To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - DPF system service required

PiotrRRR - 20-06-2017, 10:06
Temat postu: DPF system service required
dzień dobry
wczoraj zapaliła mi się ikonka dpf z takim komunikatem
instrukcja mówi że to może być nadmierny poziom oleju - faktycznie był ponad normę ale nie jakoś szczególnie wysoko - mniej więcej połowa do X oznaczającego max bezwzględny.
O III MY 2013 silnik 4N1 150KM, 62kkm, olej wymieniany przy 60kkm.

Faktycznie ostatnio krótkie trasy ale ze dwa tygodnie temu trochę był goniony po autostradzie więc się powinno wypalić teoretycznie.

Wymieniłem wczoraj olej - było ok 0.7 l więcej niż wlane ale kontrolka nadal się zapala po kilku s od uruchomienia.
jestem z lubelskiego, do warszawy podobna odległość.
Czy ktoś miał coś podobnego i może polecić/odradzić jakiś serwis, czy w ogóle co z tym robić?

TIA
Piotr

Bizi78 - 20-06-2017, 10:23

Ja bym spróbował go trochę przegonić, może sam wypali a jak nie to pewnie trzeba go wspomóc MUT-em.
PiotrRRR - 20-06-2017, 11:37

dzięki - a gdyby MUT to jaki serwis możecie polecić? I jeszcze pytanie czy to jest objęte gwarancją - bo na silnik zdaje się mam 4 lata
Bizi78 - 20-06-2017, 11:44

MUT-a to raczej tylko w ASO bo to droga rzecz.
Co do gwarancji to raczej to nie podlega, po prostu trzeba co pewnein czas przegonić auto.
Teoretycznie w autach z dpf-em jest jakaś kontrolka, która informuje o wypalaniu i należy jechać aż przestanie wypalać.

jacekk - 22-06-2017, 21:36

Nie ma kontrolki, gdy DPF wypala się rutynowo. Podobno silnik inaczej pracuje, ale do tej pory może ze dwa razy miałem wrażenie innej pracy silnika. Poza tym wypala mi sie bezobjawowo, ale po mieście mało jeżdżę.
Kontrolka pojawia się gdy trzeba wypalić DPF. W zasadzie wg. instrukcji są dwa poziomy. Sama ikona DPF oznacza, że trzeba się wybrać w trasę by wypalić DPF. Gdy do tego dojdzie Check Enginee to szybciutko do serwisu. Wprost tego nie napisali, ale wskazane jest by podróż do serwisu odbyła się na lawecie.

tokyo - 22-06-2017, 22:57

Nie nie ma wskazan lawety.
Ostatnio dwa mce temu miałem asxa ktory jezdzil 70km/h max 2.2 did - ponstwo jezdzili ekonomicznie.
Kontrolek swiecilo jak w F16 tylko celow brakowalo :) .
Zastosowalem procedure o ktorj kiedys pisalem i o ktorej koledzy pisali.
Startujac z opola przy 70km/h w katowicach cos sie odetkalo i poszlo bez problemu.
Po powrocie do opola i wylaczeniu auta i ponownym odpaleniu po ostygnieciu kontrolka zgasla.
Z autopsji moge powiedziej ze od czasu do czasu warto np 1 w mcu przejechac 5 km 3 bieg 3 - 3.5 tys obrotow na zal tempomacie - dobrzeczysci sie caly uklad niezaleznie czy to asx,pajero,lancer,outlander
.....a 3 bieg dlatego ze jest wtedy najbardziej optymalna temp dpf,a na 4 biegu caly uklad sie wychladza

sebowy - 25-06-2017, 11:28

tokyo napisał/a:
warto np 1 w mcu przejechac 5 km 3 bieg 3 - 3.5 tys obrotow

:finga: :hello1: :headbang: :protest:
bardzo dobra uwaga, mało kto o tym pamięta...

jacekk - 25-06-2017, 14:34

Gdy pojawia się DPF Service Required ECU już nie wykonuje prób automatycznego wypalania. Trzeba wykonać natychmiast wypalanie serwisowe.
Zignorowanie tego oznacza zniszczenie filtra, w krótkim czasie. Nie mówiąc już o rozrzedzonym oleju silnikowym i skutkach dla silnika i turbiny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group