To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Klimatyzacja 1.8 GDI

dzemik - 14-05-2017, 19:35
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Klimatyzacja 1.8 GDI
Witam. Cari kupilem w zime także nie miałem opcji sprawdzenia klimy. Wczoraj byłem na napełnieniu czynnikiem z kontrastem i chcieliśmy sprawdzić czy działa. Okazało się, że nie działa. Po wyjeciu przekaźników po lewej stronie silnika od sprzęgła klimy i wentylatora na krótko - piny 3 i 5 wszystko chodzi, napięcie jest na pinie chyba 1 ale wyglada jakby nie było masy na pinie 2 wtyczki przekaźnika. Oczywiście klima włączona, manualna i nic to nie zmienia, nadal jest napięcie ale brak masy do załączenia przekaźnika. Napięcie jest ciągle, nawet przy samym zapłonie bez włączania klimy. Sprawdziłem, że wentylatory działają zależnie od włączonej i wylaczonej klimy*. Jak na krótko podepne przekaźnik od sprzęgła to po jakimś czasie zalacza się wentylatory, ale nie jeden, lecza dwa i akj wylacze klime z przycisku * to wyłączają się, a wiem że jakby działały przekaźniki to włączył by sie jeden, ten z jasnymi lopatkami a jak by nie wyrabial to włącza sie drugi. Wczoraj coś udało mi sie poprzemieniać przekaźniki i działało normalnie, ale od dziś rano już znów jest tak jak było, czyli nie włącza się nic..
Dodam, że jeśli podepne na krótko przekaźnik od sprzegla i włączy się klima to rurki sa odppwiednio ciepłe i zimne, a w kabinie panuje miły chłód.

Sebastian_PL - 14-05-2017, 20:50

U mnie też klima nie działa od kupionego. Ale ja tam nie znam się na tyle by grzebać. U mnie np. silnik dostaje obciążenie jak wcisnę klimę ale zero chłodu. Może linka od sprzęgła, albo sam kompresor do wymiany. W tym tygodniu podstawiam go do zakładu. :)
enea - 14-05-2017, 21:10

Sebastian_PL napisał/a:
U mnie też klima nie działa od kupionego. Ale ja tam nie znam się na tyle by grzebać. U mnie np. silnik dostaje obciążenie jak wcisnę klimę ale zero chłodu. Może linka od sprzęgła, albo sam kompresor do wymiany. W tym tygodniu podstawiam go do zakładu. :)


a czynnik jest ;p ?

Hugo - 14-05-2017, 22:01

Jaka linka od sprzęgła? :shock: W tym aucie nie ma nawet linki od gazu. Jedyne linki jakie w nim występują to od otwierania maski, podnośników szyb i klamek wewnętrznych :wink:
MichciuGT - 14-05-2017, 22:06

Zwykle większość samochodów i maszyn starszych miała sterowanie linkami, albo dźwigienkami i stąd pewnie ten pomysł.
I całe szczęście że jest jeszcze zwykła dźwignia hamulca ręcznego - akurat na linkę, ale te hydrauliczne też nie są złe.

dzemik - 14-05-2017, 22:12

Sebastian_PL napisał/a:
U mnie też klima nie działa od kupionego. Ale ja tam nie znam się na tyle by grzebać. U mnie np. silnik dostaje obciążenie jak wcisnę klimę ale zero chłodu. Może linka od sprzęgła, albo sam kompresor do wymiany. W tym tygodniu podstawiam go do zakładu. :)


A u mnie właśnie nie ma tego obciążenia, czyli klima nie startuje.. to jest ta różnica.
Jeśli możesz to sprawdź czy masz masę przy włączonej klimie na pinie 1 albo 2 we wtyczce przekaźnika w puszcze po lewej stronie pod maską.

Edit:
Doszedłem do tego, że mam albo za mało czynnika (nabili mi 700 gram), bo jeśli na krótko pochodzi i podepnę przekaźnik to działa ładnie, czyli nabije ciśnienie sobie, a na początku (na zimnym silniku) nie działa. Czy pierw dobić około 100 czynnika albo 200 czy pojechać na kontrol szczelności i wymienić czujnik jak jest szczelne?

Sebastian_PL - 16-05-2017, 20:28

Ja bym na twoim miejscu odstawił go do fachowca od klimy. Potem będzie pewnie tłok. ;)
A co u mnie może być przyczynną, jak silnik obciążony a klima nie działa?

apg2312 - 16-05-2017, 21:14

dzemik napisał/a:
Doszedłem do tego, że mam albo za mało czynnika (nabili mi 700 gram), bo jeśli na krótko pochodzi i podepnę przekaźnik to działa ładnie, czyli nabije ciśnienie sobie, a na początku (na zimnym silniku) nie działa. Czy pierw dobić około 100 czynnika albo 200 czy pojechać na kontrol szczelności i wymienić czujnik jak jest szczelne?

To nie wyciągaj pochopnych wniosków.
Do Cari nabija się 680-720 gram czynnika, czyli 700 gr prawidłową ilością. Do tego dochodzi 120 (benzyna) lub 135 (diesel) ml oleju .

kaadeel - 09-06-2017, 18:58

dołączę się do tematu, bo jest związany z klimą i pracą auta. problem w moim 1.8 GDI występuję od niedawna.

jak stoję w miejscu (na światłach czy na parkingu) na jałowym i włączam klimę to mi silnik faluje do takiego stopnia, że gaśnie mi auto (chyba, że trzymam nogę na gazie i podbijam obroty to nie gaśnie)...

z kim nie rozmawiałem to każdy mówi co innego no i zgłupiałem...
dodam, że uczyłem komputer obrotów i po załączeniu wszystkich odbiorów (długie światła, ogrzewanie tylnej szyby, nawiew czy radio) auto działa normalnie.
włączam klimę i czar pryska ;/

EDIT:
problem rozwiązany... wyciągnąłem przepustnicę i ją wyszorowałem - problem ustał ;)

piotrsrokosz - 19-06-2017, 21:18
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Osuszacz klimy
Czy osuszacz klimatyzacji można wymienić bez opuszczenia czynnika. Skręcamy śrubki przy osuszacz i słychać syczenie.
plecho1 - 19-06-2017, 21:32

Czynnik trzeba wypompować bo jak wykręcisz osuszacz to czynnik ucieknie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group