Outlander III Ogólne - Akcja serwisowa - aktualizacja oprogramowania silnika
Debordo - 15-08-2017, 11:19 Temat postu: Akcja serwisowa - aktualizacja oprogramowania silnika Witam, podczas mojej ostatniej wizyty w ASO powiedziano mi, że jest akcja serwisowa dotycząca aktualizacji oprogramowania w komputerze silnika 2,2 DID (2014 rok), nie byli mi w stanie powiedzieć z jakiego powodu i dlaczego. Zgodziłem się, ale jednocześnie zastanawiam się czy Mitsubishi też nie ma problemów podobnych do VW i chce po cichu, bez rozgłosu zmieniać oprogramowanie tak aby normy zanieczyszczeń były spełnione z jednoczesna utratą paru koników.
Czy ktoś zna powody akcji i wpływu aktualizacji na pracę silnika?
Pozdrawiam
DeBrodo
rezon - 15-08-2017, 12:39
Wydaje się, że oszustwo to wręcz DNA Mitsu i takie VW to może się co najwyżej uczyć od Mitsumiszczów http://www.antyradio.pl/A...h-klientow-8160 ostatni akapit dot. diesla
tomoman - 15-08-2017, 22:39 Temat postu: Re: Akcja serwisowa - aktualizacja oprogramowania silnika
Debordo napisał/a: | Witam, podczas mojej ostatniej wizyty w ASO powiedziano mi, że jest akcja serwisowa dotycząca aktualizacji oprogramowania w komputerze silnika 2,2 DID (2014 rok), nie byli mi w stanie powiedzieć z jakiego powodu i dlaczego. Zgodziłem się, ale jednocześnie zastanawiam się czy Mitsubishi też nie ma problemów podobnych do VW i chce po cichu, bez rozgłosu zmieniać oprogramowanie tak aby normy zanieczyszczeń były spełnione z jednoczesna utratą paru koników.
Czy ktoś zna powody akcji i wpływu aktualizacji na pracę silnika?
Pozdrawiam
DeBrodo |
Myślę, że po wielkich karach dla mistrzów oszustwa z VW, nikt takich rzeczy nie robi po cichu. Jak Audi podłączane jest do kompa i idą aktualizacje z serwerów z Berlina, to często nikt po naszej stronie nie wie co się dzieje Jeżeli producent odkrył jakiś błąd w sofcie, albo coś tam może chodzić lepiej, to bym się tym nie przejmował. Jak klikasz aktualizacje w telefonie, to też raczej człowiek się nie zastanawia Jeden z motocykli BMW (nie pamiętam modelu), miał w ciągu 2 lat coś koło 11 aktualizacji softu. Aktualizacja nie nie wezwanie serwisowe.
Debordo - 16-08-2017, 07:13
Zawsze do aktualizacji softu jest dodany plik informacyjny czego aktualizacja dotyczy i jakie zmiany są wprowadzane tak jest przy telefonach, komputerach, telewizorach i samochodach. To czy nam (klientom) chce się zagłębiać co zostaje zmienione to jest inna sprawa. Ja lubię wiedzieć co aktualizacja zmienia.
Dlatego w tym przypadku, który został nazwany przez pracownika ASO jako akcja serwisowa też chce wiedzieć o zakresie zmian. Jak są prowadzone prace przez mechanika to też chcę wiedzieć co zostało wymienione i z jakiego powodu. Zatajanie informacji budzi podejrzenia o nieczystych intencjach.
Tafla - 16-08-2017, 08:10
W internecie nie znalazłem żadnej nowej akcji serwisowej Mitsubishi (oprócz PHEV'a). A próbowałeś się dowiedzieć czegoś w MMC Polska?
tomoman - 17-08-2017, 21:06
Debordo napisał/a: | Zawsze do aktualizacji softu jest dodany plik informacyjny czego aktualizacja dotyczy i jakie zmiany są wprowadzane tak jest przy telefonach, komputerach, telewizorach i samochodach. To czy nam (klientom) chce się zagłębiać co zostaje zmienione to jest inna sprawa. Ja lubię wiedzieć co aktualizacja zmienia.
Dlatego w tym przypadku, który został nazwany przez pracownika ASO jako akcja serwisowa też chce wiedzieć o zakresie zmian. Jak są prowadzone prace przez mechanika to też chcę wiedzieć co zostało wymienione i z jakiego powodu. Zatajanie informacji budzi podejrzenia o nieczystych intencjach. |
Kiedyś może tak, ale teraz aktualizacje są tak często, że większość aktualizacji ma zdawkowe "bug fixes". Facebook od półtorej roku stosuje takie nazewnictwo do każdej aktualizacji. Niestety, czy tego chcemy czy nie, software to teraz żywy organizm, który ciągle się zmienia.
Co do Twojego przypadku, to pytanie, czy to była akcja serwisowa czy zwykła aktualizacja softu. W poprzednim samochodzie miałem 2 akcje serwisowe - listem przyszło wezwanie do stawienia się do serwisu. Tylko akcja serwisowa jest zawsze dokładnie opisana, bo wynika z jakiegoś błędu, często zagrażającemu życiu. Dlatego ciężko mi w to uwierzyć, że to była akcja serwisowa. No ale, czekamy, może ktoś coś znajdzie.
Debordo - 18-08-2017, 09:04
Aktualizacja została wpisana w książkę serwisową na stronę "akcje serwisowe" jako reprograming. Biuletyn techniczny dotyczący każdej akcji zawiera informacje dotyczące dlaczego jest przeprowadzana akcja. Wątpię aby Mitsubishi chętnie i prawdziwie udzieliło informacji o powodach akcji.
tomoman - 18-08-2017, 18:43
Debordo napisał/a: | Aktualizacja została wpisana w książkę serwisową na stronę "akcje serwisowe" jako reprograming. Biuletyn techniczny dotyczący każdej akcji zawiera informacje dotyczące dlaczego jest przeprowadzana akcja. Wątpię aby Mitsubishi chętnie i prawdziwie udzieliło informacji o powodach akcji. |
Zawsze można wątpić i zakładać najgorsze, tylko nie wiem po co Zobacz jak wygląda opis akcji serwisowej, obojętnie czy to dotyczy wyłączającego się silnika w Jeepie, czy błędu poduszek w Toyotach, zawsze jest to opisane, bez względu, czy firma chce się tym chwalić czy nie:
https://www.mitsubishicars.com/recall
Na forum raczej nic więcej się nie dowiesz, więc jedynym źródłem informacji będzie serwis gdzie to robiłeś.
|
|
|