To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Pajero III 2.5 TDI SWB serwis po zakupie

Garrett - 20-07-2017, 23:09
Temat postu: Pajero III 2.5 TDI SWB serwis po zakupie
Witam szanowne grono, jestem świeżo po zakupie krótkiego (jak w temacie) Pajero z 2005 roku. Pytanie moje dotyczy czynności które w pierwszej kolejności muszę wykonać po zakupie.

EDIT:uzupełnione informacje

1. Olej silnikowy (zaleje syntetyk) - ile wchodzi? MOTUL 8100 XCESS 5W40 - 7,5L

2. Z filtrów to standardowo olej, ropa, powietrze i kabina. Czy coś pominąłem, lub któryś z w.w. występuje w dwóch sztukach (kabina na przykład) OLEJ, POWIETRZE, PALIWO, KABINA - MANN


3. Do zmiany też rozrząd kompletny, czyli wszystkie paski (z tego co widziałem i czytałem to piasek rozrządu jeden + 2 klinowe - czy rozmiary są standardowe, czy zależne od wyposażenia, itp) pompa chłodziwa + chłodziwo (ile wejdzie?). Jeśli ktoś jest świeżo po zmianie, czy mógłby napisać ile rolek, napinaczy, itd. Co warto przy okazji zrobić bądź sprawdzić?

ROZRZĄD - 2 PASKI ZĘBATE (SKF) + ROLKA (SKF), POMPA WODY + CHŁODZIWO, 2 PASKI KLINOWE

Teraz zaczynają się schody, bo to pierwsza terenówka. Poprzednio jeździłem samymi VAGami.

4. Oleje w dyfrach (przód, tył), skrzynia, reduktor - ile litrów do każdego i jakiej klasy oleje przekładniowe?

SKRZYNIA BIEGÓW (3,2L) - MOTUL GEAR 300 75W90
REDUKTOR (2,8L) - MOTUL GEAR 300 75W90
PRZEDNI DYFERENCJAŁ (1,2L) - MOTUL GEAR 300 75W90
TYLNI DYFERENCJAŁ (1,6L) - MOTUL GEAR 300 75W90

WYMIANA CO 75000KM


5. Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę, wymienić, sprawdzić?

6.Słabe punkty to wyciek gdzieś z silnika, ciężko zlokalizować od góry, nie leje, raczej się poci coś delikatnie - czy są jakieś typowe miejsca? Może to być nawet smoła z EGR'a, czy tego też sprawdzić, bo coś czuję że będzie zawalony.

NIEDOKRĘCONA TYLNA NAKRĘTKA POKRYWY GŁOWICY CYLINDRÓW


Dwa miejsca widocznej korozji na nadkolach wewnątrz komory silnika, mniej więcej na środku, wielkości 2-3 cm. Czy tyko typowa bolączka?
Dodatkowych progów bocznych, a właściwie ich stelaży już nie ma - w całości zjedzone przez rudą. Czy ktoś spawał nowe, czy są zamienniki godne polecenia w rozsądnej cenie?

O WALCE Z KOROZJĄ, ZABEZPIECZANIE PODWOZIA, ORAZ CO KRYJE SIĘ POD PLASTIKOWYMI ELEMENTAMI ZEWNĘTRZNYMI OSOBNY TEMAT

Przepraszam za ogrom pytań, ale jak napisałem to mój pierwszy Pajero i trochę jestem zielony. Jeżeli ktoś ma może Sam Naprawiam albo jego odpowiednik Hayes'a w miłym formacie PDF, chętnie poczytam i dam znajdę odpowiedzi na moje pytania.

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Bartek5 - 21-07-2017, 11:33

http://valvoline-eu.lubri...735ebca0a4f9fb2
Garrett - 26-07-2017, 00:16

:roll: Dzięki. Powoli ogarniam temat, zdobywam serwisówki, itd. Postaram się na bieżąco edytować pierwszy post, żeby nie było że jestem leniwy.
polar2000 - 26-07-2017, 05:56

Bartek5 napisał/a:
http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=pol&type=d00a772a6762ce7eb735ebca0a4f9fb2


Kolego dla mojej perełki 2001 3.5 v6 v75w znalazła by się taka specyfikacja z olejami i filtrami

Bartek5 - 28-07-2017, 18:25

polar2000 napisał/a:
Bartek5 napisał/a:
http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=pol&type=d00a772a6762ce7eb735ebca0a4f9fb2


Kolego dla mojej perełki 2001 3.5 v6 v75w znalazła by się taka specyfikacja z olejami i filtrami



Ależ proszę bardzo :)

http://valvoline-eu.lubri...5680e9711177723

Garrett - 03-04-2018, 16:44

Pierwszy post uzupełniony we wszystkie informacje o które pytałem. Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group