To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - STAG czy BRC do OIII 2017 2.0 benzyna

Sannjas - 19-04-2017, 22:38
Temat postu: STAG czy BRC do OIII 2017 2.0 benzyna
Witam!

Jak w temacie, dealer daje wybór STAG lub BRC.
Co wybrać, co polecacie?

Dzięki za podpowiedzi.

plecho1 - 19-04-2017, 23:14

Nie wiem jak jest z tymi instalacjami od dealera ale najnowsze sterowniki BRC są zablokowane hasłem więc ewentualny serwis tylko tam gdzie była montowana instalacja. Czy Stag czy BRC to dla auta pewnie nie będzie miało żadnego znaczenia, ważne aby instalacja była dobrze zamontowana i właściwie wyregulowana.
tokyo - 21-04-2017, 07:21

Przechodzilem w mitsu jedna i druga firme.
Każdy zachwalal ze jego instalacja jest super - nie mam nic ani do jednej ani do drugiej - zycie zweryfikowalo
Jedyne na co trzeba zwrocic uwagę:
- tak jak pisze plecho1 - dobrze zalozona i wyregulowana
- instalacja z dotryskiem benzyny UWAGA nie w postaci pelnego wtrysku co np. czwarty piaty ale taka instalacja co potrafi jeden wtrysk podzielić czesc na gaz czesc na benzynę co 4 lub 5 z ustawieniem predkosci obr od której ma to dzialac
- i nie stosować lubryfikatora ponieważ dzięki powyższej funkcji obniżymy temperaturę spalania szybciej w przeciwieństwie do lubryfikatora który tego tak nie zrobi

cinekm - 22-04-2017, 12:28

Witam,
mam pytanie odnośnie instalacji. Jestem po I przeglądzie i pytałem o możliwość instalacji gazu. Powiedziano mi, że u nich (ASO) nie montuje się LPG. Uzasadnienie wynikało z faktu, że te silniki (2.0 benzyna z manualną skrzynią) źle reagują na gaz, co w perspektywie czasu będzie wymagało napraw i droższych przeglądów. Dodatkowo jeśli sam zamontuję gaz to gwarancja nie będzie obowiązywać. Dlatego chciałbym podpytać czy nie spotkaliście się z takim podejściem w ASO? Czy nie mieliście problemów z instalacjami LPG.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam

andyg74 - 22-04-2017, 13:03

Mam gaz brc zakładany jako nowy przed odbiorem samochodu od dilera. 24000 km bez problemów . 100 km wychodzi jakieś 25 zł. Kontrolz luzu zaworowego przy 20000 km bez uwag. Zawory regulowane śrubowo. 2.0 automat 2015r
cinekm - 22-04-2017, 17:53

Dziękuję za informacje. Właśnie dziwię się dlaczego nie chcą założyć. Przecież to dla nich dodatkowy zysk. Chyba muszę podzwonić po okolicy i popytać. Tak, żeby nie stracić gwarancji.
andyg74 - 22-04-2017, 18:53

Ja zakładałem w trakcie kupna. Robiła to firma zewnętrzna autosystem z którą mitsubishi ma umowę. Samochód zawieźli na lawecie bo nie był jeszcze zarejestrowany. Na pytanie czy jest możliwość założemia gazu bez utraty gwarancji w terminie późniejszym uzyskałem odp. że nie. Więc zdecydowałem się odrazu.
rezon - 23-04-2017, 07:41

cinekm napisał/a:
Właśnie dziwię się dlaczego nie chcą założyć. Przecież to dla nich dodatkowy zysk
ale i dodatkowe ryzyko. Jak coś się będzie działo z silnikiem, to kto będzie odpowiedzialny przed klientem - dostawca samochodu z instalacją LPG. Przejechałem na LPG ponad 200kkm i nigdy nie było tak, aby instalacja nie wymagała dodatkowych regulacji czy strojenia. A nie każdy lubi, jak mu się zapala co kilkanaście kkm żółta kontrolka na zegarach. Ten dodatkowy tysiąc złotych, które ASO by zarobiło to moim zdaniem nie jest warty ryzyka. Dziwię się, że ktokolwiek chce to robić - to już prawdziwi desperaci. Bo jak się komuś coś stanie np. w Niemczech to koszty naprawy nie poniesie Mitsu tylko diler, który dokonał przeróbki samochodu niezgodnej z zaleceniami producenta.
sebowy - 23-04-2017, 12:29

andyg74 napisał/a:
100 km wychodzi jakieś 25 zł.

... dziwne ... przy obecnych cenach paliw mi 100 km wyszło 25.74 za ON :lol:

plecho1 - 23-04-2017, 12:48

sebowy, tylko aby mieć takie spalanie musisz jechać bardzo oszczędnie a na gazie nie trzeba się tak męczyć :)
tokyo - 23-04-2017, 13:08

panowie :
- jezeli serwis podejmuje sie zalozenia instalacji gazowej to nie moze zabrac gwarancji poniewaz jeszcze nic sie nie uszkodzilo - a gdyby sie to uszkodzilo to musi to udowodnic
- jezeli serwis zleca zalozenie gazu to tak jakby sam to zakladal i dawal gwarancje na zalozenie i wyregulowanie instalacji by ta mogla sprostac wymogom pracy w misku

To co napisalem wnioski wyciagnijcie sami

sebowy - 24-04-2017, 18:12

plecho1 napisał/a:
musisz jechać bardzo oszczędnie

...wierz mi w trasie to spoko luz (no chyba że masz cały czas cegłę na gazie)
po mieście to już inna bajka - tu się zgodzę :evil:

plecho1 - 24-04-2017, 18:22

Podobnie jest z LPG, na trasie da się zejść pewnie po niżej 20zł.
andyg74 - 24-04-2017, 19:13

plecho1 napisał/a:
Podobnie jest z LPG, na trasie da się zejść pewnie po niżej 20zł.

Potwierdzam :D na trasie się da.

sebowy - 24-04-2017, 22:22

...no wierzę :lol:
ale każdy kij ma dwa końce...
...czyli coś za coś,
poniekąd dla mnie lepiej że to jest już taka mała różnica :D
kilkanaście lat temu różnica była prawie x2 :rolleyes:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group