To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - slizga sie sprzeglo

Anonymous - 18-03-2007, 20:33
Temat postu: slizga sie sprzeglo
mam pytanko natury technicznej. moze ktos z Was zna budowe i dzialanie sprzegla w moim colcie.wiem ze jest hydrauliczne,ale w czym rzecz.przy ruszaniu rano,jak wszystko jest zimne,po zmianie biegu szarpie.czuc wyraznie ze sie slizga przy dodawaniu gazu.po rozgrzaniu silnika jest duzo lepiej,ale jeszcze nie to.sprzeglo wymienialem 10 tysiecy temu,a ostatnio pompke nad pedalem sprzegla.wedlug logiki powinien byc jeszcze jakis silownik przy skrzyni.jesli jest padniety,czy od tego moga byc takie objawy?a moze cos w samym sprzegle,np docisk?
josie - 18-03-2007, 20:36

Zaciera Ci się najprawdopodobniej wałek w obudowie skrzyni - ten wałek którym obraca wysprzęglik przy skrzyni. Przy wymianie warto było naoliwić go od środka (ma takie specjalne opaski z materiału jakiegoś które trzymają olej do smarowania go.
Psikaj go z zewnątrz i oliw - może się rozrusza.
Ja miałem to samo i ktoś z forum też.

Anonymous - 18-03-2007, 20:42

zaciera sie...brzmi okrutnie.a jak sie zatrze?czy przy takim slizganiu mozna zniszczyc sprzeglo? a w razie biedy co bedzie do wymiany?
Krzyzak - 18-03-2007, 20:49

ja zmieniles sprzeglo na podle, to po 10 tkm moze byc juz smiec (mialem tak ze sprzeglem sachs - konkretnie z lozyskiem i dociskiem, bo tarcza byla Daikin)
ponadto nie kazdy potrafi wymienic prawidlowo sprzeglo - widzialem mechanikow, ktorzy smarem z zestawu smarowali lozysko oporowe (ktore jest zamkniete)

Anonymous - 18-03-2007, 20:54

sprzeglo jest firmy AISIN,tzn tarcza i docisk,lozysko VALEO.do mechanika nie mam zarzutu,ale cos jast nie tak.
josie - 18-03-2007, 20:58

tomaszu napisał/a:
zaciera sie...brzmi okrutnie.a jak sie zatrze?czy przy takim slizganiu mozna zniszczyc sprzeglo? a w razie biedy co bedzie do wymiany?


A tam okrutnie - to wpływa tylko na to że po puszczeniu pedału, przytarty wałek nie pozwala dociskowi docisnąć porządnie tarczy i ta się ślizga. W razie biedy do wymiany będziesz miał tarczę - jak nie popsikasz wałka jakimś penetratorem, to ślizgająca tarcza zużyje się w trybie ekspresowym.
Rozwiązania 2: albo psikać na wałek z zewnątrz - proponuję jakiś dobry penetrator i przed jazdą i po mu aplikować, jak się poprawi to oleju, najlepiej żeby był podgrzany to się zassie w szczelinę. Albo zdjąć skrzynię, rozruszać wałek, nasmarować porządnie, naładować wspomniane "akumulatory" środka smarującego.

Anonymous - 18-03-2007, 21:05

zapewne przesypie calosc dla swietego spokoju,spac nie moge jak moj colt nie dziala prawidlowo:) dzieki panowie za odzew.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group