To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Słaby hamulec roboczy tył

tom55555ek - 12-08-2017, 16:53
Temat postu: [Cari 1.6] Słaby hamulec roboczy tył
Hej miśki, potrzebuję pomocy dosyć pilnej. Na przeglądzie dowiedziałem się, że mam za słabe tylne hamulce, przy czym ręczny był 2x mocniejszy od roboczego... Wymieniłem szczęki, cylinderki i bębny które miały po 7 lat, wszystko odpowietrzone i wyregulowane. I nadal na rolkach wychodzi,że tylny roboczy osiąga max 1KN, ręczny jest idealny i przednie hamulce także idealne... Przewody hamulcowe wymianiałem 2 lata temu na miedziane więc są w porządku. Czy to pompa hamulcowa siada? Jaki może być koszt naprawy w serwisie (widzę że zestawy regeneracyjne to max 50zł) i czy może sam sobie poradzę? Słyszałem, że regenerując pompę hamulcową, trzeba odpowietrzyć również ABS i podobno bardzo dużo z tym pierdzielenia?
plecho1 - 12-08-2017, 17:34

To raczej wina pompy ABS, brejdak miał podobny problem w Carismie tylko z jednym tylnym kołem i pomogła wymiana pompy ABS.
tom55555ek - 12-08-2017, 20:22

Kurczę, jak tak patrzę to nie widzę by do pompy ABS były jakieś zestawy regeneracyjne, więc chyba się tego nie naprawia tylko trzeba kupić? :( Martwię się, żeby mnie koszta naprawy nie przerosły, już i tak budżet przeznaczony na konserwacje podwozia w tym roku w połowie się rozmył :/
milo - 12-08-2017, 20:40

Jak odpowietrzałeś ? na zapłonie ? moze nie masz dobrze odpowietrzonego układu
tom55555ek - 12-08-2017, 20:56

Odpowietrzałem tak jak zawsze, na odpalonym silniku, i przód hamuje bardzo dobrze, tylko tył roboczy dupowato, jutro mogę jeszcze raz odpowietrzyć ale nie sądzę by to pomogło :/
milo - 12-08-2017, 21:39

Zaciągnij ręczny i odpowietrz
Ostatnio w motocyklu nie mogłem odpowietrzyc zacisku dopiero po poluzowaniu przewodu przy pompie poszło powietrze i hamulce ok :shock:

plecho1 - 12-08-2017, 22:11

A jak zmieniałeś cylinderki z tyłu to zatykałeś jakoś przewody czy płyn całkiem uciekł z układu? Jeśli całkiem uciekł to możliwe, że jeszcze jest powietrze. Ale jak hamulce przed naprawa i po naprawie działały i działają podobnie i jeśli nie pierwszy raz w życiu odpowietrzałeś hamulce to raczej będziesz zmieniał pompę. Brat kupił chyba za 100zł z jeżdżącego do końca auta, jak taka pompa poleży niezabezpieczona odpowiednio to też mogą być z nią problemy.
tom55555ek - 13-08-2017, 00:22

Jeszcze kwestia taka, że widzę w manualu Proportioning valve co by oznaczało korektor siły hamowania, czy ktoś spotkał się z tym w carismach czy to w ogóle istnieje? :)

[ Dodano: 13-08-2017, 00:25 ]
plecho1 napisał/a:
A jak zmieniałeś cylinderki z tyłu to zatykałeś jakoś przewody czy płyn całkiem uciekł z układu? Jeśli całkiem uciekł to możliwe, że jeszcze jest powietrze. Ale jak hamulce przed naprawa i po naprawie działały i działają podobnie i jeśli nie pierwszy raz w życiu odpowietrzałeś hamulce to raczej będziesz zmieniał pompę. Brat kupił chyba za 100zł z jeżdżącego do końca auta, jak taka pompa poleży niezabezpieczona odpowiednio to też mogą być z nią problemy.


Podczas zmieniania cylinderków z przewodów wyciekło łącznie max jedna łyżeczka płynu hamulcowego, do tego odpowietrzałem nie pierwszy raz hamulce, więc nie podejrzewałbym powietrza, bo tył przed wymianą już beznadziejnie hamował :(

apg2312 - 13-08-2017, 00:30

A wymieniłeś przy okazji cały płyn hamulcowy ? Czy tylko uzupełniłeś wyciek i odpowietrzyłeś ?
tom55555ek - 13-08-2017, 00:45

Uzupełniłem płyn, nie widziałem sensu by wymieniać.

Podpinam, może przyszłościowo komuś isę jeszcze przyda:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93618

[ Dodano: 13-08-2017, 00:47 ]
Aha i jeszcze jedna myślę ważna rzecz!!
Na rolkach za pierwszym razem gdy wciskałem hamulec to zrobił się twardy jak skała i nijak nie mogłem go mocniej wcisnąć!! Pierwszy raz coś takiego mi się zdarzyło O_o

Hugo - 13-08-2017, 12:46

tom55555ek napisał/a:
Na rolkach za pierwszym razem gdy wciskałem hamulec to zrobił się twardy jak skała
Brak wspomagania hamulców (serwo nie działa).
tom55555ek - 13-08-2017, 14:51

Hugo napisał/a:
tom55555ek napisał/a:
Na rolkach za pierwszym razem gdy wciskałem hamulec to zrobił się twardy jak skała
Brak wspomagania hamulców (serwo nie działa).


Myślisz? Było to tylko za pierwszym naciśnięcie, później przy paru następnych próbach normalnie działał, a czy to na postoju czy w drodze hamulec działa jak zawsze.

plecho1 - 13-08-2017, 18:33

Jeśli podczas hamowania koła przednie da się zblokować i wywołać tym samym zadziałanie systemu ABS to raczej serwo też działa bo w innym przypadku kół byś nie zablokował. Wiem, ze bronisz się przed tą wymianą ale chyba raczej na tym się skończy.
milo - 13-08-2017, 18:38

Hugo napisał/a:
Brak wspomagania hamulców (serwo nie działa).

Gdyby serwo nie działało również przednie hamulce słabe by były
Płyn wymienia się przenajmniej co 2 lata tylko kto to robi potem sa problemy płyn hamulcowy jest higroskopijny pobiera z powietrza wilgoć ,więc na poczatek zmień cały płyn w układzie
Warto przyjrzeć sie korektowi hamowania tłoczki mogą sie przycinać



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group