To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Wymiana tarcz i klocków hamulcowych na przednich kolach

martinscrew22 - 20-06-2017, 20:07
Temat postu: Wymiana tarcz i klocków hamulcowych na przednich kolach
Witam!
Ostatnim razem bedac na wymianie opon na Ustowie, Pan z Serwisu powiedzial mi ze za 3000-4000 km mam wymienic tarcze i klocki hamulcowe na przednich kolach (Mitsubishi Outlander, 2012 rok, benzyna 2.0 MIVEC).
Wiec mam pytanie w ktorym Autoryzowanym Serwisie Mitsubishi w Szczecinie moge to zrobic przede wszystkim szybko bo mi zalezy na szybkim odbiorze auta z serwisu oraz wykonanie tej pracy bylo rzetelne. Czy polecacie kogos innego?

Aaa i w jaki sposob sam moge sprawdzic zuzycie tarcz i klockow hamulcowych?

Bede wdzieczny za porade.

Z powazaniem

martinscrew22

kajos - 20-06-2017, 20:37

a sam nie mozesz sobie zrobic?
to proste jak ....
tylko troche checi,paru kluczy,lewarka i smaru do prowadnic (wazne)


klocki sprawdza sie po braku rowka,jak jest rowek to jeszcze ok
tarcze mierzy sie suwmiarka,dane graniczne grubosci tarczy musisz soebie poszukac w servisowkach bo nie pamietam

tak samo sie sprawdza tyl ale dobrze tez razem wszystko wymiewnic 8)

rezon - 20-06-2017, 21:40

martinscrew22 napisał/a:
Aaa i w jaki sposob sam moge sprawdzic zuzycie tarcz i klockow hamulcowych?
oprócz dokładnego to możesz jeszcze tak trochę na oko - jak widzisz więcej niż 1mm okładziny klocka to jest jeszcze w miarę OK. Na tarczy zużytej masz wyraźny rant na obrzeżu. Ale najlepiej to pojedź nie do ASO, a do rzetelnego i polecanego mechanika. Wymiana przodu w Outku jest prosta jak budowa cepa. O ile pamiętam tylko do klocków podnośnik, klucz do kół i nasadowy 17 są potrzebne. Tarcze jeszcze chyba wkrętem są zamocowane - śrubokręt krzyżak (tego nie jestem pewien - robiłem to 6 lat temu ;) )
kajos - 20-06-2017, 22:55

jeszcze zapomnialem o 2 szt lyzek jakis zeby je podeprzec i wcisnac tloczki (najlepiej jak miedzy nimi jest stary klocek)


i najwaniejsze
jesli wymieniamy komplet klockow i tarcz (przod-tyl) to po ulozeniu sie klockow sprawdzamy czy plyn hamulcowy jest na MAX

bo wszystko to jest tak skonstruowane ze gdy klocki sie zetra do minimalnego polozenia to plyn w zbiorniczku zejdzie na MIN
po wcisnieciu tloczkow i wlozeniu nowych klockow plynu powinno byc na MAX


wszystko tak powinno byc jesli nie bylo ubytkow jakis



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group