Outlander I GEN Techniczne - EGR- i co dalej?
heer75 - 19-04-2017, 20:13 Temat postu: EGR- i co dalej? Witam,
od paru dni silnik w moim O1 (2.0, 100KW) zaczal dziwnie pracowac zarwno na PB jak i LPG. Spalanie wg kompa od razu poszlo w gore + 2 litry.
Na wolnych falowal, utrzymywal 500 obrotow, silnik caly drgal. W koncu wywalilo check'a i silnik juz obroty trzymal (na obrotomierzu) ale dalej nim telepalo.
Powyzej 2tys obrotow bylo powiedzmy OK..
Dzis podjechalem na kompa;
Blad P0403 obwod sterujacy recyrkulacja spalin A
Blad P0300 nieregularne wypadania zaplonu
Dodatkowo przetarty przewod (fotka).
Co ciekawe gdy jest sciagniety- jak na zdjeciu - auto chodzi w miare normalnie, silnik nie wariuje etc. Gdy sie go zalozy- zaczyna gasnac, drgac etc. Niestety nie bylo dzis jak sie tym zajac, mechanik konczyl robote..
Zatem poki co jezdze z przewodem "zdjetym".
Temat bedzie ruszony po niedzieli, i tu mam pytanie:
Co powinno sie wykonac dokladnie, chce asekurowac mechanika.. bedzie sprawniej;)
Cos jeszcze sprawdzac poza zaworem? On mowil o krokowcu/czyszczeniu przepustnicy od razu. Bez obaw, to znajomy wiec nie ma proby naciagniecia na zbedna robote.
Ale, ze jako z reguly siedzi w "niemcach i francuzach" niekoniecznie bedzie znal ciag przypadlosci/zaleznosci w Mitsubishi..
elektryk - 22-04-2017, 22:43 Temat postu: Re: EGR- i co dalej?
heer75 napisał/a: | Dodatkowo przetarty przewod (fotka).
Co ciekawe gdy jest sciagniety- jak na zdjeciu - auto chodzi w miare normalnie, silnik nie wariuje etc. Gdy sie go zalozy- zaczyna gasnac, drgac etc. Niestety nie bylo dzis jak sie tym zajac, mechanik konczyl robote..
Zatem poki co jezdze z przewodem "zdjetym". | Ten przewód po zdjęciu wpuszcza lewe powietrze, IMHO to albo przepływka albo silniczek krokowy. Jak mechanik zdejmie przepustnice to może zobaczyć czy ten wężyk prowadzi przed czy za przepustnicą, wtedy będzie lepiej można zgadywać. Piszę żeby sprawdzić czy przed czy po, bo obudowa przepustnicy jest tak zrobiona że niektóre z tych 3 rurek prowadzą przed a niektóre po.
heer75 - 24-04-2017, 19:57
bo powiem Ci, ze teraz o wiele lepiej jezdzi.. gdy przewod wisi..
skoczylo sie tez poranne szarpanie. Spalanie jakos nie wzroslo.. bo czy moze bardziej?;D
W srode auto idzie do roboty.
Myslisz, ze jest sens zaslepiac egr? nie ebdzie wariowal komp pozniej? pewnie trzebaby wgrac jakis soft nowy.. ASO? Chyba niebardzo bo to w sumie nielegal.. jak ciecie kata.
|
|
|