Carisma - Techniczne - Szarpania i brak mocy
bartekglowhead - 04-05-2017, 12:17 Temat postu: Szarpania i brak mocy Witam
Kolejny problem z Cari 1.6 98 a mianowicie...
Auto na początku ma problem z zapaleniem (dopiero po drugim razie idzie, problem tylko na zimnym ). Po uruchomieniu, silnik powoduje nienaturalne drgania, po otworzeniu maski trzęsie się cały. Jeśli chodzi o objawy w prowadzeniu to brakuje mu mocy, pedał gazu jest słaby.
Dla ułatwienia wstawiam link do filmiku. ( błąd wyskakuje tylko od przepływomierza ale wcześniej tez się palił i nie było z tym problemu, spalanie nie jest zwiększone Wiec nie wymieniam. Obroty na zimnym, zawsze na początku są koło 2000
https://youtu.be/xO-IKe-FINQ
Z góry dzięki za pomoc !
remi - 10-05-2017, 22:09
Na słuch, to wygląda, że nie pracuje na wszystkie cylindry. Zacznij od świec i może podmień gdzieś cewki.
kamir - 12-05-2017, 07:54
bartekglowhead, Najlepiej zacznij diagnozować po kolei od układu zapłonowego (świece, przewody i cewki tak, jak napisał remi, ). Jeśli to nie pomoże to proponuję zmierzyć kompresję. Luzy zaworowe były kiedyś regulowane, jeśli tak to kiedy?
AniaQ - 21-05-2017, 13:44
kamir napisał/a: | bartekglowhead, Najlepiej zacznij diagnozować po kolei od układu zapłonowego (świece, przewody i cewki tak, jak napisał remi, ). Jeśli to nie pomoże to proponuję zmierzyć kompresję. Luzy zaworowe były kiedyś regulowane, jeśli tak to kiedy? |
Hej mam podobny problem z silnikiem, świece, przewody cewki mam nowe. Jest możliwe regulowanie luzów zaworowych w silnikach z hydrauliczną regulacją??
Hugo - 21-05-2017, 20:05
AniaQ, nie ma takiej możliwości.
AniaQ - 21-05-2017, 20:21
więc to coś poważnego, gniazda zaworowe wypalone?
plecho1 - 21-05-2017, 20:25
Ale sprawdzana była kompresja że zakładasz takie uszkodzenia?
kamir - 21-05-2017, 20:35
A układ paliwowy sprawny?
AniaQ - 21-05-2017, 20:44
Byłam u dwóch mechaników, jeden z mety cewkę zapłonową wymienił (podobno uszkodzona była), nic nie pomogło, samochód szarpał, spadek mocy. w drugim warsztacie wymienili świece i przewody, oględziny kilku fachowców. Nic mi nie wyjaśnili, odeslali do elektronika żeby prądy pomierzył. Co mam robić?
Widzę, że masz taki sam silnik. Ja też jeżdżę na gazie, może znasz dobrego mechanika w okolicy Świdnika.
plecho1 - 21-05-2017, 22:07
Nie bardzo wiem kogo polecić bo sam naprawiam swoje auta.
Jeśli masz LPG to jak najbardziej istnieje taka możliwość, że słabe wtryski lub niewłaściwa regulacja lub błędy montażowe mogły przyczynić się do uszkodzenia zaworów ale warto najpierw sprawdzić kompresję bo to pozwoli potwierdzić lub wykluczyć takie uszkodzenie bez rozbierania silnika.
Z którego roku jest Twoje autko i jakie masz podzespoły LPG czyli sterownik, wtryskiwacze i reduktor?
milo - 21-05-2017, 23:30
bartekglowhead zacznij od diagnozy masz na desce zapalony check
AniaQ napisał/a: | Hej mam podobny problem z silnikiem |
Pali sie chceck ?
AniaQ - 22-05-2017, 15:33
pali się chcek, diagnostyka pokazuje błąd zapłonu.
plecho1 - 22-05-2017, 16:56
Jeśli cewki, świece, przewody zapłonowe w 100% sprawne to jak pisałem wcześniej, warto sprawdzić kompresję. Można jeszcze przyjrzeć się wiązkom dochodzącym do cewek zapłonowych bo ktoś miał tu podobny problem i winne były przełamane przewody dochodzące do trzypinowych wtyków cewek zapłonowych. Były przełamane kilka do kilkunastu cm od cewek.
Napisz może jeszcze jakie to są dokładnie kody błędów ale pewnie dotyczyły wypadania zapłonu.
AniaQ - 22-05-2017, 20:01
dzięki za pomoc
remi - 22-05-2017, 22:29
AniaQ napisał/a: | pali się chcek, diagnostyka pokazuje błąd zapłonu. |
OK. teraz kwestia jaki komputer i co wykrywa. Ostatnio zapalił mi się check w Lancerze 2,0. Jako, że mam kilka możliwości podpięcia to z nich skorzystałem.
1. Laptop z wgranym oprogramowaniem do tego kabel ze specjalną przejściówką. Wynik - uszkodzony obwód grzałki sondy lambda.
2. Urządzenie Lunch ze starszą wersją oprogramowania. Wynik - anomalie w spalaniu. tutaj cały wachlarz możliwych usterek, czyli: słabe ciśnienie paliwa, uszkodzone świece, padnięte wtryskiwacze, przepływomierz, czujnik temperatury powietrza zasysanego, sonda lambda 1 lub 2...i chyba jeszcze kilka rzeczy
3. Urządzenie Lunch z dobrym oprogramowaniem. Wynik - uszkodzony obwód grzania sondy lambda bank 1.
jaki dokładnie nr błędu Ci wyskakuje. Bo w opianym przypadku nr 2 to chyba błąd miałem P0170.
|
|
|