To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - MSS DG3A 1.6 2001 problem z odpalaniem.

mikechdx - 04-06-2017, 09:29
Temat postu: MSS DG3A 1.6 2001 problem z odpalaniem.
WItam,


Mam problem ze swoim MSS mianowicie, auto ma problem z odpalaniem, na początku myślałem ze problem leży po stronie immo ale ten jest całkiem sprawny.

Przekręcam zapłon, czekam aż zgaśnie check, przekręcam rozrusznik i silnik nie zaskakuje. Na początku pomagało przekręcanie bez czekania aż zgaśnie check, auto odpalało - teraz już nie odpala nawet w ten sposób. Zauważyłem że auto 6 na 10 razy odpali jak podczas kręcenia rozrusznikiem dodam gazu. Dodatkowo od momentu kiedy pojawiły sie problemy z zapłonem przestał działać obrotomierz.

Znajomy twierdzi że to wina uszkodzonego czujnika wałka rozrządu lub czujnik położenia wału korbowego ?

Będę wdzięczny za sugestie.

Pytanie czy jeśli to jeden z tych czujnków, to czy jestem w stanie sprawdzić ich dysfunkcje jakąs metodą garażową ?

Bizi78 - 04-06-2017, 09:52

Podepnij najpierw pod kompa i sprawdź błedy.
Czujniki teoretycznie powinny wywalić CE.

mikechdx - 07-06-2017, 19:43

no i mam P0300 :/ więc pytanie, gdzie zaprowadzić auto elektryk czy mechanik ?
plecho1 - 07-06-2017, 20:03

Tylko ten jeden błąd, czym błędy były sprawdzane?
Najlepiej do elektromechanika bo możesz mieć problemy zarówno elektryczne jak i mechaniczne. A jak auto się sprawuje jak już odpali? Ma normalną moc i silnik równo pracuje?

mikechdx - 07-06-2017, 20:07

no wlasnie nie ma mocy, rozpedza sie ale wolno. przy przyspieszaniu czasem sie "trzesie". teoretycznie jeden, kupilem interfejs i sprawdzalem torque`m.
plecho1 - 07-06-2017, 20:50

Może wina pompy paliwowej lub zapchanego filtra paliwa ale pewnie w takiej sytuacji pojawił by się jeszcze P0170. Jak masz interfejs i program to podejrzyj jak zachowuje się napięcie pierwszej sondy lambda oraz jakie wartości mają korekty paliwowe krótka i długa oczywiście dla 1 banku.
mikechdx - 07-06-2017, 20:57

O kurcze, to chyba ponad moje możliwości :) Chyba że podrzucisz jakąś nazwę programu to spr ogarnąć.
plecho1 - 07-06-2017, 21:56

Wszystko w Torque :) Tylko trzeba dodać wskaźniki takie jak napięcie pierwszej sondy lambda oraz krótkoterminową korektę czasu wtrysku bank pierwszy i długoterminową korektę czasu wtrysku bank pierwszy. U siebie napięcie sondy mam przedstawione za pomocą wykresu a korekty za pomocą wartości liczbowych.
mikechdx - 07-06-2017, 22:05

no jest :D teraz na co mam zwrocic uwage ?
plecho1 - 07-06-2017, 22:12

Jak silnik sprawny to napięcie sondy powinno szybko się zmieniać w zakresie od 0 do 1V, na wykresie powinno być w postaci sinusoidy. Korekty natomiast powinny mieć wartość bliską zero, jeśli nawet zmienią się na + lub - do około 10% to i tak za chwilę powinny powrócić w okolicę zera.
Jeśli brakowało by paliwa to korekty powinny być sporo na + (do 25% na + lub - nie zostanie jeszcze wyświetlony błąd) a napięcie sondy powinno utrzymywać się w okolicy 0V i na wykresie będzie linią prostą a nie sinusoidą.
Jeśli by się jednak okazało że korekty i napięcie sondy jest w normie to może być wina układu wysokiego napięcia czyli do sprawdzenia świece, przewody i cewki.

mikechdx - 08-06-2017, 08:29



Tak to u mnie wyglada. O ile krótkie skaczą od 0 do -9 to długie stoją i sie nie ruszają na 6.2

plecho1 - 08-06-2017, 08:59

Jak możesz to nagraj pulpit w telefonie podczas jazdy na już rozgrzanym silniku ale nie przyspieszaj bardzo dynamicznie bo ważne aby silnik pracował wtedy w CL a nie w OL. Nawet możesz tez taki parametr dodać do Torque aby pokazywało czy jest CL czy OL.
A to co wkleiłeś to w jakich warunkach było, silnik był już rozgrzany i jakie to były obroty?

mikechdx - 08-06-2017, 09:27

Nagram jak wróce z pracy. Jest jeszcze jedna kwestia zbliża mi się rozrząd, więc może gdzieś tutaj jest problem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group