To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Kierownica ciężko chodzi - gumowata

raftrusz - 12-06-2017, 08:43
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Kierownica ciężko chodzi - gumowata
Witajcie,
Od jakiegoś czasu mam problem z układem kierowniczym. Auto to Galant 2.5v6 z 1998 roku.

Objawy:
- Kierownica chodzi z wyczuwalnym oporem, w cały zakresie, od lewego skrajnego skrętu do prawego.
- Aby obrócić kołem kierownicy muszę zacisnąć dłoń na kole. Nie mogę skręcać jedną dłonią sposobem na „hello wacek ”.
- Podczas wychodzenia z zakrętu, po puszczeniu koła kierownica nie odbija. Muszę „wracać” kołem do pozycji jazdy na wprost. Z tego powodu czasami ciężko „wcelować” w swój pas.
- W początkowej fazie obrotu, gdy zaczynam kręcić kierownicą, czuję, że muszę pokonać jakiś opór. Jakby coś trzymało. Gdy pokonam opór skręcenie jest zbyt duże i muszę korygować wracając kołem. Gumowate zachowanie. Jest to największy problem.

Co do tej pory sprawdziłem.
- Byłem 2 razy na podnośniku u mechanika i niczego nie znalazł. Nic nie stuka, nic nie skrzypi. Nic nie stoi dęba.
- W ciągu ostatnich 6 miesięcy wymieniłem gumy stabilizatora, jeden wahacz prosty, przeguby kulowe układu kierowniczego.
- Płyn jest.
- Brak odgłosów z pompy czy maglownicy.

Podczas szybkiej jazdy np. powyżej 100 km/h muszę zachować czujność. Nie mogę precyzyjnie kierować kierunkiem jazdy, ponieważ chcąc pokonać opór kierownicy używam zbyt dużej siły a to przekłada się na zbyt dużą zmianę kierunku jazdy. Kończy się myszkowaniem po pasie ruchu. Trudno wcelować w drogę. Wydaje mi się, że taki stan jest od około 3 miesięcy. Być może było już wcześniej, ale nie zwracałem na to uwagi.

Możecie poradzić, co i jak sprawdzić. Może macie jakieś patenty, jak testować poszczególne elementy?

Z góry dziękuję za zainteresowanie.
Rafał

plecho1 - 12-06-2017, 08:56

Na początek warto sprawdzić łożyska mcpersona - amortyzatorów oraz sworznie wahaczy.
Krzyzak - 12-06-2017, 09:54

plecho1 napisał/a:
warto sprawdzić łożyska mcpersona
nie ma czegoś takiego w Galancie EA (poza wersją USA)
plecho1 - 12-06-2017, 10:48

Faktycznie jest tam wielowahacz i jest to inaczej rozwiązane a więc warto przyjrzeć się temu górnemu skrętnemu mocowaniu.
raftrusz - 12-06-2017, 11:54

Przyglądałem się, nawet w okularach. Pomacam jeszcze, może wyczuję drgania.
Czy jest tam jakaś kalmitka lub czy można to porządnie przesmarować bez rozbierania?

komarsnk - 12-06-2017, 13:24

plecho1 napisał/a:
przyjrzeć się temu górnemu skrętnemu mocowaniu.

Niczego takiego nie ma :)
Sprawdziłbym geometrię na początek. Jeśli ok to bym rozpiął jednak cały dół i sprawdził:
- jak działa sama maglownica po wypięciu końcówek,
- z jakim oporem ruszają się sworznie, przede wszystkim wahaczy dolnych prostych, potem giętych (bananów),
- z jakim oporem ruszają się drążki w jabłkach oraz dam końcówki.
Coś powinno wyjść wtedy

Lucek_37 - 12-06-2017, 13:54

A przy samej maglownicy nie było nic krecone? Od spodu masz śrubę która teoretycznie po dokręceniu powinna delikatnie kasować luz na listwie ale jeśli jest za mocno dokręcona to wtedy dzieją się podobne rzeczy do opisanych przez Ciebie.
Hugo - 12-06-2017, 21:31

komarsnk napisał/a:
Sprawdziłbym geometrię na początek
Dokładnie. Koła przednie nie stoją w negatywie? Jakie sprężyny są zamontowane, seryjne czy obniżające?
raftrusz - 13-06-2017, 22:51

Dzięki za rady. Pewnie w przyszłym tygodniu rozepnę i coś posprawdzam.
Tymczasem czekam na powrót żonki i auta.

Tomasz87 - 14-06-2017, 02:27

Hugo napisał/a:
komarsnk napisał/a:
Sprawdziłbym geometrię na początek
Dokładnie. Koła przednie nie stoją w negatywie? Jakie sprężyny są zamontowane, seryjne czy obniżające?

To pierwsze i jedyne, co przychodzi do głowy.
To na prawdę robi różnicę, gdy geometria z przodu delikatnie zmieni sie w negatyw...

raftrusz - 20-11-2017, 19:49

Dochodzenie niczego szczególnego nie wykazało.

Zbieżność sprawdzona z innej przyczyny i jest prawidłowa.
Odpięliśmy przednie zawieszenie od maglownicy. Wszystko chodzi w rękach.
Górne mocowania (taki banan) też zostały rozkręcone.

Podejrzenie pada na maglownicę, ale tego na razie nie będę ruszał.
Poczekam, aż choroba się rozwinie.
Temat do zamknięcia.

Dzięki za poświęcony czas.

Marcino - 20-11-2017, 22:09

A może pompa już słabo daje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group