To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1,9 DiD] Głośna praca silnika

majkov - 16-05-2017, 23:08
Temat postu: [Cari 1,9 DiD] Głośna praca silnika
Ostatnimi czasu zauważyłem głośniejszą pracę silnika. Być może pojawiło się to nagle lub narastało i doszło do poziomu, że stało się uciążliwe - nie jestem w stanie stwierdzić. Przeczytałem kilka tematów z forum Renault i generalnie ludzie piszą, że ten silnik jest dość kapryśny. Sam doświadczyłem tego w zeszłym roku, kiedy wystarczył krzywo zamontowany przez mechanika filtr powietrza i przez nieszczelność silnik buczał..dziwne...Za zaleceniem użytkowników Renault z forum dokonałem oględzin szczelności układu dolotowego, wyjąłem i wyczyściłem EGR, który moim zdaniem nie był zbyt brudny. Dało się go poruszyć, ale z oporem. Tak ma być czy ma chodzić lekko?. Kolektor częściowo zawalony sadzą, co dało się, starałem się wygrzebać, zrobioną przez siebie rynienką. Jedyne co w tym miejscu moim zdaniem nie tak - to cieknąca przepustnica gasząca na uszczelce. Okazało się, że nie była uszczelniona na oringu tylko silikonem. Kupiłem oring (cena moim zdaniem kosmiczna) i zamontowałem. W wężu dolotowym od strony intercoolera tłusta ścianka wskazująca na obecność oleju, ale nie bez przesady. Okolice turbiny suche. Jedynie zauważone ślady oleju na rurce harmonijkowej tj. chyba chłodnica spalin, ale nie jestem w stanie stwierdzić czy nie pochodzą od cieknącej przepustnicy gaszącej. Auto pali bardzo dobrze, przy zapalaniu rzuci z wydechu małą czarną chmurkę, ale trzeba się dobrze przyjrzeć. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu też przydymi, ale moim zdaniem w normie - nie ma chmury (sprawdzone jadać za autem). Przyspiesza normalnie, czuć wyraźnie kiedy wchodzi turbina.
Generalnie na ucho hałas zlokalizowałem z czterech miejsc:
1. Najgłośniejszy spod pokrywy zaworów - trzeba w tym aucie je regulować?
2. Z kolektora dolotowego/wydechowego - przydałby się chyba dokładniejszy przegląd pod kątem szczelności
3. Pompa wspomagania - lekko piszczy zaraz po zapaleniu. Po nagrzaniu trochę głośniej pracuje.
4. Plastikowa osłona na silniku. Wypracowane gumki. Cena w Volvo 120 zł komplet..Szaleństwo :P Dorobiłem sam. Ewentualnie rozważałem kupienie używanej osłony i przełożenie gumek.

Generalnie zbliża się wymiana rozrządu. Będzie robiony przy okazji kolejnej w wymiany oleju, czy możliwe, że ogólnie od tego może pracować głośniej?
Mechanik twierdzi, że głośność w normie...wg mnie na pewno było ciszej. Na dzień dzisiejszy auto ma przejechane 136 tyś pewnego przebiegu. Druga wymiana rozrządu czeka przy 145 tyś.
Jakie macie doświadczenia, sugestie?


EGR

Kolektor

Rurka

darcun4 - 17-05-2017, 17:42

Zawory reguluje się ręcznie, nie mamy popychaczy hydraulicznych. Tylko, gdyby to były zawory lub lekko przestawiony rozrząd, to słyszał byś charakterystyczny klekot. Podobne objawy lekkiego klekotu może wywołać padające łożysko na pompie wody (autopsja w innym samochodzie).
Oczywiście jeżeli tą "głośniejszą pracą" jest klekotanie.

majkov - 17-05-2017, 20:38

Wydaje mi się, że to raczej takie buczenie niż klekot. Zastanawiam się jeszcze nad dwumasą, bo mam objaw stuku przy wciśnięciu i puszczeniu gazu na wyższych biegach, ale faktycznie ten stuk towarzyszy mi przez 70 tyś i nic się nie zmieniło na lepsze ani na gorsze. Przy gaszeniu też nie trzęsie, na jałowym też nie, biegi wchodzą lekko. To stukanie zrzucam bardziej na poduszkę albo na przegub, muszę ten temat też zadać mechanikowi kiedyś.
darcun4 - 18-05-2017, 20:23

majkov napisał/a:
mam objaw stuku przy wciśnięciu i puszczeniu gazu na wyższych biegach

Sprawdź luz na zębach półosi napędowych.

MManiak - 28-12-2017, 19:13

Panowie, a u mnie jest objaw buczenia i lekkich wibracji karoserii przy intensywnym przyspieszaniu. Prędkość > 80km/h, piąty bieg i gaz w podłodze. Myślicie, że to jest dwumasa, czy te luzy na półosiach mogą powodować taki dźwięk? Wiem, że mam delikatny wyciek z jednego uszczelniacza półosi przy skrzyni.
balagan - 02-01-2018, 22:17

Hej,

przyłącze się do tematu i zapytam jak często należy wymieniać rozrząd w Cari 1.9 DiD. Zgodnie z książką, którą otrzymałem auto miało wymianę przy 89 tyś. km Obecnie ma przejechane 148 tyś

Bizi78 - 02-01-2018, 22:25

Na oryginalnych częściach co 90kkm.
Na zamiennikach co 60kkm lub 5lat w zależności co będzie pierwsze.

majkov - 05-01-2018, 22:25

Bizi78 napisał/a:

Na zamiennikach co 60kkm


Skąd ta informacja? Książka serwisowa podaje co 90kkm. U mnie wymieniono dwa razy.
Pierwszy raz po 52kkm po 10 latach eksploatacji, kolejny raz wraz z pompą przy 142kkm i 6latach eksploatacji. W obu przypadkach wymieniono na pasek Conti.

Odpowiadając na zadane przeze mnie pytanie w temacie. Przyczyną buczenia okazał się pęknięty wąż dolotu powietrza do turbiny (pęknięcie pod cybantem na króćcu turbiny). Po wymianie węża można delektować się cichutką pracą silnika :)

Bizi78 - 05-01-2018, 22:40

majkov napisał/a:
Książka serwisowa podaje co 90kkm.

Wymieniany w ASO na oryginalnych częściach.
Tylko, że tam sam pasek kosztuje pewnie z 300zł :wink: .

majkov - 05-01-2018, 23:56

W dobrym warsztacie :)
Pasek z pompą coś koło 400zł, wymiana 260zł.

Bizi78 - 06-01-2018, 10:40

majkov napisał/a:
W dobrym warsztacie :)
Pasek z pompą coś koło 400zł, wymiana 260zł.

A gdzie rolki napinające :wink: .
Na ile km ten warsztat daje gwarancję :?:

majkov - 09-01-2018, 16:19

Rolka też oczywiście, przecież to jasne :)
Zwykle warsztaty obowiązuje 2 letnia gwarancja, ale myślę, że na km nikt gwarancji Ci nie da.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group