To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Dlaczego uważam że Renault to szmelc

Krzyzak - 24-07-2017, 22:25
Temat postu: Dlaczego uważam że Renault to szmelc
Do napisania tego tekstu skłonił mnie fakt posiadania przez prawie 2 lata produktu samochodopodobnego firmy Renault - Scenic 2000 r. z silnikiem benzynowym 1.6 16v.
Ponieważ parę osób na forum kupiło sobie renówki, część chwali część nie a ja właściwie tylko narzekam, to postanowiłem podeprzeć się faktami dlaczego jestem na NIE i dlaczego uważam, że popełnili oni błędy projektowe, które moim zdaniem nie były przypadkiem.

1. Lewy przegub wewnętrzny przykręcany do skrzyni, tripod wchodzący wewnątrz mechanizmu różnicowego, łożysko w osłonie przegubu. Skutek - bardzo częste zniszczenie łożysk igiełkowych tych przegubów, które już kilka razy zdarzyło mi się szukać magnesem na dnie skrzyni. Nie wiem po co, skoro niemal cały świat robi to inaczej i to działa...

2. Sterowanie skrzynią biegów za pomocą jednego drąga ze skomplikowanym systemem tulejek i na dodatek z wejściem do skrzyni od spodu. Skutek - ciągłe wycieki (naprawa graniczy z cudem, gdyż wymiana uszczelniacz często jest nieskuteczna (luzy na tulejce niszczą nowy), problemy z wrzuceniem 1 lub wstecznego biegu, ścierająca się sprężynka powoduje brak powrotu lewarka a osłony tulejek są drogie - ta większa kosztuje prawie 100zł i brak zamienników.

3. Przewód klimatyzacji przymocowany do pokrywy 5 biegu skrzyni. Skutek - silnik drga, przewód najpierw ściera lakier następnie rdza i dalsze obijanie powoduje dziurę w obudowie i tradycyjnie wyciek. Na szczęśćcie oryginalna obudowa skrzyni z oringiem kosztuje niecałe 100zł.

4. Wieczne problemy z masą - musiałem specjalnie dorobić kable do tylnych lamp, bo problemy były widoczne nie tylko na nich ale na całym aucie - dodatkowo tylna klapa i gumowy przepust tradycyjnie daje zniszczenie kabla i najczęściej nie działa przez to tylna wycieraczka

5. Pokrywa zaworów zrobiona jest tak, że 3 cylindry od rozrządu mają wypust w górę a ostatni (od skrzyni) ma kształt lejka i jest umiejscowiona dokładnie pod jedną ze śrub podszybia co przy każdym deszczu daje zalanie fajkocewki i problemy z iskrą. Musiałem podłożyć końcówkę od butelki PET żeby się tam zbierała i odparowała...

6. Układ wydechowy zamocowany jest tylko w 2 miejscach - na silniku oraz na końcu. Co prawda tłumik końcowy ma 3 wieszaki, ale są one tak małe i tandetne, że zrywają się co pół roku i wcale nie jestem zaskoczony. Co im by szkodziło dać pośrodku 2 wieszaki do tłumika środkowego? Dodatkowo tłumiki są skręcane na opaski (flansze są stożkowe) i od ruchów silnika się rozszczelniają, więc jest głośniej a wyciekająca szczelinami woda przyśpiesza korozję.

7. Rozrząd na jakieś blokady - po co? przecież można dać znaczniki i nie trzeba będzie stosować dodatkowych narzędzi do jego ustawiania. I jeszcze kupować zaślepek na drugą stronę głowicy... A wałki są przykręcone z takim momentem (bo nie ma tam pinów ustalajacych), że do wymiany uszczelniaczy naprawdę się musiałem napocić...

8. Śmieszne łożyska kolumny mc pherson umieszczone między kielichem amortyzatora a dodatkową nakładką pod sprężynę - chodzi to bardzo ciężko, jakościowo są śmieszne i szybko się zużywa a może doprowadzić do pęknięcia sprężyn (które oczywiście mi pękły - obie!, wzdłuż - jak nacięta parówka we wrzątku).

jak mi się coś przypomni - będę uzupełniał

to oczywiście tylko fakty o złym zaprojektowaniu bo gdybym miał pisać co mi się zepsuło to wolałbym pisać co się nie zepsuło - byłoby szybciej

robertdg - 24-07-2017, 22:37

Krzyzak napisał/a:
1. Prawy przegub wewnętrzny przykręcany do skrzyni, tripod wchodzący wewnątrz mechanizmu różnicowego, łożysko w osłonie przegubu.
Raczej lewy
Hugo - 24-07-2017, 23:08

:mrgreen:
Krzyzak - 25-07-2017, 09:53

robertdg napisał/a:
Raczej lewy
poprawiłem :oops:
sla - 26-07-2017, 15:06

Krzyzak napisał/a:
2 lata produktu samochodopodobnego firmy Renault - Scenic 2000 r. z silnikiem benzynowym 1.6 16v.

Przepraszam, ale chyba nie oczekujesz bezawaryjności od 17 letniego samochodu. To już przecież jest złom. Powinieneś napisać że 17 Letni Scenic jest do kitu. Ja kilka lat temu kupiłem 18 letniej córce, jako pierwszy samochód do bezstresowej jazdy po Warszawie, Clio z 1991 za 1 tys.zł.. Było super, przez 3 lata tylko paliwo, nawet oleju nie zmieniałem. Sprzedałem za tyle samo synowi znajomej i nadal dzielnie jeździ Nie do zajechania.

larelijux - 26-07-2017, 15:17

Przecież pisał o błędach popełnionych podczas projektowania auta przez inżynierów, a nie o zużywaniu się części po latach.
sla - 26-07-2017, 15:39

larelijux napisał/a:
pisał o błędach popełnionych podczas projektowania auta przez inżynierów

A to przepraszam, ja nie jestem inżynierem, to nie będę się wypowiadał, czy to były błędy, czy zalety. Ale chyba każdy projekt przewiduje jakiś czas użytkowania, po którym nie warto już niczego naprawiać Z ciekawości nawet wszedłem na stronę opinii o tym modelu, i większość osób sobie chwali ten samochód..http://motogazeta.mojeauto.pl/Testy_samochodow/Czy_warto_kupic_Renault_Megane_Scenic_I_1996_2003,a,204534.html
W taki razie moje stareńkie Clio było zaprojektowane jako auto niezniszczalne.

robertdg - 26-07-2017, 21:23

sla napisał/a:
A to przepraszam, ja nie jestem inżynierem, to nie będę się wypowiadał, czy to były błędy, czy zalety. Ale chyba każdy projekt przewiduje jakiś czas użytkowania, po którym nie warto już niczego naprawiać
Trzeba odróznić czym jest eksploatacja a czym są błedy czy tez celowe zabiegi projektowe, które sprawiaja ze pewne rozwiazania sa po prostu kiepskie
Krzyzak - 27-07-2017, 08:22

sla napisał/a:
chyba nie oczekujesz bezawaryjności od 17 letniego samochodu
nie oczekuję, ale mam dużo starsze 3szt. Mitsubishi, które przy renówce są wzorem bezawaryjności
deejay - 27-07-2017, 22:08

Darek nie wiem czy wiesz , ale w nowym Infiniti jak myślisz czyje silniki montują 😉
SPIDER-ek - 27-07-2017, 22:50

Podobnie jak w Infiniti tak i w Mercedesie też są silniki z Renault. Nikt do marek z wyższej półki nie wkładał by badziewia jakby takie było bo to strzał w kolano.

Jeździłem nie jednym samochodem Renault i złego słowa nie mogę powiedzieć. Wiadomo że 20-10 lat temu to wszyscy producenci się uczyli i okres 2000-2010 to najgorsze dziesięciolecie ale wszystkich producentów samochodów.

robertdg - 28-07-2017, 08:46

SPIDER-ek napisał/a:
Wiadomo że 20-10 lat temu to wszyscy producenci się uczyli i okres 2000-2010 to najgorsze dziesięciolecie ale wszystkich producentów samochodów.
Nie wiem na jakiej podstawie te wnioski, ale te 10-20lat temu marka Renault obchodzila swoje 100-lecie, bardziej byłbym skłonny uwierzyc w to, że producenci nie stawiaja już tak na testy wstepne jak na testy użytkownika, zwróć uwagę na to, że już przed milenium producenci stawiali na coroczne zmiany w autach aby doskonalić swoje produkty.
Jak Renault nawiązał wspólprace z Nissanem to słynna nieśmiertelna SR20-tka przestała już taka być, a teraz ludzie sobie chwala M9R.

SPIDER-ek - 28-07-2017, 09:49

Wnioski są proste - normy, które wcześniej nie były aż tak restrykcyjne. Od normy Euro 3 która wchodziła w 2000 wszystko się posypało.
Dlaczego chcą nagle wszyscy zrezygnować z diesli bo nie są w stanie spełniać kolejnych bzdurnych norm. Dlaczego afery dieslowskie? Bo nie są w stanie spełniać norm. Dlaczego w benzynach zaczeli stosować filtry cząstek stałych ? Bo normy?

Więc eksperymentują bo muszą spełnić normy.
Infiniti wprowadza nowy silnik benzynowy 2.0 - podobno nad którym pracują od 20 lat ;) chyba czuli że tak to się skończy

deejay - 28-07-2017, 20:30

http://tvn24bis.pl/moto,9...017,760465.html

Darek strach się bać, Renault kupiło Mitsubishi 😉

Krzyzak - 01-08-2017, 16:42

deejay napisał/a:
Renault kupiło Mitsubishi
to dość stary news, wszyscy wiemy... jakość (i tak niska) spadnie bardziej i będą jeszcze brzydsze...
niestety renówki są brzydkie



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group