To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

L200 Techniczne od 2006r - Wyrzuca płyn do zbiorniczka wyrównawczego.Prosba o pomoc

Maciek123 - 28-07-2017, 12:28
Temat postu: Wyrzuca płyn do zbiorniczka wyrównawczego.Prosba o pomoc
Witam.Wyrzuca mi płyn do zbiorniczka.Mialem padnieta pompe wiec zostala wymieniona wraz z termostatem plus korek od chlodnicy.Robilem test spalin na zbiorniczku wyrownawczym (tester z internetu) i nic nie wykazalo.Po wymianie pompy i termostatu zrobilem okolo 2 tys mil bez zadnych problemow trasa plus miasto.Po tym czasie wybralem sie na wakacje i po 150 milach teperatura poszla w gore (wczesniej przed wymiana pompy tez sie grzal i padalo ogrzewanie) wiec zjechalem na stacje i wezwalem pomoc.Wyjeto termostat i pojechalem dalej z przystankami co 50 mil na dolewanie plynu.Wczoraj po powrocie z wakacji pojechalem do znajomego i spuscil plyn (bylo troche brudu) i zalal czysty i odpowietrzyl.Samochod chodzil z 20 min na obrotach okolo 3500 i nic kompletnie sie nie dzialo.Weze cieple ale miekkie ,chlodnica na poczatku czesciowo sie nagrzala a przy 85 stpniach juz cala byla ciepla,ogrzewanie chodzilo normalnie , wiatrak chodzil, oleju nie ubywa ani nie przybywa , w zbioniczkow nie ma sladow oleju , pod korkiem czysto zero jakichkolwiek osadow , rano odpala z pierwszego ale czasem musi zakrecic z 3 razy i wywala mala biala chmure ktora zaraz znika i jet ok.Wzialem go na jazde testowa i pomeczylem go troche i plyn sie znowu podniosl w zbiorniczku.W drodze na wakacje i powrotnej jak byl powyzej 85 stopni to byly babelki w zbiorniczku a teraz nic nie widac temperatura jest poki co stala bez zadnych wachan tylko poziom plyn sie znowu zwiekszyl.
Jutro zrobie kolejny test spalin tym razem na chlodnicy i w tygodniu kolega ma oczyscic caly uklad chlodzacy bo wedlug niego tam jest problem i ze to na pewno nie uszczelka choc ja spodziewam sie ze jednak to bedzie wlasnie przyczyna
Ma ktos moze jakies pomysly co mozna jeszcze zrobic zeby sie upewnic ? z gory dzieki za pomoc

zbyszekm2 - 31-07-2017, 12:26

Zdejmij korek z chłodnicy, włóż lejek, napełnij go woda do połowy , zagrzej silnik i obserwuj czy pojawiają się bąble.
Maciek123 - 03-08-2017, 14:03

Dzięki Zbyszek sprawdzę jutro.

Mały update z sytuacji.Robilem test spalin na chlodnicy 3 raz po 15 min i nic nie wykazalo.W zbiorniczku zaczął pojawiać się jakiś piasek muł itp i chłodnica nagrzewała się częściowo.Górny waż mocno spuchniety i goracy a dolny lewdo cieply po nagrzaniu do 90.Samochód wylądował na czyszczeniu calego ukladu.Pierwsza jazda testowa wazy gorny spuchniety i gorący a dolny już lepiej tez jakby twardszy i temperatura duzo wyzsza niz wczesniej.Pomeczylem auto i narazie nie wyrzucilo plynu.W niedziele mam jeszcze raz spuscic wszystko i zalac od nowa.Tempertura caly czas taka sama czyli okolo 90 i ogrzewanie chodzi.Po niedzieli zrobie update

zbyszekm2 - 03-08-2017, 22:17

żeby układ chłodzenia był sprawny trzeba co 3-4 lata wymieniać płyn.
Moze masz zamulona chłodnicę, wtedy trzeba ją wymienić, hm, i taj trzeba jaw wymienić :)

Maciek123 - 04-08-2017, 12:26

Dobra update :D

Pojechalem dzis w dluzsza trase.Zapomnialem dodac wczesniej ze zalany byl narazie woda bo miala byc spuszczona w niedziele.Po 30 milach sprawdzilem i poziom podniosl sie o pol cm po 60 milach juz poszlo o 2 cm do gory i w zborniczku zamiast samej wody pojawila sie woda zmieszana z plynem chlodniczym i bylo troche zanieczyszczone.Skoczyo mi cisnienie i odrazu zamowilem nowa chlodnice bo nie widze sensu w ratowaniu starej bo to tylko strata czasu.

Robilem test z lejkiem i po nagrzaniu jakies tam male nbąbelki sie pojawialy ale dodam w dolnej czesci lejka byla mala dziura i ogolnie koncowka nie byla szczelnie wsadzona do otworu chlodnicy.
Po trasie oba węże były gorące i twarde a przy tescie gorny goracy i twardy a dolny zrobil sie cieply jak juz termostat sie zalaczyl.
Przy tescie z lejkiem nie wyrzucalo plynu.Dzieje sie to tylko podczas jazdy

[ Dodano: 06-08-2017, 12:14 ]
Chlodnica wymieniona i dalej to samo.Test nic nie pokazuje ale i tak wszystko wskazuje na uszczelke.Nie mam wiecej pomyslow

[ Dodano: 09-08-2017, 09:30 ]
Ciag dalszy :D

Po przejechaniu znowu jakiegos dystansu plynu nie wyrzuca ale stopniowo sie podnosi jest duzo wyzszy a temperatura caly czas w rowno 90 zadnych wachan.Kiedy wrocilem z krotkiej trasy za uwazylem ze cos sie dzieje z wiatrakiem tak jakby sie zalaczal co chwila ale tylko raz to zwrocilo moja uwage i kiedy samochod postal przez noc to zaciagnal wtedy plyn do srodka.

Robaq - 11-08-2017, 12:13

Podobna historie miałem w osobówce (VOLVO V50). W trakcie jazdy z niezbyt duża prędkością i częstym zatrzymywaniem się na światłach temperatura na wskaźniku dochodziła do czerwonego pola wzrost płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Oczywiście ogrzewanie na maksa, otwarte wszystkie szyby i dotoczyłem się do domu. Diagnoza - uszkodzony wentylator (w Volvo wentylator jest elektryczny, sterowany modułem). Wymiana wentylatora i jak ręką odjął.
Może sprzęgło wiskotyczne masz padnięte na wentylatorze?

Maciek123 - 12-08-2017, 08:54

Problem jest taki ze u mnie temperatura jest stała nie skacze tylko po dluższej trasie jak już wyrzuci płyn wtedy skacze.Narazie się skupiam na tym wiatraku bo coś chyba tam nie gra.

Kolejne pytanie do Was koledzy na co zwrocić uwagę i czego mam dopilnować przy wymianie uszczelki lub naprawy głowicy? Uszczelki podobno można kupić wzmacniane.

Czy oczekiwać pisemnej gwarancji ?

Dzieki z góry za podpowiedż

[ Dodano: 12-08-2017, 17:58 ]
Kolejne pytanie

Jak prawidlowo powinnien pracować wiatrak bo u mnie jest tak ze jak sie rozgrzeje to zalącza się na 5 sekund i na tyle samo wyłącza i tak jest na zmianę.Czy to jest prawidlowa praca ?

Robaq - 01-09-2017, 08:47

Odnośnie pracy wentylatora - ostatnio na "Lajtowym pucharze samochodów turystycznych" z offroad Piaseczno - przyjrzałem się jak on sobie pracuje u mnie (było trochę czasu, kopiąc się w piachu po pachy). Wskazówka temperatury stała cały czas w tym samym miejscu, a wentylator załączał się (w sensie - słychać go było mocniej) co jakiś czas i gwizdał przez kilkanaście sekund aż nie schłodził chłodnic, przestawał na kilkanaście sekund hałasować i ponownie. Przy normalnej jeździe po czarnym w mieście, kilka razy zwróciłem uwagę, że kulając się przy niskich obrotach z małą prędkością, gdy zabierałem się do wyprzedzania, wentylator dawał o sobie znać na kilka sekund (5 do 10) i zwalniał. Trochę się zajmuję zawodowo silnikami i praca takiego rozwiązania sprzęgła wiskotycznego jest normalna. Dopóki płyn wiskotyczny się nie rozgrzeje to wentylator obraca się ze znacznym poślizgiem wobec wału (80-90%), w zależności od temperatury, jaka go podgrzewa, stopniowo zaczyna załączać sprzęgło do 100% przy temperaturach "krytycznych" na chłodnicach.
Maciek123 - 11-02-2018, 21:43

Ciag dalszy mojej historii i ponowna prosba o pomoc

Samochod po wymianie uszczelki.planowaniu glowicy,nowa chlodnica,rozrzad i pompa wody,termostat.olej i filtry,korek od chlodnicy

Przejechane 1500 km auto chodzi lepiej niż wczesniej jednak dolewam jakies pol litra plynu chlodniczego na ten okres.Pewnego ranka odpalam auto a tam cos strzela pod maska i pojawia sie biala chmura ktora znika po minucie jak juz jade.Od tego momentu rano czasami auto musi dwa moze wiecej razy zakrecic i puszcza chmure ktora znika po minucie jazdy.
W zbioniku wyrowanwczym straszny syf jakies ciemne wszystko z jakimis kawalami mazi.Mechanik twierdzi ze to wyszlo z ukladu i trzeba przeplukac a dymku nie zauwazyl tzn wedlug niego jest ok.Wyczyscil i odddal auto i mowil ze jakies dwie uszczelki wymienil przy turbo bo zasyfione bylo olejem.
Przejechane 500 km i w zbiorniczku znowu pojawia sie syf i ubywa moze 100ml na te 500 km plynu.
OLej jest caly czas stan ale przy okazji zagladam pod auto a tam cos kapie co wyglada na olej lub plyn z olejem
Załączam fotkę i link do filmiku gdzie nagrałem poranne dymienie jesli sie uda żeby naświetlić sytuacje.


https://zapodaj.net/6fc98fe8073f8.jpg.html


https://www.youtube.com/watch?v=tneClbyve_U

zbyszekm2 - 12-02-2018, 09:12

Maciek123 napisał/a:
Ciag dalszy mojej historii i ponowna prosba o pomoc

Samochod po wymianie uszczelki.planowaniu glowicy,nowa chlodnica,rozrzad i pompa wody,termostat.olej i filtry,korek od chlodnicy

Przejechane 1500 km auto chodzi lepiej niż wczesniej jednak dolewam jakies pol litra plynu chlodniczego na ten okres.Pewnego ranka odpalam auto a tam cos strzela pod maska i pojawia sie biala chmura ktora znika po minucie jak juz jade.Od tego momentu rano czasami auto musi dwa moze wiecej razy zakrecic i puszcza chmure ktora znika po minucie jazdy.
W zbioniku wyrowanwczym straszny syf jakies ciemne wszystko z jakimis kawalami mazi.Mechanik twierdzi ze to wyszlo z ukladu i trzeba przeplukac a dymku nie zauwazyl tzn wedlug niego jest ok.Wyczyscil i odddal auto i mowil ze jakies dwie uszczelki wymienil przy turbo bo zasyfione bylo olejem.
Przejechane 500 km i w zbiorniczku znowu pojawia sie syf i ubywa moze 100ml na te 500 km plynu.
OLej jest caly czas stan ale przy okazji zagladam pod auto a tam cos kapie co wyglada na olej lub plyn z olejem
Załączam fotkę i link do filmiku gdzie nagrałem poranne dymienie jesli sie uda żeby naświetlić sytuacje.


https://zapodaj.net/6fc98fe8073f8.jpg.html


https://www.youtube.com/watch?v=tneClbyve_U

Moim zdaniem bierze wodę.

Maciek123 - 12-02-2018, 11:00

Dzięki Zbyszek za odp chociaż innej się nie spodziewałem.Czyli auto do poprawki.

[ Dodano: 13-02-2018, 09:10 ]
Auto poszło na warsztat co dalej to nie wiem ale napisze jak odbiorę.Zastanawiam się co mogło być nie tak.Mechanik bardzo polecany w naszych stronach tzn nikogo nie polecają tylko jego i robił już mnóstwo takich napraw.On sam nie wiedział podejrzewa zle splanowana glowice lub uszczelke ale tu mowil ze to raczej niemozliwe bo poszla metalowa warstwowa.

zbyszekm2 - 13-02-2018, 17:28

Maciek123 napisał/a:
Dzięki Zbyszek za odp chociaż innej się nie spodziewałem.Czyli auto do poprawki.

[ Dodano: 13-02-2018, 09:10 ]
Auto poszło na warsztat co dalej to nie wiem ale napisze jak odbiorę.Zastanawiam się co mogło być nie tak.Mechanik bardzo polecany w naszych stronach tzn nikogo nie polecają tylko jego i robił już mnóstwo takich napraw.On sam nie wiedział podejrzewa zle splanowana glowice lub uszczelke ale tu mowil ze to raczej niemozliwe bo poszla metalowa warstwowa.

Jeśli dociągał na kąty lub momenty to na 100% do poprawki.

Maciek123 - 17-02-2018, 11:57

A jak prawidłowo powinno się ustawić ?
zbyszekm2 - 17-02-2018, 13:39

Maciek123 napisał/a:
A jak prawidłowo powinno się ustawić ?

Na doświadczenie:) naprawdę.

Maciek123 - 23-04-2018, 15:54

Mały update.Auto zostało poprawione tzn rozebrane ponowne planowanie glowicy i nowa uszczelka.Po odebraniu płynu nie ubywa i nie wyrzuca.Wąż górny twardy i gorący a dolny jest ciepły.Znowu pojawia się olej w zbiorniczku tzn ślady oleju.Temperatura stabilna nic sie z nia nie dzieje.
Mam do Was pytanie czy w waszych l200 węże są twarde po rozgrzaniu auta??



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group