To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Pinin - 2.0 GDI 5d / 2005

maryś63 - 25-06-2017, 13:19
Temat postu: 2.0 GDI 5d / 2005
Witam wszystkich, jako nowy zalogowany uczestnik forum.
Nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi na kłopot jaki mam z moim samochodem, więc tą drogą proszę o pomoc.
Kłopot polega na tym, że zapalają się jednocześnie trzy kontrolki: ABS, silnik i SRS. Silnik traci wtedy moc (nawet pod łagodną górkę na asfaltowej drodze) oraz przy dodaniu gazu dusi się - słabnie. Gdy odpuszczę troszkę pedał gazu wydaję się, że dochodzi do siebie , jednak w dalszym ciągu brak mocy. Radzę sobie ztym w ten sposób, że staje, odłączam klemę od akumulatora, czekam chwilę i podłączam z powrotem klemę. Skutek jest taki, że wszystko jest ok - kontrolki gasną, mogę jechać dalej normalnie (po samym zapaleniu silnika muszę jednak dodać trochę gazu ponieważ spadają obroty i gaśnie).
Podczas dalszej jazdy cały cykl powtarza się od początku. Ni stąd ni z owąd znów zapalają się te trzy kontrolki potem samochód słabnie, gdy dodaję gazu to staje, gdy odpuszczam gaz to jakby chce jechać ale nie więcej niż 70 km/h, po czym staję i rozłączam klemę ..... i tak w kółko.
Mój mechanik cosik tam "grzebał, grzebał - niby miało być dobrze ale figa (pozbyłem się tylko "paru groszy").
Proszę o pomoc w tym temacie - jeśli da się. (rym niezamierzony)pozdrawiam.

romek atomek - 25-06-2017, 15:45

poszukaj - o zczytywaniu błędów .. wymrugiwaniu ich, przez wtyczkę serwisową.. i powiedz jakie błędy Ci wyszły .. zwiera się piny bodajże 1 i 4 - i po wystąpieniu usterki po takim zabiegu - checkengin powinien zacząć mrugać kodami błędów - od tego zacznij ..

kasujesz błąd ... jest OK
nagle z niewiadomych powodów "odczyty czujników są poza skalą" - pojawia się Checkengine ..
kod błędu powie nam i Tobie w około czego go boli ..

[ Dodano: 26-06-2017, 10:41 ]
ważna uwaga : błędów nie odczytujemy bezpośrednio np często spotkasz "błąd 56" - pompa wysokiego Ciśnienia. Natomiast prawidłowa diagnoza brzmi "cisnienie w układzie zasilania paliwem jest za duże lub za małe o 2Bar'y i taki stan utrzymywal sie dłużej niż 3 sekundy". I nie koniecznie jest to winą pompy paliwowej wysokiego ciśnienia. Moga być filtry, filterki, regulator, lejący wtrysk, nieszczelność w układzie - i inne. i do zbadania będzie cała magistrala zasilania paliwem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group