| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Siłownik centralnego zamka
 
 Don Vito - 14-08-2017, 22:05
 Temat postu: [Cari 1.6] Siłownik centralnego zamka
 Witam mam pytanie  otóż postanowiłem wymienić sobie lusteeka na elektryczne. Kupiłem wiązki , lusterka, przełącznik.  Z prawej strony montaż przebiegł bezproblemowo typowe plug & play. Natomiast z lewej strony powstał mi taki mały problem. Otóż okazało się że kostka od centralnego zamka ta ze starej wiązki ma 4 przewody ( wiązka z samym centralnym zamkiem) natomiast ta nowa ma w tej kostce tylko dwa przewody i dodatkową kostkę z jeszcze trzema. Przy porównaniu na głównej kostce wyszło mi że jednego przewodu brakuje. I teraz nasówa się pytanie czy było kilka typów siłowników do centralnego zamka w lewych dzwiach czy mam jakąś rzeźbę porobioną. Oraz czy ingerencja w kostkę i dorzucenie defacto starej wiązki do nowej jest skomplikowane (przebiegało by to w ten sposób że  ze starej wydłubał bym piny i wsadził do nowej ewentualnke zastępując już istniejące. Za wszystkie odpowiedzi dziękuję.
 plecho1 - 14-08-2017, 22:37
 
 Dokładnie nie znam tematu ale postaram się  ogólnie opisać o co chodzi. Dwa przewody dochodzące do siłownika to zasilanie, zmiana ich polaryzacji powoduje odwrotną pracę siłownika. Pozostałe przewody to sterowanie dla sterownika w razie zamykania i otwierania kluczem. Przy trzech przewodach sytuacja jest mi znana, jeden jest masą a dwa pozostałe to sterujące. Kiedy zamykasz kluczem to ta masa jest łączona z jednym ze sterujących a jak otwierasz to z drugim i dzięki temu sterownik centralnego wie czy ma zamknąć czy otworzyć resztę drzwi.
 Don Vito - 15-08-2017, 08:56
 
 no  co do kabli ro ogarnołem natomiast co do siłowników były dwa rodzaje? i czy opłaca mi się dłubać wiązkę czy łatwiej wymienić siłownik?
 
 |  | 
 |  |