To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - Space Star 1.3 drugie życie ...

bochrini21 - 22-07-2017, 13:30
Temat postu: Space Star 1.3 drugie życie ...
Witam wszystkich MitsuManiaków. Jestem nowy na tym forum, dlatego też póki co witam się zaraz w tym temacie, ponieważ nie porobilem zdjeć mojej maszynki dlatego, że muszę go podreperowac delikatnie.

Posiadam Space Stara (złotego) 1.3 z gazem i pragnę go zrobić pod siebie by autko służyło zarówno mi, jak i kolejnemu posiadaczowi jeśli bym sprzedał...

Byłem na diagnostyce zaraz po tym jak wziąłem od ojca ten samochód i trochę się rozczarowałem. Diagnoza? tutaj lista:
-uszczelnienie skrzyni biegów (wybierak)
-uszczelnienie miski olejowej
-Sworzeń wahaczy dolnych prawych i lewych
-przewody hamulcowe
-przewody paliwowe
-linki hamulcowe (przegnite)
-osłona termiczna tłumika końcowego
-wahacze górne.
-PROGI, PODŁOGA

Także taka prośba moja (młodego Mitsumaniaka) jest następująca- POMÓŻCIE,DORADŹCIE,co zrobić w tej sytuacji. Robiłem sobie cennik co z czym a, że nie mam czasu by przy nim robić samemu (praca) to postanowiłem zaprowadzić w następnym tygodniu samochód do mechanika:
-Przewody zarówno hamulcowe jak i paliwowe chcę wykorzystac miedziane
-Sworznie z tego co widzialem kosztuja +/- 40 zl/sztuka
-linki hamulcowe tez nie są szczególnie drogie
-miske olejowa chce uszczelnic silikonem czarnym lub czerwonym(bez róznicy) odpornym na wyzsze temperatury.
-Kwestia wahaczy, tu sie zaczynaja schody bo nie mam kiedy przeszukac internetu by zobaczyć mechanizm wahaczy dlatego tez zastanawiam sie czy musze kupic cos takiego by skompletowac-http://www.bazarek.pl/produkt/5162528/wahacz-tyl-prawy-gorny-przedni-space-star-98-05.html ; http://www.bazarek.pl/pro...star-98-05.html (przykladowo) czy cos jeszcze trzeba do tego zakupic ?

ps. Fajnie byłoby gdyby ktoś miał możliwosc sprzedania ktoryś z części, a jeśli nie to powiedzcie ile musze przyszykowac pieniazkow na wahacze ( CHCE WYMIENIC WSZYSTKIE )
:( :( :( :( :axe: :axe: :axe: :( :( :( :(
Pozdrawiam wszystkich MitsuManiaków i życzę miłego dnia. Za każde rady serdecznie dziękuję :) :)

apg2312 - 22-07-2017, 14:39

bochrini21 napisał/a:
POMÓŻCIE,DORADŹCIE

Fajnie, tylko z czym pomóc ? Wszystko zależy od tego, ile kasy chcesz włożyć w to auto. Bo niestety może się okazać, że wszelkie naprawy (częsci + robocizna) przekroczą nominalną wartość auta.
Jak na moje cztery oczy, to musiałbyś zacząć od blacharza - podłoga + progi. Dlaczego tak uważam ? Bo IMHO nie ma sensu robić najpierw przewodów paliwowych/hamulcowych, zawieszenia itd. jak za jakiś czas trzeba będzie je znowu ściągać przy robieniu podłogi. A jak będzie jakiś kumaty blacharz, to wszystko zrobi za jednym podejściem, bo i tak do naprawy podłogi będzie musiał wszystko lub część demontować. Trochę się zaplątałem, ale rozumiesz, co ma na myśli :)
Co do zakupów części, to bym sobie odpuścił zakupy w necie - warsztat wszystkie potrzebne części kupi we własnym zakresie. Dlaczego to piszę - SS i Carisma to w sumie kuzyni, a właśnie moja Cari jest robiona (tylne zawieszenie + spawanie podłogi i mocowania wahaczy), i na hurtowni mieli problemy z dobraniem odpowiednich części tylnego zawieszenia. A dobierane w katalogach wg nr VIN.

Bizi78 - 22-07-2017, 18:47

Tutaj masz zestaw tulei na tylne zawieszeni wraz z łącznikami:
http://allegro.pl/space-s...6896753948.html
Tutaj bez łączników ale tylko na jedną stronę, czyli koszt x2:
http://allegro.pl/tuleje-...47.html#thumb/1
Do tego jeszcze trzeba doliczyć śruby mimośrodowe i zwykłe co też zrobi sporą kwotę.

Moje zdanie podjedź najpierw do blacharza niech podliczy (cięcie, spawanie, konserwacja) bo sama naprawa blach-lak może się okazać nieopłacalna.
Sprawdź przy okazji kielichy i tylne nadkola bo tam się lubi ruda panoszyć.

Jak możesz to zapodaj fotki całej podłogi.

Co do pozostałych:
-uszczelnienie wybieraka, ten typ tak ma tam zawsze będzie ciekło lepiej poczekać do wymiany sprzęgła bo i tak chyba trzeba rwać skrzynię do wymiany
-uszczelnieni miski, wiadomo przy wymianie oleju można ogarnąć tylko nie jakimś uszczelniaczem z marketu budowlanego
-sworznie, mogą pasować lub nie zależy od stanu wahacza, ostateczność to wymiana całych wahaczy
-przewody hamulcowe, najlepiej doliczyć od razu elastyczne mnie takie coś kosztowało 450zł

Ogólnie to jak napisał Adam.
apg2312 napisał/a:
Wszystko zależy od tego, ile kasy chcesz włożyć w to auto. Bo niestety może się okazać, że wszelkie naprawy (częsci + robocizna) przekroczą nominalną wartość auta.


Jak to mówi mój ojciec: stare to jest dobre wino i skrzypce :wink: .

bochrini21 - 24-07-2017, 23:52

Dzięki za rady :D kurcze... wiem,ze wartość tego auta na to chwile jest nikła, bo wygląda nie za dobrze ten samochód, ale jakoś tak poczułem, ze muszę zrobić ten samochód, nawet jeśli przy sprzedaży stracę z 400 zl na nim to szczerze powiedziawszy będę z siebie dumny, ze podniosłem jego wartość czy tak czy siak :D to głupie, ale moje pomysły często są głupie i pewnie będę żałował jeszcze tego, ale jak na auto do roboty to lepiej chyba bym nie trafił :mrgreen:
plecho1 - 25-07-2017, 06:37

Jeśli planujesz nim jeszcze trochę pojeździć to może warto zainwestować, kupienie czegoś innego to też loteria bo przeważnie bez powodu nikt auta nie sprzedaje.
bochrini21 - 26-07-2017, 00:05

a powiem, Ci szczerze, że wychodze z tego samego założenia, po za tym oplaty i wgl więc samochód (dla mnie na tą chwile) a 3 tysiące kosztuje 4,5-5,5 klocka
Tycjan - 13-09-2017, 14:52

Skoro masz robić progi, to pewnie okaże się, że blachy tylnych błotników (szczególnie prawe) też żre korozja. Kupiłem tanio blachy progów w sklepie G13 (w necie) - taka reparaturka u nich kosztuje 49,- /szt (u innych 2 albo 3 razy drożej). Ale u nich znalazłem też (dobrali mi na miejscu do mojego mitka reparaturkę tylnego błotnika) od....SEAT IBIZA/CORDOBA 2 z lat 03.93-08.99
Właściciel sklepu przymierzył trzy i znalazł tę od seata - prawie idealnie pasuje - mało będzie miał blacharz roboty....a zapłaciłem aż 35,-pln. Szok, bo inne są powyżej 80-100 złotych. Podjechałem do nich do Adamowa-Wieś ul. Brzozokalska 29 bo nie chciałem za dużo przerabiać i czekać na wysyłkę, choć podobno wysyłają bardzo szybko. Mój blacharz już sobie zapisał, że do MSS pasuje ta od seata ibizy z lat 90-tych.
Zwróć uwagę na sprzęgło. Czasem (mnie to dotknęło niestety) wymieniają niepotrzebnie....bo najsłabszy jest wysprzęglik, który daje podobne objawy. Po wymianie sprzęgła za jakiś czas znów to samo. Gwarancja się skończyła a oni w ASO, że znów sprzęgło. Byłem w Ciechocinku i w małym warsztacie sprawdzili, odpowietrzyli i było O.K. no a potem u swojego mechanika założyłem oryginalny OEM-owy wysprzęglik kupiony w necie....i hula na nim już 8 lat.
Powodzenia
Tycjan

Bizi78 - 13-09-2017, 18:42

Jak możesz to zapodaj konkretnego linka do tych reperturek, pewnie innym się przyda.
Tycjan - 13-09-2017, 21:39

www.g13.pl albo mail sklep@g13.pl sklep z częściami. Tu kupiłem reperaturki progów zewnętrznych i reperaturkę prawego tylnego błotnika seata ibizy/cordoby2 pasującej do MSS
Paweł W. - 30-12-2017, 18:30

Witaj Bochrini,
Jak mają się sprawy z Twoim Miśkiem, dużo udało Ci się zrobić? Trzymam za Ciebie kciuki, napisz czy i jak jeździ Twój Space Star?

Serdecznie Pozdrawiam,
Paweł.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group