Carisma - Techniczne - Problem z hamulcami tarczowymi
lipiniak - 13-05-2017, 06:57 Temat postu: Problem z hamulcami tarczowymi Witajcie,
Mam Carisme 1,6 po lifcie i nie ta dawno wymieniałem w niej tarcze i klocki. Na poczatku wszystko było ok. Ale nie dawno pękł przewód elastyczny do hamulców i okazało się że w prawym kole klocek od zewnętrznej jest więcej starty niż ten od wwnętrznej. I to bardzo.
Przy wymianie tarcz smarowane były te małe tłoczki w jarzmie jak i ten tłoczek zacisku.
Dodatkowo przy hamowaniu z dużej prędkości (autostrada) w prawym kole słychać bardzo głośne dudnienie. Które przy małych prędkościach jest niezauważalne.
Rożłożyłem wszysko jeszcze raz i złożyłem spowrotem (zamieniając klocki miejscami) i problem nadal występuje, a mi już kończą się pomysły. Może ktoś z was już się z czymś takim spotkał?
Hugo - 13-05-2017, 21:21
Jeśli piasta (powierzchnia przylegania do tarczy) jest dokładnie oczyszczona z korozji i nie ma bicia to wszystko wskazuje na uszkodzoną/krzywą tarczę hamulcową. Najlepiej jakbyś zamienił tarcze prawą na lewą stronę i odwrotnie. Jak będzie wtedy dudniło z lewej strony to prawa tarcza jest krzywa.
MichciuGT - 13-05-2017, 22:36
Hugo napisał/a: | Najlepiej jakbyś zamienił tarcze prawą na lewą stronę i odwrotnie. |
Chyba tak nie powinno się robić, przez to że tarcza dopasowuje wraz z klockiem, zaciskiem i jarzmem...
Bicie tarczy powinno mierzyć się czujnikiem zegarowym.
Hugo - 14-05-2017, 09:45
Nie wiem jak miałaby się tarcza dopasować do jarzma i zacisku, ale do klocków owszem. W takim razie niech przełoży też klocki.
lipiniak - 23-05-2017, 11:22
Hmm, tarcze nowe mogą być krzywe?
Rozebrałem to jeszcze raz i znów zapiekły się tłoczki na jarzmie z tej strony. (prawej)
wyczyściłem je jeszcze raz dolny tłoczek jest w tragicznym stanie ale wyszlifowałem go papierem ściernym jego jak i miejsce w które wchodzi, posmarowane wszystko smarem sylikonowym delikatnie żeby nie zapchać żłobień na tłoczkach.
Po złożeniu jak narazie jest wszystko ok. Nie ma hałasu przy hamowaniu na dużej prędkości i nie brudzą się felgi.
Poobserwuje co się będzie działo najwyżej wymienię jarzma na nowe wraz z tłoczkami.
Dzięki za pomoc i pomysły.
|
|
|