To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Zamiana silnika 1.3 4G13 na 1.6 4G16

arj69 - 08-06-2017, 10:29
Temat postu: Zamiana silnika 1.3 4G13 na 1.6 4G16
Mam pytanie do szanownych forumowiczów.
Posiadam Lancera z 2004 r 1.3 niestety silnik 4G13 ma już ponad 276 tys i chciałbym go wymienić na mocniejszy 1,6 4G16 lub nawet 2.0 tylko nie wiem czy taka zamiana jest możliwa lub z jakimi perypetiami sie to wiąże. Może ktoś to już przerabiał w przeszłości.

Haiku - 08-06-2017, 10:55

Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem byłoby abyś sprzedał auto i zakupił inne.
Operacja może być po prostu nieopłacalna. Zakup silnika (nie wiadomo w jakim stanie) i rzeczy, które mogą wyjść po drodze...

evoIX - 08-06-2017, 14:23

Witam
Odbiegne troche od tematu ale nie chciałem nowego zakładać.
Co powiecie na zmiane silnika w lancerze z 4G18 na 4G15T z colta czy dużo z tym problemów by było?

Bizi78 - 08-06-2017, 20:25

Proponuję się nie rozdrabniać i od razu swap na 2.5V6 z galanta 8) .
Temat przetarł już Misiek.
http://forum.mitsumaniaki...p=863754#863754

Hornet - 08-06-2017, 21:49

Bizi78 napisał/a:
Proponuję się nie rozdrabniać i od razu swap na 2.5V6 z galanta

To jest najsensowniejsza propozycja jak ktoś się chce pcha w wymianę silnika. Pozostałe są nieopłacalne.

aduko - 08-06-2017, 23:59

Tak tylko podpowiem, że wymiana samego silnika (2.0 na 2.0), to koszt około 7000 zł.
Tygr - 09-06-2017, 23:45

arj69 napisał/a:
ponad 276 tys


A czy coś poza tym jest powodem?

cobretti - 17-06-2017, 21:52

Ale jaja, nie wiedziałem że CS"y miały motorki 1.3 . To w ogóle jedzie? A tak na poważnie, to pod maską 2.0 a oc za 1.3 cacy.
arj69 - 20-06-2017, 21:45
Temat postu: No troszkę za wolny ten mój maniuś.
Tygr napisał/a:
arj69 napisał/a:
ponad 276 tys


A czy coś poza tym jest powodem?

Hornet - 24-06-2017, 09:29

A co myślicie o zmianie filtra powietrza ? Tak mi się nasunęło po obejrzeniu tego:
https://www.youtube.com/watch?v=8QFsBMUeyUU
Próbował ktoś już tego?

leoluke - 24-06-2017, 22:20

Nawet po wyeliminowaniu problemu gorącego powietrza w dolocie (dużo kombinowania) zostaje jeszcze kwestia większego zasysania pyłu przez silnik na takim filtrze, przez co na dłuższą metę spada żywotność.
Tak przynajmniej słyszałem kilka razy - poprawcie mnie jeśli sądzicie inaczej.

Hornet - 24-06-2017, 22:32

A wkładka sportowa do obecnej obudowy ?
rudi88 - 25-06-2017, 00:18

Miałem duży stożek Simota w nissanie primera w miejscu oryginalnej puszki z filtrem. Reszta dolotu do przepustnicy też na większej rurze (kibel dolot). Stożek odgrodzony od silnika i doprowadzone dwoma rurami zimne powietrze. W dolnym zakresie obrotów silnik przymuliło ale powyżej 3 tyś. było lepiej niż na serii.
W dolocie po założeniu stożka było dużo czyściej niż na normalnej wkładce.
Gdzieś mam zdjęcie nawet jak to wyglądało. W razie czego mogę poszukać.

Hornet - 27-06-2017, 17:20

Kolego Tygr, właśnie po obejrzenie tego filmiku zrodził mi się ten pomysł (Link podałem parę postów wyżej). Tam jest Corsa, a mnie ciekawią doświadczenia z Lancerem...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group