To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Czy może to być główna poduszka silnika?

Anonymous - 21-03-2007, 08:39
Temat postu: [Cari 1.8] Czy może to być główna poduszka silnika?
Witam.. W dalszym ciągu próbuje zdjagnozować te stuakanie z przodu.. Cały czas myślałem o zawieszeniu ale sprawdzane było kilka razy w różnych serwisach i każdy twierdzi, że zawieszenie jest sztywne, nie ma luzów i nie ma się czego czepnąć.. Teraz zastanawiam sie czy poduszka silnika (ta główna) może powodować takie stuki przy wolnej jeździe jakby to pochodziło z zawieszenia? Bo kiedy ruszam samochodem i szybciej puszczę sprzęgło dochodzi pojedynczy stuk z przodu (bardziej nawet na wstecznym ale do przodu też) wg mnie to poduszka pod silnikiem... może się mylę ale dlatego piszę żeby poprosić Was o radę.. Dodam że jak raptownie puszczam sprzęgło to i jeszce na 2 biegu słychać na 3 już słabiej a potem jest cicho... Jeśli wg Was mam rację to napiszcie też czy można ją wymienić w warunkach domowych i jaki koszt jest takchej poduchy:).. Czekam na Wasze opinię.. pozdrawiam
Anonymous - 21-03-2007, 09:38

a sprawdziles uchwyt podtrzymujacy maske czy siedzi sztywno?
Anonymous - 21-03-2007, 10:00

w miarę sztywno, nie jest uszkodzony.. ale nie sądzę żeby był przyczyną,ale sprawdzę, podłożę coś miękkiego między uchwyt a nadwozie i się okaże... ale ten stuk przy szybszym ruszeniu to jakby poduszka... a jak ją spawdzić?
Anonymous - 21-03-2007, 10:44

aborygen, ja mam podobne objawy i tez nie moge dojsc co to takiego. Poczatkowo mialem luzy na sworzniu w przednim wahaczu ale po wymianie objawy nie ustapily. Wszystkie elementy zawieszenia sprawdzone i wygladaja na dobre.
Nie pomyslalem faktycznie o poduszkach silnika. Fakt faktem, ze swego czasu przywalilem zdrowo w kraweznik tak, ze belka nosna sie delikatnie zgiela i jedna poduszka sie odkrztalcila ( :( ach ten pospiech ). Jezeli chcesz sprawdzic poduszki to proponuje zaczac od wizualnej oceny ich stanu od spodu samochodu. Najlepiej na jakims kanale. Od spodu auta calkiem dobrze widac te poduszki. Poza tym ja bede chyba musial pojechac gdzies na kanal i samemu nasluchiwac w kanale a ktos bedzie ruszal samochodem na gorze. Tylko ciekawe czy to zda egzamin i czy uda mi sie wysluchac gdzie to stuka. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie proces stukania postepuje (zdarza sie to coraz częściej :( ) Wolno to wolno ale coraz cześciej.

Anonymous - 21-03-2007, 10:57

U mnie tak też sprawdzali i ja sam też byłem pod samochodem i wraz nie wiadomo co... u mnie te stukanie jest tylko przy wolnej jeździe po nierównościach (tłucze jakbym jechał po drewnianym moście i deski były nieprzybite - takie "budłowanie"), jak jadę szybciej jest cisza... teraz zastanawiam sie nad tą właśnie poduszką bo przy szybszym ruszeniu jest taki stuk.. ale czy ten silnik tak by się "kolebał" przy wolnej jeździe.. u mnie tą poduchę widać od góry idealnie..
Anonymous - 21-03-2007, 11:05

poducha jest po to zeby silnik nie przenosil drgan na karoserie, szczegolnie byloby go czuc przy gaszeniu.
jest pewne ze jak padnie poducha to uzytkownik wie o tym (czuje), jesli nie jestes pewien czy to "to" wiec prawdopodobnie przyczyna jest po stronie czegos innego.

Anonymous - 21-03-2007, 11:06

Gumy drążka stabilizatora może :?:
Anonymous - 21-03-2007, 11:10

wczoraj wymieniłem mimo,że nie było luzu.. bez rezultatu.. dalej stuka
Jeśli chodzi o poduszkę to tylko tak podejrzewam.. a co skąd może być ten taki stuk przy ruszniu? chyba sie załatwiłem z tym samochodem :cry:

Krzyzak - 21-03-2007, 11:24

czesto stuka tez maglownica lub cos w amortyzatorze (ktory na tescie sprawnosci wychodzi jak nowy)
wolgaster - 21-03-2007, 11:41

A u mnie jest lekki luz na zacisku hamulcowym z prawej stony i delikatnie stuka przy ruszaniu. Wyszło to na badaniu technicznym. Ma lekki luz i jak się nim porusza to luz ten jest jakby na śrubach mocujących zacis. Ponadto sprawdz czy masz na klockach hamulcowych założony komplet montażowy klocka tzn. takie blaszki mocujące klocek. U mnie jak zmieniali klocki to potem okazało się że blaszki zostały w pudełku. Tak to jest jak zlecisz robote a nie dopilnujesz. Być może że ich brak powoduje że klocek przemieszcza się w prowadnicy i powoduje stuki przy ruszaniu. I naturalnie sprawdz czy nie ma luzu na zacisku.
Pozdr.

Anonymous - 21-03-2007, 12:03

amortyzatory wymieniłem bo jeden stukał.. ale pozostały jeszcze te stuki których nie mogę znaleźć.. właśnie też zastanawiam się nad maglownicą:(.. a z tymi zaciskami i blaszkami sprawdzę.. dzięki.. a Wy macie u siebie taki stuk przy ruszani tzn jak szybciej puścicie sprzęgło, można to sprawdzić "szarpiąc" silnikiem - wciskając i puszczając sprzęgło..
Chooper - 21-03-2007, 19:55

może to być poduszka silnika

jak sprawdzić ?


posadź kogoś za kółkiem, otwórz maskę , karz wbić jedynkę, lub wsteczny i puścić sprzęgło (robić na otwartym terenie). Jak silnik zechce wyskoczyć z komory, to masz po poduszce...:)

Anonymous - 21-03-2007, 20:07

Dzięki.. patrzyłem.. poduszki są ok... chyba jednak to będzie maglownica :(
Dzięki wszystkim - pomogliście..

saphire - 21-03-2007, 21:09

Maglownicę dość łatwo wyczaić bo jak jedziesz po dziurawej trylince to stuka dość mocno jakby ktoś młotkiem w kolumnę kierownicy tłukł no i na kierownicy tez to czuć.
Anonymous - 21-03-2007, 23:36

no na kierownicy tego nie czuję ale z tym waleniem no to doś głośno i nieprzemnie w środku... oczywiście radio pomaga żeby było dobrze:).. poczekam jeszcze trochę może bardziej się wytłucze i wtedy może będzie bardziej "namacalne"... Dzieki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group