Outlander II GEN Techniczne - Wymiana tarcz i klocków hamulcowych na przednich kolach
martinscrew22 - 20-06-2017, 20:07 Temat postu: Wymiana tarcz i klocków hamulcowych na przednich kolach Witam!
Ostatnim razem bedac na wymianie opon na Ustowie, Pan z Serwisu powiedzial mi ze za 3000-4000 km mam wymienic tarcze i klocki hamulcowe na przednich kolach (Mitsubishi Outlander, 2012 rok, benzyna 2.0 MIVEC).
Wiec mam pytanie w ktorym Autoryzowanym Serwisie Mitsubishi w Szczecinie moge to zrobic przede wszystkim szybko bo mi zalezy na szybkim odbiorze auta z serwisu oraz wykonanie tej pracy bylo rzetelne. Czy polecacie kogos innego?
Aaa i w jaki sposob sam moge sprawdzic zuzycie tarcz i klockow hamulcowych?
Bede wdzieczny za porade.
Z powazaniem
martinscrew22
kajos - 20-06-2017, 20:37
a sam nie mozesz sobie zrobic?
to proste jak ....
tylko troche checi,paru kluczy,lewarka i smaru do prowadnic (wazne)
klocki sprawdza sie po braku rowka,jak jest rowek to jeszcze ok
tarcze mierzy sie suwmiarka,dane graniczne grubosci tarczy musisz soebie poszukac w servisowkach bo nie pamietam
tak samo sie sprawdza tyl ale dobrze tez razem wszystko wymiewnic
rezon - 20-06-2017, 21:40
martinscrew22 napisał/a: | Aaa i w jaki sposob sam moge sprawdzic zuzycie tarcz i klockow hamulcowych? | oprócz dokładnego to możesz jeszcze tak trochę na oko - jak widzisz więcej niż 1mm okładziny klocka to jest jeszcze w miarę OK. Na tarczy zużytej masz wyraźny rant na obrzeżu. Ale najlepiej to pojedź nie do ASO, a do rzetelnego i polecanego mechanika. Wymiana przodu w Outku jest prosta jak budowa cepa. O ile pamiętam tylko do klocków podnośnik, klucz do kół i nasadowy 17 są potrzebne. Tarcze jeszcze chyba wkrętem są zamocowane - śrubokręt krzyżak (tego nie jestem pewien - robiłem to 6 lat temu )
kajos - 20-06-2017, 22:55
jeszcze zapomnialem o 2 szt lyzek jakis zeby je podeprzec i wcisnac tloczki (najlepiej jak miedzy nimi jest stary klocek)
i najwaniejsze
jesli wymieniamy komplet klockow i tarcz (przod-tyl) to po ulozeniu sie klockow sprawdzamy czy plyn hamulcowy jest na MAX
bo wszystko to jest tak skonstruowane ze gdy klocki sie zetra do minimalnego polozenia to plyn w zbiorniczku zejdzie na MIN
po wcisnieciu tloczkow i wlozeniu nowych klockow plynu powinno byc na MAX
wszystko tak powinno byc jesli nie bylo ubytkow jakis
|
|
|