To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Ustawienie zbieżności w tyle

Anonymous - 19-03-2007, 21:06
Temat postu: Ustawienie zbieżności w tyle
Witam.
W moim galancie wyczuwam lekkie znoszenie na prawą stronę przy każdej przędkości przy jeździe na wprost. Prostuję kierownicę, puszczam i po chwili lekko się skręca. Ponoć to wina opon, ale jeżeli nie? Doszły mnie słuchy, że w tym modelu jest regulacja zbieżności tyłu. Na normalnej zbieżności byłem i jest oki. Jak to tył, to zrobią mi tylko w serwisie. Ale czy najpierw zmienić opony???

Anonymous - 19-03-2007, 21:53

no najlepiej zaczac od opon a potem ustawienie geometrii, tak jak pisales w galach ustawia sie zarowno przod jak i tyl... ale dlaczego tylko w serwisie?? ja robilem u milego pana w Grojcu i dal rade!
a z drugiej strony - ja mialem to samo, zrobilem geometrie i jest lepiej ale i tak delikatnie odczuwalne jest sciaganie na prawo :?

JaGrab3 - 19-03-2007, 23:44

Ale chwileczke, na geometrii powinno wyjść złe ustawienie tyłu czy nie ? Ja sprawdzałem u siebie geometrię i jest OK, ale auto troszkę myszkuje, zarówno na zimówkach jak na letnich, może to juz jest sprawka kolein i zbyt szerokich gumek, mam 215
Anonymous - 20-03-2007, 08:42

Na stacji diagnostycznej w moim mieście facet mówi, że nie ma sprzętu do ustawienia tyłu. Sprawdzałem ustawienia przodu i jest idealnie. Śladów po naprawach nigdzie nie zauważyłem. A ściąga i na normalnej drodze i na autostradzie, więc pewnie to nie koleiny...
Anonymous - 20-03-2007, 08:45

Sprawdz też końcówki drążków kierowniczych
Anonymous - 21-03-2007, 14:50

No i wszystko jasne. Minimalny brak zbieżności tyłu. Próba ustawienia na diagnostyce i problem nr.1 - zapieczone śruby. Recepta- kupić nowe tuleje i śruby do regulacji, bo te po podgrzaniu i wybiciu będą do niczego. Problem nr.2 - ponoć nie występują same tuleje ze śrubami, lecz cały wachacz (1 z trzech)! Czy to prawda?

sprawdzili mi to w autoryzowanej stacji

JaGrab3 - 21-03-2007, 15:06

Gdzie ci to sprawdzili? W aso czy u standardowych sprawdzaczy zbieżności?
Anonymous - 21-03-2007, 23:31

Po mojemu jak Będzie troszku zła zbieżność z tyłu to co najwyżej będzie ci brał opony z tyłu nic pozatym.Proponuje zdjąc przednie koła i zamienić miejscami,jeżeli będzie ciągnoł w drugą strone to opony do wymiany.Tył zostaw na koniec.
Anonymous - 22-03-2007, 00:00

bombello1 napisał/a:
Tył zostaw na koniec.

z tym ze z tego co mi wiadomo przy ustawianiu geometrii nalezy zaczac od tylnej osi, nie wiem czemu akurat tak jest ale gosc, u ktorego robilem zajrzal do jakiejs magicznej ksiazki i tak wlasnie stwierdzil... wiec moze jak juz ustawiac geometrie to w calosci.

Anonymous - 22-03-2007, 19:29

Cytat:
No i wszystko jasne. Minimalny brak zbieżności tyłu. Próba ustawienia na diagnostyce i problem nr.1 - zapieczone śruby. Recepta- kupić nowe tuleje i śruby do regulacji, bo te po podgrzaniu i wybiciu będą do niczego. Problem nr.2 - ponoć nie występują same tuleje ze śrubami, lecz cały wachacz (1 z trzech)! Czy to prawda?


Te sruby z tylu potrafia sie tak zapiec, ze nie mozna ustawic zbieznosci. Mialem to samo, tylko ze ja musialem u siebie wymienic jeden wahacz tylni wiec przy okazji mechanik po trzy godzinnej walce zdemontowal wahacz i udalo mu sie pokrecic tymi srubami. Jesli chodzi o wahacz to on zostanie uszkodzony podczas podgrzania tuleji ze sruba regulacyjna,a dokladniej to tulejka w tym wahaczu. Moze da sie udroznic te sruby bez zniszczenia, np jakims srodkiem penetrujacym.
Wahacz wyglada tak :
http://www.fotosik.pl/pok...7b4d07afd9.html
http://www.fotosik.pl/pok...922410a47c.html
Nowy wahacz to koszt ok 450zl , ja kupilem uzywany w bdb. stanie za 120zl.
pzdr

Anonymous - 23-03-2007, 08:07

Dzięki za fotki AXG. Amatorzy w serwisie w Gorzowie nawet nie wiedzieli który to wachacz... Tłumaczenie przez telefon jest dosyć skompikowane. Teraz mogę im przesłać link.
Anonymous - 24-03-2007, 00:25

ASO w Gorzowie to jedna wielka pomyłka.Pozdrawiam.
jak co to może
1)sklep "Galant"ul kos.Gdyńskich
Gorzów tel.0957250360;kom 0602688478
w sobote od 9 lub 10-13
2)JC Auto ul .mościckiego 14
tel.0957213425;e-mail:gorzow@jcauto.pl
Gorzów
Pozdrawiam

Anonymous - 24-03-2007, 11:43

przedewszystkim wyważ sobie koła bo to może być przyczyna ze lekko nosi tył

a co do zbierzności to prosze


mitsuga - 25-03-2007, 22:34

remkowsky napisał/a:

z tym ze z tego co mi wiadomo przy ustawianiu geometrii nalezy zaczac od tylnej osi, nie wiem czemu akurat tak jest ale gosc, u ktorego robilem zajrzal do jakiejs magicznej ksiazki i tak wlasnie stwierdzil... wiec moze jak juz ustawiac geometrie to w calosci.


Szpec u którego sprawdzam zbieżnośc każdego auta zawsze zaczyna od tyłu,tyle,że on nie potrzebuje do tego żadnej magicznej książki ... :)

Na tzw.stacjach diagnostycznych NIGDY nie zdarzyło mi się,aby ktoś choćby zapytał o ustawienie zbieżności tyłu!

A do sciagania w jedną stronę,to raz zdarzyło mi się,że nie opisałem opon(nie kierunkowych) przy wymianie na zimowe i na wiosnę była loteria...Jedna opona ściągała auto i tylko na przednim prawym kole było z nią ok,ale trochę czasu mi to zajęło zanim do tego doszedłem...

Psikus - 21-11-2008, 08:57

podepnę sie tutaj,ponieważ też mam zbieżność z tyłu do regulacji a sruby stoją. Czy ktoś kupował te tuleje w jakims sklepie czy tutaj jest kwestia tylko i wyłącznie zakupu wahacza i to w ASO?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group