To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Galant 2.5 V6

Maniek85 - 20-05-2017, 00:39
Temat postu: Galant 2.5 V6
Witam ! niewiem czy dobrze napisałem w tym dziale jeśli nie to proszę o przekierowanie.Mam problem z moim galantem nie odpala,wtryski podają paliwo tzn zraszają dobrze iskra jest ale niewiem Czy wystarczająca niewiem jaka powinna być.Gdy przestaje krecic rozrusznikiem to przez przepustnice cofa się powietrze i zachowuje się tak jak by chciał odpalić,proszę o pomoc bo ręce opadają już brak mi pomysłów.gdy odkrece swiece to są mokre.
robertdg - 20-05-2017, 06:58

Brzmi jak padnięty aparat -0 takich przypadków jest sporo opisanych na forum, iskra jest ale w komorze spalania nie ma mocy by doprowadzić mieszanke do zapłonu
Maniek85 - 20-05-2017, 10:33

Bo kopułka kupiłem nową i palec i tak nie pali .Ciśnienie mierzyłem i ma 14,1. Też wydaje mi się że coś z aparatem,gdybym był na 100 % pewien że to przez niego nie odpala to bez zastanawiania bym kupił inny.No nic nie powinno go blokować bo paliwo dostaje iskra jest więc zezwolenie na start ma.Dziwne jest to że gdy przestaje krecic rozrusznikiem to tak kicha sobie z dwa trzy razy
Krzyzak - 20-05-2017, 21:30

Chodzi o cewkę.
Dokładnie taką:
http://allegro.pl/cewka-z...5164544144.html

Hugo - 20-05-2017, 22:35

Krzyzak napisał/a:
Gdy przestaje krecic rozrusznikiem to przez przepustnice cofa się powietrze i zachowuje się tak jak by chciał odpalić
Książkowy objaw padniętego aparatu zapłonowego w tym aucie. Miałem 3 takie przypadki.
Jakiego koloru jest iskra?

3Diamenty4Koła - 16-03-2019, 16:55

witam mam identyczny problem z moim galantem jechał i nagle stanął i nie chce zapalić jeśli to aparat zapłonowy to pada w nim cewka ???? gdzie obecnie można taka kupić ? i co bedzie lepsze w tym przypadku nowa cewka czy działajacy cały aparat zapłonowy ?

[ Dodano: 16-03-2019, 16:56 ]
oczywiście używany :wink:

KrisNO - 18-06-2019, 01:01

Odkopuje.
Taka sytuacja, dzwoni moja różowa że Gal zgasł i nie chce odpalić, kilka wskazówek przez telefon zero efektów. (Po zgaśnięciu auta zjechała z drogi a później auto sholowane w bezpieczne miejsce) z czasem dojeżdżam do auta sprawdzam co mogę ,pompa daje, iskra jest, błędów brak (poza bodajże p0403? EGR) a nie pali. Iskra słaba ściągam kopułkę.
A tam...
https://zapodaj.net/797cb7bed151a.jpg.html
https://zapodaj.net/b7659a53dacf5.jpg.html

https://zapodaj.net/686dcbc1c0b4f.jpg.html

Myślę, jestem w domu szybkie telefony po sklepach. SUPER! Jest coś na miejscu BluePrint

https://zapodaj.net/c2b56246c6bb8.png.html

Zadowolony lecę do auta wstawiam i co? Kaszanka!
Jak nie odpalał tak nie odpala nawet się nie zadławi :(
Obstawiam teraz cewkę. Coś zrobię czegoś się dowiem dam znać.

Zastanawiałem się też nad przeskoczeniem rozrządu, lecz nie chciał bym dopuścić takiej awarii. Rozrząd tutaj mamy kolizyjny? (Tak mi się kojarzy) ponad rok już ma, czas na niego bo dużo kilometrów w krótkim okresie zrobił.
Jak ktoś ma poradę pod ręką to z chęcią z korzystam. Typu diagnoza cewki, sprawdzenie innych rzeczy. Czuję że to błaha sprawa której dostrzec nie mogę :wink:
(Tak tak manual ma diagnozę cewki 11rozdzial?strona Coś czytałem na forum zaczynam szukać.)
Pozdrawiam serdecznie w lekkiej złości :wink:

Hugo - 18-06-2019, 08:05

KrisNO, tak, rozrząd jest kolizyjny, ale tutaj problemem zapewne jest cewka zapłonowa. Wymień ją lub aparat i silnik odpali.
KrisNO - 18-06-2019, 11:48

Coś poza cewką mogło się w tym aparacie stać? Bo zastanawiam się nad kupnem nówki cewki czy cały Apart używki.
Hugo

Faza - 18-06-2019, 12:01

A jest check engine? Mi kiedyś przerywał kilka razy a pewnego razu zdechł na skrzyżowaniu i już nie odpalił. Winna okazała się wtyczka od czujnika położenia wału. Przeczyszczone i zacieśnione styki rozwiązały problem. Od 3 lat spokój.
KrisNO - 18-06-2019, 12:33

Czek oczywiście że się zapalał ale jedynie z winy EGR (p0403) poza tym zero błędów.
Więc obstawiam dalej cewkę. Wie ktoś gdzie jest dostępna bo gdzie zadzwonię to brak.
I numer tej cewki wg. Oryginału to. H3T04172
Zgadza się?

Faza - 18-06-2019, 12:44

https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-galant-ea5a-ea5w-2-5i-24v-96-08-7818920045 Tyle, że sprzedający to cwaniak, bo już od dłuższego czasu chce ją sprzedać w tak chorej cenie, gdzie normalnie NTY były za trochę ponad 100zl
KrisNO - 18-06-2019, 13:22

Skoczę do Auto Landu i InterCarsu może coś po numerze części będą mieli bo przez telefon ciężko. Co do tych cen to fakt jak czytam posty z 2013 i tamte ceny porównuje do tych to aż szkoda myśleć. Za ponad 400zl to wolę kupić cały aparat używany bo wiem gdzie stoją dwa galanty na części z takim motorem.

EDIT:
Nie ma dostępnych. Są zamówione w jednym ze sklepów ale producent nie realizuje zamówień.

Podleciał bym na pobliski szrot przypuszczam że gala nie będzie z tym motorem na miejscu i takie pytanie. W jakich autach szły te silniki z tym aparatem zapłonowym?

Bizi78 - 18-06-2019, 16:18

Aparat z Twojego rocznika był montowany tylko w galu 2.5V6 od 05.2000r.
Jakie są różnice w starszych to może Hugo się wypowie :wink: .

Faza - 18-06-2019, 16:42

A tu pytałeś? https://www.janmor.pl/product/JM5316


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group