Pajero IV - [3.2 DID] Klimatyzacja - tryb AUTO , klima tylna i przednia
gshesiu - 27-04-2017, 21:14 Temat postu: [3.2 DID] Klimatyzacja - tryb AUTO , klima tylna i przednia 1) Przedni panel regulacji temperatury: Czy można włączyć klimatyzację na przednim panelu tak, żeby pracowała w trybie automatycznym ale bez sprężarki ?
2) Tylny panel regulacji temperatury: Jak nastawa temperatury na przednim panelu wpływa na temperaturę, jaką można ustawić na tylnym panelu.
jepm - 28-04-2017, 09:39
1)Można - wyłączasz Klimę prawym pokrętłem (naciskasz) - regulacja automatyczna temperatury działa - chyba nie działa tylko automatyczna regulacja kierunku nadmuchu
2. nie wpływa - tam regulujesz osobno - chociaż oczywiście sposób działania przodu ma znaczenie takie że nie możesz mieć np. grzania z przodu i klimatyzacji z tyłu oraz odwrotnie. Oczywiście w trybie auto przód będzie starał się wyrównać temperaturę do zadanej bez względu na to co jest ustawione z tyłu. to niestety nie jest climatronic czterostrefowy ani nawet dwustrefowy
3. Z tyłu jest tak że grzanie idzie otworami spod tylnego siedzenia a klimatyzacja nawiewami na górze. Nie da się ustawić nadmuchu równocześnie z góry i z dołu.
gshesiu - 28-04-2017, 09:59
jepm napisał/a: | 1)Można - wyłączasz Klimę prawym pokrętłem (naciskasz) - regulacja automatyczna temperatury działa - chyba nie działa tylko automatyczna regulacja kierunku nadmuchu | Jak wyłączę prawym pokrętłem klimę, to również gaśnie lampka automatyki temperatury. Nie mogę zrobić tak, żeby świeciła lampka tylko na jednym pokrętle, albo świecą obie albo gasną obie. Stąd to pytanie.
Faktycznie jak przy zgaszonych lampkach na pokrętłach klimy i temperatury zmieniam temperaturę, to widzę że automatyk zmienia kierunki nawiewów, ale nie zmienia siły wentylatora.
jepm - 28-04-2017, 10:02
To ze zgasła lampka nie ma znaczenia - i tak będzie regulował temperaturę
Tak samo jak sam zmienisz kierunek nawiewu - lampka gaśnie ale regulacja temperatury działa
gshesiu - 28-04-2017, 11:00
jepm napisał/a: | 2. nie wpływa - tam regulujesz osobno - chociaż oczywiście sposób działania przodu ma znaczenie takie że nie możesz mieć np. grzania z przodu i klimatyzacji z tyłu oraz odwrotnie. Oczywiście w trybie auto przód będzie starał się wyrównać temperaturę do zadanej bez względu na to co jest ustawione z tyłu. to niestety nie jest climatronic czterostrefowy ani nawet dwustrefowy | Jaki jest sens regulacji temperatury tyłu oddzielnie ?
Np. jadąc daleko w trasę, chcąc mieć wentylację z tyłu (2 i 3 rzad siedzeń) załączoną, ustawiam automatykę z przodu np na 23stC i jak z tyłu jest pokrętło na środek ustawione to leci temperatura na tył mniej więcej taka jak z nawiewów przednich czy to jest całkowicie niezależny obwód ?
Czyli czy kręcąc pokrętłem nastawy temperatury na tył mam nastawę plus-minut do tego co leci z przednich nawiewów czy to całkowicie niezależny obwód ?
Z instrukcji rozumiem że tylko z przodu jest sprężarka załączana. Ale czy można puścić zupełnie bezsensownie na przód automatykę na chłodzenie latem do 15stC a na tył dać max ciepłą temperaturę np około 27stC?
jepm - 28-04-2017, 15:21
Leci niezależnie - tzn. możesz sobie podkręcić np. nawiew na chłodniejszy z tyłu - choć wszystko jest na jednej sprężarce (po porostu można niezależnie regulować siłę nawiewu i otwarcie nagrzewnicy/parownika tył - działa jak normalna klima manualna).
Ustawianie z tyłu na środek to po prostu nadmuch niechłodzonego powietrza.
Z tego co pamiętam to nie da się równocześnie chłodzić z przodu i grzać z tyłu.
krzychu.dsg - 28-04-2017, 23:47
1. auto tylko z klimą, bez masz zwykłą dmuchawę.
2. Pajero ma jedną strefę klimatyzacji, wiec tylko obwód jest jakoś zależny od przedniego. Jak kupię to sprawdzę jak
|
|
|