| 
				
					| Chcę Kupić Grandisa - Kupno grandisa tylko PB lub PB/LPG w automacie
 
 mikiwerner - 30-06-2017, 06:37
 Temat postu: Kupno grandisa tylko PB lub PB/LPG w automacie
 Panowie i Panie to mój drugi post więc proszę o wyrozumiałość. Chcę kupić grandisa, pojawiła się potrzeba tak dużego auta, a tylko ten wygląda lub raczej nie wygląda jak wagon.
 
 Jedyną słuszną opcją wydaje się benzyna z gazem 2.4 oczywiście w automacie. Nigdy więcej nie chcę machać wajchą od skrzyni, mam tego serdecznie dość.
 
 Kilka moich pytań i dwa możliwe ogłoszenia.
 
 1. Czy lepiej jest kupić benzynę i samemu gazować?
 2. Czy lepiej jest kupić od razu benzynę z gazem już założonym?
 
 Celowałbym wstępnie w opcję benzyna załóż gaz samemu.
 
 3. Na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach auta? Mam nadzieję, że przebieg rzędu 250 tys nie robi większego wrażenia na silniku / podzespołach / skrzyni biegów.
 
 Dwa ogłoszenia, które mnie zainteresowały:
 
 http://allegro.pl/grandis...6863918654.html
 https://www.otomoto.pl/of...2-ID6yImv5.html
 
 Ten niebieskopodobny ma znacznie ładniejsze wnętrze. Czarny niższy przebieg, ale z przebiegami to wiadomo jak to wygląda. W czarnym środek zajeżdża niestety odrobinę średniowieczem, w szczególności ten panel od komputera mi się ne podoba.
 
 Może ktoś z Was zna tych sprzedawców? Coś u kogoś oglądaliście? Może macie namiar na jakieś auto godne uwagi?
 opal_32 - 30-06-2017, 14:15
 
 Jestem posiadaczem  grandisa od 2 tygodni .Tego niby niebieskiego sam chciałem kupić. Jest to wersja po liftingu i ma relingi co dla mnie jest dużym + . Sprawdź czy wszystko działa np. ogrzewanie bo był temat na forum i ja też mam tym mały kłopot , chodzi o to , że mój grzeje dopiero jak dam temperaturę na MAXA. Miałem problem z licznikiem , raz pokazuje a raz nie ( mam to już zrobione ). Jakiś głuchych i delikatnych stuków w zawieszeniu nie bierz  zbyt poważnie bo one podobno tak mają. Wole manuał niż przywolnawy automat więc w tej kwestii nie pomogę. Ja kupiłem w benzynie i mam zamiar sam założyć gaz. Nie kupiłem żadnego z nich bo oba są z Kutna. 😅 (taki żart ).
 mikiwerner - 01-07-2017, 11:42
 
 Jak Twoje wrażenie z pierwszych dni użytkowania? Ja chcę się przesiąść z opla astry h gtc, czyli zmiana jest konkretna. Jak ocenisz przyspieszenie / moc silnika do wagi auta?
 gołąb - 01-07-2017, 15:32
 
 Ja  ze względu właśnie na nie za wielką moc do takiego gabarytu wybrałem manuala. Invecs w Grandisie to bdb.,trwała  automatyczna skrzynia, jednak jest niezłym spowalniaczem . Przed tym jak kupiłem manuala , jeździłem automatem i naprawdę czuć różnicę. Manual ma swoje bolączki w postaci łożysk na wałku , potrafią paść, wtedy naprawa "parę groszy", po za tym to także dobra skrzynia. Posiadam Grandisa 4 lata i właśnie podpisałem cyrograf (wstawiłem gaz za 4tyś) na kolejnych kilka. Przez te 4 lata oprócz wspomnianych łożysk w skrzyni nie stało się kompletnie nic poważnego. Może kilometrów nim nie natłukłem , ale te 45 tyś. zrobiłem . Ciągam nim przyczepę kempingową i pewnie to nie bez znaczenia ....że to łożysko padło mi po wyjeździe na Chorwację . Z rzeczy które jeszcze robiłem to taki ogólny przegląd zawieszenia, jak tylko go kupiłem . Tu kolega w poście wyżej już wspomniał że czasem głuche uderzenia idą na dziurach, ja próbowałem się tego pozbyć i z tąd  ten przegląd, jednak wymieniłem "wiadro"  części zawieszenia i przyczyny nie znalazłem (ani machanicy od zawieszeń u których byłem), jeżdżę tak do dziś. Po tych 4 latach  teraz wymieniłem końcówki drążków kierowniczych, tzn niby była do wymiany jeden ale postanowiłem od razu dwie profilaktycznie . Grandis jest dość prosto wykonany w środku, z dobrych materiałów, ale nie każdemu ta prostota się podoba, jednak Japończycy tak kiedyś budowali auta, mi to odpowiada. Nigdy tak długo nie miałem auta , a na dzień dzisiejszy nie widzę innego auta dla siebie, no może .... Grandisa z ostatniego rocznika
   opal_32 - 01-07-2017, 16:38
 
 Mocy japończycy dobrali odpowiednio , dziś jechałem w powiedzmy  5 dorosłych osób i rozpędzenie do 140km/h  zajęło dosłownie chwilkę . Jeszcze nie wiem ale się dowiem czy można podnieść moc stosując chip i nową mapę. Polecam .
 mikiwerner - 01-07-2017, 18:45
 
 Kurde... zarzekalem sie ze nast auto bedzie w automacie a jak czytam i czytam to wyladuje z reczna skrzynia. Na pewno sprobuje przejechac sie i jednym i drugim. W Kutnie jest gosc, ktory jak juz zauwazylem ma i automat i manual. Kolego gołąb, butle od gazu wrzuciles pod auto? Jaka pojemnosc butli udalo Ci sie zamontowac? Milo sie w ogole czyta konstruktywne i ciekawe odpowiedzi
   gołąb - 01-07-2017, 20:25
 
 Ze względu na przyczepę dałem do środka, bo bałem się, że będę szorował po ziemi.       ..dałem niską butlę, aby nie wystawała za wiele. Minus to oczywiście przestrzeń bagażowa i 3 rząd foteli na sztywno. , Ale mi nie zależało. Grandis wymaga dosyć dobrych komponentów do gazu, ma dość krótki czas wtrysku i np musi mieć bdb listwę wtryskową itp.
 
 [ Dodano: 01-07-2017, 21:38 ]
 
 tzn. zawalidrogą Grandis nie jest. Ale na pewno nie jest też demonem  przyspieszania, nawet ten w manalu ( fakt, że wcześniej miałem raczej mocniejsze auta , więc  może dlatego ) . Masa...dziś ważyłem przyczepę i przy okazji zważyłem Grandisa - 1/4 baku piwa, 45 litrów gazu., bagażnik rowerowy na dachu (oczywiście bez rowerów)....wynik 1800kg. Nie mało , przy 165 koniach szału nie będzie. 	  | opal_32 napisał/a: |  	  | Mocy japończycy dobrali odpowiednio , dziś jechałem w powiedzmy  5 dorosłych osób i rozpędzenie do 140km/h  zajęło dosłownie chwilkę . Jeszcze nie wiem ale się dowiem czy można podnieść moc stosując chip i nową mapę. Polecam . | 
 andrzejk1987 - 04-07-2017, 22:54
 
 Powitać
 
 Co do przebiegu ja w swoim mam prawie 260 w manualu, nic w zawieszeniu nie było wymienione od 13 lat tyko diagnosta na przeglądzie wspomniał że trochę gumy sparciały na wahaczach i może by trzeba by było się nad nimi pochylić z racji wieku> J,W chłopaki wspomnieli łożysko na wałku piszą żę średnio co 120 tyś pada i u mnie padło przy prawie 250tyś a jak kupowałem 3 lata temu autko miało 180 a gość wspominał że   regenerował przy 135tyś, ja osobiście kupiłem cała regenerowana skrzynię za 1000 zł. Butla zamontowana pod auto tankuje 44l gazu, i na tył w sprężyny wrzucone mam gumy żeby nie siadał. Ciągnąłem ostatnio lawetę 500 kg plus auto na lawecie które ważył 1300 kg i nie było problemów żeby ocierać butlą po asfalcie, autko trochę miało ciężko ale 400 kilometrów zrobił bez problemów,
 
 pozdro
 plecho1 - 05-07-2017, 06:09
 
 Ja tak troszkę o komponentach LPG. Gazownicy robią z klientami co chcą bo do czterech cylindrów i około 200KM mocy instalacja tyle samo kosztuje ewentualnie reduktor może być max 50 - 100 zł droższy. Taki zestaw oparty na dobrych wtryskach (Barracudach) i i nawet droższym i wydajniejszym reduktorze to koszt 1500zł w detalu a gazownik ma go pewnie za jakieś 1300zł. Przy sześciu cylindrach będzie to około 300 - 400zł więcej. Nawet turbo nic tu nie zmienia bo komponenty sa takie same.
 
 |  | 
 |  |