się zęby?
3. Jaki tam jest filtr w wydechu? Bo miało nie być DPFa...
nie wycierają się zęby i nie ma dpf. Bo inaczej jak czarne bąki ;) .


to w takim razie co ja wycielem? :shock:

na pewno ma jakis filtr
zreszta jak potrzeba to moge wkleic zdj co jest w srodku :P

zreszta moj passat z 99 roku tez mial filtr i tez jego wycielem ale byl troszke inny w srodku niz ten od miska (zreszta ten filtr jest chyba produkcji Mitsubishi bo na nim sa oznaczenia tej firmy)

Awra - 15-04-2017, 14:30

Przede wszystkim to DPF się powinno wyprogramować z kompa żeby się nie wypalał, i obstawiam, że to może był katalizator? No nie wiem w sumie, strzelam. Jakbym wyciął w Audi dpf bez wyprogramowania to by była pewnie choinka.
Ale dobra, pomóżcie z tymi olejami :rolleyes:

1. Dyferencjał tylny
2. Skrzynia rozdzielcza
3. Skrzynia biegów
4. Dyferencjał przedni
Jeszcze coś zapomniałem? Czy może olej w skrzyni biegów się miesza z którymś mechanizmem?

kajos - 15-04-2017, 14:34

wyprogramowac lub wpiac emulator to trzeba wtedy gdy filtr ma sondy
misiek akurat nic takiego nie ma wiec nic nie trzeba grzebac w ECU

m4rud3r - 15-04-2017, 14:35

Ja wymieniałem w tym roku i zalałem oliwy Motula. Motul 75W90 Motulgear do skrzyni, Most tył + mechanizm różnicowy Motul 80W90Gearbox,
Awra - 15-04-2017, 14:44

Dziękuję Ci. Czyli to jest komplet co Ty wymieniłeś i wygląda to tak:
1. Tylny most
2. Skrzynia rozdzielcza czyli mechanizm różnocowy?
3. Skrzynia biegów
To wszystko? Czyli dyferencjału przedniego nie ma?

m4rud3r - 15-04-2017, 15:09

Wydaje mi się że to komplet.
Awra - 15-04-2017, 15:24

Ogólnie to powiem Wam coś odnośnie żywotności silnika 2.0 TDI BSY, nie martwcie się, będzie dobre info. Mój ojciec jest myśliwym i ma znajomego który wziął nowego outlandera do firmy i do myślistwa i ogólnie rzecz biorąc to auto jest u niego wołem roboczym.W zasadzie w ogóle nie robi tras. Gość nakulał nim od nowości 300tys. km i wymienia tylko oleje i ogólnie eksploatacyjne tematy, mówi że czasem gasi/odpala/gasi jak jeździ od budowy do budowy a z silnikiem nie dzieje się dosłownie nic. Teraz skojarzyłem że widziałem kilka razy to auto i naprawdę z zewnątrz jest dość mocno obdarte, jestem zaskoczony. Nie wiem tylko czy wymieniał sprzęgło/dwumasę ale twierdzi że od przeglądu do przeglądu pod maskę nikt nie zagląda.
m4rud3r - 15-04-2017, 15:57

Ja w swoim też mam 280+ tyś i jeździ dalej :)
Awra - 15-04-2017, 16:08

Ogólnie to nie jest takie złe auto, ma minusy takie jak wyciszenie... pamiętam że powyżej 140 w trasie już było głośno od silnika... w audi 160-180 i można było normalnie rozmawiać w aucie. No i jakość materiałów, ta wytarta farbka na kierownicy mnie bardzo drażni. Muszę to wymienić zaraz po płynach eksploatacyjnych, ogólnie myślałem żeby te plastikowe chromy dać w aerograf ale to odległe plany. No i chip, nad tym też myślę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group