To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Zaslepienie EGR - błąd P0487

Szef24 - 02-08-2017, 10:53
Temat postu: [II 2.0 DID] Zaslepienie EGR - błąd P0487
Cześć
Ostatnio po pokonaniu 500 km trasy i ponownym uruchomieniu silnika na desce rozdzielczej wyskoczyła mi kontrolka check engine
Po podłączeniu się przez OBD II otrzymałem następujący błąd
P0487




Wykręciłem klapę gaszącą, zawór EGR a tam dosłownie szlam. Sadza, olej i nie wiem co jeszcze.

Po wyczyszczeniu i skasowaniu błędu wszystko jest ok. Zastanawiam się jednak czy jest u nas możliwość zaślepienia EGR bez choinki na desce ??

[ Dodano: 04-08-2017, 07:14 ]
Niestety wczoraj znów zaświecił się check i wywalilo ten sam bląd.
Wyczyściłem wtyczke od przepustnic zobaczymy czy to cos da
Sprawdziłem jeszcze wężyk od EGR. Jest na nim podciśnienie.
Na próbę go odłączyłem. Puki co żaden błąd się nie pojawił.
Rozumiem że w tym momencie EGR jest zamknięty ??

Odnośnie błędu to zaczynam przypuszczać że ma on jednak związek z przepustnicą a nie EGR :/ Czyżby szykowała się jej wymiana ??

hucker - 04-08-2017, 11:03

Najprawdopodobniaj klapa gasząca do wymiany.
Szef24 - 04-08-2017, 11:55

i ja tak myślę że to może być jej koniec.
Gdy rozebrałem ją do czyszczenia wraz z EGR miałem wrażenie że do elektroniki dostała się ta oleista mazia.

Wskazuje na to również fakt że odłączony egr nie powoduje żadnego błędu więc to raczej nie w nim problem

hucker - 04-08-2017, 13:15

W moim przypadku po otworzeniu puszki z elektroniką był olej i dodatkowo smród spalonej elektroniki.
Zawór Egr jest sterowany podciśnieniem a nie elektroniką więc wydaje mi się że nie ma możliwości pokazania błędu.
Brak podciśnienia w egr = zamknienta recyrkulacja.

Szef24 - 04-08-2017, 13:35

Na razie pojeżdżę tak kilka dni zobaczymy co się stanie

Może po czyszczeniu kostki i gniazda się uspokoi ;)

Puki co zadowolony jestem z odłączeni EGR bo to oznacza koniec sadzy w klapie i dolocie

Zastanawiam się co musi siedzieć w kolektorze dolotowym, w miejscach gdzie sięgnąłem szmatą byo az grubo :(

Co to za szatański pomysł z tą recyrkulacją spalin No ręce opadają

darcun4 - 04-08-2017, 21:13

http://liquimoly.pl/index...id=65&Itemid=29
Używałem i mogę polecić.

Szef24 - 05-08-2017, 07:05

Niestety blad pojawil sie ponownie Z obserwacji wynika ze nie ma on zadnego zwiazku z odlaczonym egr Kontrolka zapala sie zawsze bezposrednio po uruchomieniu silnika
Zamierzam jeszcze sprawdzic bezpieczniki wedlug manuala
http://mmc-autoelectric.o...10/index_M1.htm

Jakie numery ma klapa gaszaca i jakiego producenta polecacie ??
Zamowilem sobie elma 327 z Bluetooth Jakie programy serwisowe polecacie do mitsu ????

W trakcie tej calej zabawy zauwazylem jeszcze ze na wezyku od podcisnienia do egr caly czas wystepuje podcisnienie Czy tak powinno byc Zawsze myslalem ze on sie otwiera tylko w okreslonych warunkach A tu czy zimny czy cieply to I tak otwarty



darcun4 napisał/a:
http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=39&virtuemart_category_id=65&Itemid=29
Używałem i mogę polecić.


Wielkie dzieki wyprobuje Do tej pory do czyszczenia tej sadzy uzywalem czyscidla do hamulcow Pieknie rozpuszcza k

hucker - 05-08-2017, 10:58

Egr jest otwarty na wolnych obrotach silnika , po dodaniu gazu się zamyka.
Szef24 - 06-08-2017, 21:16

Niestety dziś wyskoczył kolejny błąd Wydaje mi się że jest związany z odpiętym zaworem EGR
PO401 Układ recyrkulacji spalin Wykryte za małe natężenie przepływu spalin

Błąd skasowałem Zobaczymy co będzie dalej

Chyba jednak nie da się u nas odłączyć EGR bez jego wycięcia kompem :( Jeszcze potestuje

Szadi - 09-08-2017, 00:16

mam ten sam Poblem cialge z tym walcze.. co skasuje

To mi wyskoczy zaraz po odpaleniu

EGR byl czysczony przepustnice tez lekko wyczyscilem tyle ile moglem

chyba jednak czas na wymiane tej czesci .. co moze zabolec sprawdzilem wtyczki wszystko ok moze byly lekko brudne ale nie az tak . jak to opisuje..

sensor przy air flow wyglada na nowy ktos wymienial .. mechanik mowil ze sobie moge tak jezdzic ..

Po jutrze mam zamiar podjechac do Salonu- serwisu gdzie auto bylo sprzedawane i serwisowane moze benda miec pojecie o okrecie.. bo 2 mechaikow z mojej okolicy rdzi ze tylko kasowanie bledów i jazda.. albo wymiana EGR tej przepustnicy :evil: :oops: Moc jest wiec niewiem ale spalenie okolo 10-11 l

Szef24 - 09-08-2017, 06:06

U mnie blad przepustnicy zniknal po jej wyczyszczeniu wraz z wtyka I gniazdem. Teraz co dziennie w roznych momentach wyskakuje mi PO401 zwiazany z odpieciem wezyka od podcisnienia od Egr
Egr a podpinac nie chce bo znow usyfi mi wszystko ta sadza wiec bede kombinowal z wycieciem go w sofcie Chyba innej rady na to nie ma :( ??

[ Dodano: 06-10-2017, 22:09 ]
EGR wycięty w sofcie Koszt 350 zł
Wężyk podciśnienia od egr odpięty
Odłączona chłodnica spalin po przez demontaż łącznika dopływu spalin z wydechu do chłodnicy
zaślepiony wylot spalin z wydechu i wlot do chłodnicy zaślepkami
http://allegro.pl/zestaw-...6746892670.html

Błędy EGR już nie wyskakują. Silnik nabrał wigoru na niskich obrotach, szybciej i łatwiej wchodzi na wysokie
Zdecydowanie się wyciszył na wyższych obrotach i podczas przyśpieszania. Zmieniła się barwa jego dzwięku

Z modyfikacji jestem zadowolony

Szadi - 31-10-2017, 09:07

Czy ktos z okolicy Lodzi sie gdzie moge taki zabieg wykonac? Bo mam problem z tym bledem a Irlandi rozkladaja rece ci ICG mechanicy. Kozystam z okazij ze jestem w PL na urlopie to chcialem wykonac kilka spraw w outlanderku :mrgreen: I DAC zarobic naszym chlopaka
pardziak - 31-10-2017, 13:53

a ktoś się może orientuje gdzie w wawie można taką operację wykonać ? !
rezon - 31-10-2017, 15:48

szukaj kogoś kto robi takie rzeczy w VW czy skodach. To przecież silnik VW


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group