To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Opony

sadox - 13-06-2017, 22:39
Temat postu: Opony
Stoję przed wyborem nowych opon do elki
Go polecacie kultowego Bfg mt czy federal corrugia mt

griszaa - 14-06-2017, 07:03

Elo
Ja w swojej (1997) mam zalozone bfg 31x10.5 x15 at jezdzi sie super, wyglada super ... no ale sporo zjezdzam w teren

Polecam ;)

plochu - 16-06-2017, 08:42

Ja mam u siebie Couragia MT, w błocie mam subiektywne wrażenie, że robi sporo lepiej od BFG MT. Jestem z nich bardzo zadowolony.
BFG wydaje mi się, że jest z nieco bardziej twardej mieszanki gumy więc ich trwałość na twardych nawierzchniach będzie większa.

rej - 21-06-2017, 06:51

Federal Couragia MT są stworzone do trudnego terenu, ale cena też jest ładna:
Zależy w sumie od rozmiarówki, ale generalnie trochę to będzie kosztowało. U mnie ludziki w mieście kupują do drifting opony używane, po taniości, byle można było spalić gumy za niewielkie pieniądze. To w sumie też jest jakieś tam wyjście.

plochu - 21-06-2017, 08:56

rej napisał/a:
U mnie ludziki w mieście kupują do drifting opony używane, po taniości, byle można było spalić gumy za niewielkie pieniądze. To w sumie też jest jakieś tam wyjście.


Używanych moim zdaniem nie ma sensu z dwóch powodów:
1) nigdy nie zna się całej historii opony i nie ma gwarancji
2) jeżeli zamierzasz na tym jeździć to nowe w perspektywie czasu wyjdą lepiej

Nalewanych moim zdaniem nie warto (no chyba, że 100% teren), bo:
1) problemy z wyważeniem
2) jak je zrobią ze zbyt twardej mieszanki to są trwałe na asfaltach jak markowe, ale nie mają przyczepności
3) jak je zrobią ze zbyt miękkiej mieszanki to zużywają się 3 razy szybciej od markowych


Podsumowując.
Jeżeli chcesz kupić MT dla aspektów wizualnych i jeździć po asfalcie oraz od czasu do czasu w teren to BFG MT.
Jeżeli chcesz kupić MT dla trakcji w terenie i trochę po asfalcie to kup Federal Couragia MT.
Jeżeli chcesz kupić MT dla aspektów wizualnych a jako teren rozumiesz bardziej szutry niż błoto po klamki to wybierz zdecydowanie BFG AT - będziesz zadowolony z uniwersalności a nie zużyją się tak szybko na asfalcie i co tu mówić, będą dużo bardziej ciche...

var1at - 13-07-2017, 20:21
Temat postu: Re: Opony
sadox napisał/a:
Stoję przed wyborem nowych opon do elki...

Od kwietnia mam Toyo Open Country MT 265/70r17.
Opony wybierałem całą zimę, nie sposób streścić wszystkiego, ale... Do tego auta, w tym rozmiarze i w tej jakości - nic lepszego nie znalazłem. Testowane na torze w Świętochowie, na piachu, żwirze, błocie (glina) i mokrej trawie w L200 bez liftu. Działają ;)

Reklama Toyo

P.S. BGF MT mają fatalne opinie.

sadox - 09-09-2017, 21:55

No i kupiłem opony 265/80/16 lift plus 40. Mm i zgadnijcie nie weszły obcierają przy maksymalnym skręcie idzie do podcięcia nadkoli i powiększenia otworu
Robaq - 10-09-2017, 12:13

Mnie kumpel namówił na Wrangler Duratrack. Potrzebowałem czegoś szybko, bo obiecałem dzieciakom rajd offroadowy i trafiły mi się w dobrej cenie oponki 245/75R16 na felgach ET30.
Jest to oponka raczej MT, ale na mokrym asfalcie zachowuje się jak AT.
Autko jak kupiłem w maju, było na zimówkach 265/70R16. Po zmianie na Duratrack-i spalanie co prawda wzrosło prawie o 1 litr ON/100 km, ale wygląda całkiem spoko, w terenie robi całkiem fajna robotę, ogólnie jestem zadowolony.

sadox - 14-09-2017, 22:11

No to jednak nie wchodzą oponki 285/75/16 nawet przy lifcie się nie mieszczą Wiec jakby ktoś mialkogod który chciał kupić takie bfgoodrich mt to dajcie znac
var1at - 22-09-2017, 20:41

sadox napisał/a:
No to jednak nie wchodzą oponki 285/75/16 nawet przy lifcie się nie mieszczą Wiec jakby ktoś mialkogod który chciał kupić takie bfgoodrich mt to dajcie znac


W którym miejscu obcierają?
Czy dystanse 30 mm nie załatwią tematu? Koszt 200-500 pln za komplet

Zuzia - 22-09-2017, 22:20

Taki rozmiar to prawie 33 cale lift na zawiasie plus podcinanie nadkoli ,ewentualnie lift na zawiasie 2 cale i lift budy też 2 cale. Tylko czy w cywilnym aucie to ma sens.
var1at - 22-09-2017, 23:00

Zuzia, do 33 cali nie trzeba nic wycinać. Lift + odsadzenie wystarczy.


Zuzia - 23-09-2017, 00:00

Mam lift 2 cale i koła 265/70/17 i jest ok ale mam jeszcze dwa komplety kół od patrola i niestety 33 trze przy skręcaniu.. Felgi 16 z dużym odsadzeniem. Sprężyny nie zdążyły jeszcze klapnąć. Musiałbym wyciąć część plastików i zdjąć chlapacze.
Ten konkretny ze zdjęcia ma lift zawiasu i budy https://www.drive2.com/r/mitsubishi/371038/ tu już z dodatkami.

kubaeso - 24-09-2017, 02:40
Temat postu: opony
Insa Turbo Traction Track polecam cena nie zabija w blocie robia na prawde fajnie na asfalcie do 100km/h ok powyzej juz troche glosno,zadnych problemow z wywazeniem I wyglad fajny moim zdaniem oczywiscie.uzywane w pajero sporcie na polowania,ryby I ciagania minikoparki po placach budowy.
var1at - 01-10-2017, 20:57
Temat postu: Re: opony
Zuzia napisał/a:
Ten konkretny ze zdjęcia ma lift zawiasu i budy

O lifcie budy się nie doczytałem, a na moje oko... po lifcie budy progi są ciut wyżej.
Też mam lift +2" i 265/70r17. I duuużo miejsca. Zrobię przymiarkę 33" przy najbliższej okazji.

kubaeso napisał/a:
Insa Turbo Traction Track polecam...

Bieżnikowane :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group