To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Pajero II - początkujący kilka pytań

lukzab - 20-04-2017, 21:44
Temat postu: Pajero II - początkujący kilka pytań
Witam, niedawni zostałem posiadaczem pajero II 3d 1996r 2,5 TD, jest to moja pierwsza terenówka i jak się domyślacie 21 letni samochód wymaga pewnych napraw:):)
Przeglądałem sporo tematów ale w zasadzie nigdy nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na dany problem. zazwyczaj przyczyną mogło być wszystko:):) dlatego trochę chciałbym podpytać na temat moich aktualnych problemów:

1. Regenerowałem pompę , wtryski, turbo - samochód pali idealnie niezależnie od temperatury ale na zimnym ciężko ruszyć jakby nie reagował na pedał gazu, trzeba odczekać z 20 sekund następnie dodać mu z 3 x gazu i można jechać ale początkowo z mocą szału nie ma. Jak jest ciepły to chodzi jak burza:) Samochód w zasadzie w ogóle nie kopci przy odpaleniu na zimnym niewielki czarny dym ( przeglądałem boost pinn z nim wszystko ok). Znajomy mechanik podpowiad,a że trzeba zwiększyć dawkę paliwa. Przed regeneracją pompy i wtrysków tak nie było ( przebieg na liczniku 280km).

2. Ustaliłem dziś ze mam tylny most z LSD, jaki olej najtaniej kupić bo z wstępnych ustaleń jakiś castrol to około 150zł (da się coś taniej kupić)?? czy LSD jest tylko z tyłu??

3. zauważyłem pękniętą gumę na przednim lewym przegubie wewnętrznym, w środku jeszcze czysto. Po dokładnych oględzinach okazało się że obudowa przeguby wewnętrznego ma z 3-4mm luzu w poziomie przy połączeniu z mostem, jadąc nic się nie tłucze - czy tak ma być?

4. Ostatnio sprawdzałem napędy i po włączeniu blokady dyfr kontrolka migała,
Dopiero po wjechaniu w konkretne bagno świeciła się w sposób ciągły ( napęd SS) czy tak ma być??
Poprzedni właściciel (dobry znajomy) który sprzedał mi samochód wymienił mi w napędzie i skrzyni olej na jakiś rzadszy niż zalecany dlatego że samochód bardzo długo stał nieużywany i twierdził że trzeba syf wypłukać, a po przejechaniu powiedzmy 200km wlać to co trzeba. czy ten olej może być przyczyną migającej kontrolki???

5. Centralny zamek mi świruje, jak tylko go ruszę to skacze góra - dół. Na razie wyłączyłem bezpiecznik ale muszę się za to zabrać. Co może być przyczyną??

6. nie działa mi jeszcze obrotomierz i czasami wskaźnik tem. silnika, sprawdziłem kable i wydają się ok, oddam chyba licznik na sprawdzenia może są jakieś zimne luty.

z góry dzięki za odp

brzyydal - 20-04-2017, 23:01

hej. 1. Byc moze jakas nieszczelnosc i paliwo splywa podczas postoju. 2. Lej olej wlasciwej specyfikacji i do mostu lsd Nie naoszczedzasz za bardzo a popsuc mozesz.Tak ,tylko tyl. 3. Nie wiem czy w misku ma byc ale jest zamontowany na wieloklinie zabezpieczonym sprezynka wiec jakis tam luz pewnie w poziomie moze miec. 4.Olej jak wyzej. Trzymac sie specyfikacji nie kombinowac bo sie msci. Teoria o staniu i syfie to jakas bzdura. Skrzynia musi miec wlasciwy bo wywalisz synchronizatory i bedzie klops. Kontrolki swiecace stale informuja o zapietych napedach. To raczej sprawa jakiegos kabla lub samego czujnika. 5 i 6 byc moze samochod byl topiony i instalacja zasniedziala. Musisz popatrzec po kolei. Powyjmowac co sie da /przekazniki, bezpiczniki/ porozpinac wtyczki, oczyscic, psiknac jakims kontaktem. Tak samo z zamkami. Kupa radosci ;) Pozdrawiam
jawaldek - 22-04-2017, 22:47

lukzab napisał/a:
ale na zimnym ciężko ruszyć jakby nie reagował na pedał gazu, trzeba odczekać z 20 sekund następnie dodać mu z 3 x gazu i można jechać ale początkowo z mocą szału nie ma.
daj na początku 21-jedno latkowi rozgrzać olej w skrzyni :) wyjdzie to na zdrowotność skrzyni :) Po odpaleniu daj popracować silnikowi/skrzyni szczególnie jak zimno na zewnątrz. Sam zobaczysz jak temp zewnętrzna będzie wpływała na pracę skrzyni. Wszak sam napisałeś
lukzab napisał/a:
Jak jest ciepły to chodzi jak burza:)
lukzab napisał/a:
5. Centralny zamek mi świruje, jak tylko go ruszę to skacze góra - dół.
Jak ruszysz czym ?? "Dzinksem" na drzwiach ?? czy pilotem ?? Czasami tak samo mam ale wtedy zamykam pilotem i otwieram i jest OK. Taka moja rada skoro centralny śwruje- otwierając samochód i z jakiś przyczyn musisz zostawić kluczyki w środku to 1) albo miej zawsze otwarte drugie drzwi albo 2) otwieraj okno. Miałem niezły sprint jak centralny zaczął dawać znak że za chwilę zablokuje zamki a ja zostawiłem kluczyki w środku- jedna taka nauczka wystarczyła. Centralny masz połączony z alarmem ??
Cytat:
3. zauważyłem pękniętą gumę na przednim lewym przegubie wewnętrznym, w środku jeszcze czysto.
wymieniaj szybko bo szybko może być brudno i kosztownie :) Na olejach nie ma co oszczędzać bo to pozorna oszczędność. Lej takie jaki zaleca producent :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group