To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Pajero 3 2,5 td 2002

psi6901 - 13-07-2017, 22:07
Temat postu: Pajero 3 2,5 td 2002
Witam wszystkich.
Zamierzam kupić dla żony Pajero 3. Wybór padł na silnik 2,5 tdi. Ponieważ to będzie moja pierwsza przygoda z Mitsubishi (prawdopodobnie będzie :-) ) proszę o ocenę modeli z linków poniżej. Może ktoś z Was już był, oglądał

https://www.olx.pl/oferta...html#68e52b1a1e

lub drugi

https://www.olx.pl/oferta...html#202333520a


I jeszcze pytanie. Czy problem pompy i zbiornika paliwa dotyczy również tego silnika?
Pozdrawiam,
Paweł

PiotrC - 14-07-2017, 15:50

Silnik 2,5 TDI jest praktycznie, przy prawidłowej eksploatacji niezniszczalny jak i jego pompa wtryskowa. W poprzednich modelach I i II bak paliwa przerdzewiał ale nie uszkadzał pompy wtryskowej. Myślę, że jest tak samo i w PIII.
Wady 2,5 to trochę mała moc i w związku z tym jazda na wysokich obrotach, ale to problem jedynie na autostradzie.

[ Dodano: 14-07-2017, 15:59 ]
Z tego co widzę, to pierwsze Pajero ma napęd Super Selekt, który jest b. dobrym rozwiązaniem. Drugie ma napęd bez między osiowego mechanizmu różnicowego, czyli nie wskazana jest jazda po asfalcie z napędem 4x4.

psi6901 - 14-07-2017, 16:15

PiotrC napisał/a:
Silnik 2,5 TDI jest praktycznie, przy prawidłowej eksploatacji niezniszczalny jak i jego pompa wtryskowa. W poprzednich modelach I i II bak paliwa przerdzewiał ale nie uszkadzał pompy wtryskowej. Myślę, że jest tak samo i w PIII.
Wady 2,5 to trochę mała moc i w związku z tym jazda na wysokich obrotach, ale to problem jedynie na autostradzie.

[ Dodano: 14-07-2017, 15:59 ]
Z tego co widzę, to pierwsze Pajero ma napęd Super Selekt, który jest b. dobrym rozwiązaniem. Drugie ma napęd bez między osiowego mechanizmu różnicowego, czyli nie wskazana jest jazda po asfalcie z napędem 4x4.


Dzięki za informacje. Ale po czym poznajemy, który ma reduktor Super S, a który Easy S? Z tego co powiedział sprzedawca tego pierwszego (bo tylko z nim póki co rozmawiałem) to jest to wersja Easy Select, ale z blokadą tylnego mostu. I faktycznie po włączeniu guzika nad dźwignią skrzyni biegów zapaliła się kontrolka blokady tylnego dyfra.

PiotrC - 14-07-2017, 16:45

Poszperaj na forum. Jest tam wszystko dokładnie wyklarowane. W samochodzie poznajesz po dźwigni napędów i wyświetlaczu na zegarach . W Super S na dźwigni masz przełożenia 2H 4H 4HLC i 4LLC. Na wyświetlaczu przy 4HLC i 4LLC świeci się pomarańczowa kontrolka blokady między osiowego mech różn. Po włączeniu blokady tylnego mostu zapala się kontrolka między tylnymi kołami.

[ Dodano: 14-07-2017, 16:48 ]
Sądzę, że blokady tylnego mostu Żona nie użyje ani razu :D Ale od przybytku głowa nie boli :mrgreen:

plochu - 14-07-2017, 16:49

psi6901 napisał/a:
Dzięki za informacje. Ale po czym poznajemy, który ma reduktor Super S, a który Easy S? Z tego co powiedział sprzedawca tego pierwszego (bo tylko z nim póki co rozmawiałem) to jest to wersja Easy Select, ale z blokadą tylnego mostu. I faktycznie po włączeniu guzika nad dźwignią skrzyni biegów zapaliła się kontrolka blokady tylnego dyfra.


Będzie napis na zegarach :)
A tak na bardziej poważnie to:
SS - ma 4 pozycje lewarka (2H / 4H / 4HLc / 4LLc)
ES - ma 3 pozycje lewarka (2H / 4H / 4L)

Pamiętaj, że o ile w przypadku 2H w obu systemach oznacza to dokładnie to samo (napęd na tylną oś) to ponieważ w przypadku ES jak wspomniał już PiotrC nie ma centralnego dyfra:
SS 4HLc = ES 4H
SS 4LLc = ES 4L

czyli w ES przy zapiętym napędzie 4x4 po asfalcie nie jeździmy

[ Dodano: 14-07-2017, 16:51 ]
PiotrC napisał/a:
[ Dodano: 14-07-2017, 15:59 ]
Z tego co widzę, to pierwsze Pajero ma napęd Super Selekt, który jest b. dobrym rozwiązaniem. Drugie ma napęd bez między osiowego mechanizmu różnicowego, czyli nie wskazana jest jazda po asfalcie z napędem 4x4.

Tak z ciekawości, po czym poznałeś? Bo może już zmęczony jestem, ale ze zdjęć wydedukować nie mogę :)

psi6901 - 15-07-2017, 11:59

reszta zasad przy skrzyni ES dokładnie taka sama jak w moim wranglerze: na czarnym tylko tył, lód, śnieg, piasek 4x4. Bardziej chodziło mi po czym rozpoznam jaki jest system, gdyby ktoś próbował mi wstawić reduktor ES jako SS :D :D :D . Dziękuje za podpowiedzi. Rozumiem, że pompy paliwa i ewentualnych opiłków ze zbiornika paliwa, jak to jest w 3,2 DiD nie mam co się obawiać. Chyba kupię tego pierwszego, choć cenowo jeszcze się rozmijamy :D :D :D
wojtekkkkk - 15-07-2017, 20:17

oczywiście że problem zbiornika paliwa dotyczy tez tego modelu, problemy z pompą z tego wynikające także występują, tylko pompy tańsze w naprawie. Ale osiągi tego samoch słabiutkie, a jak wycisnąć z niego jakąś moc to spalanie większe jak w 3,2.
PiotrC - 16-07-2017, 11:47

Tak z ciekawości, po czym poznałeś? Bo może już zmęczony jestem, ale ze zdjęć wydedukować nie mogę :)
Po tych śmiesznych kołpaczkach :mrgreen: Myślałem, że osłaniają sprzęgiełka napędu :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group