To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Lancer Ogólne - Elm 327 do Lancera 2.0 did 2008?

Dooomino - 16-08-2017, 09:09
Temat postu: Elm 327 do Lancera 2.0 did 2008?
Witam orientuję się ktoś jaki elm będzie współpracować z naszym 2.0 did? Muszę sobie zdiagnozować autko a nawet nie mam czym, odkładam z dnia na dzień i tak się już miesiąc ciągnie to wszystko ;)
plecho1 - 16-08-2017, 17:43

Elm327, polecam nie kupować najtańszych i najmniejszych, miałem kiedyś coś takiego za około 50zł http://allegro.pl/new-int...6898013308.html i działał dość dobrze.
Dooomino - 22-08-2017, 09:55

Najważniejsze czy działała z tym niemieckim silnikiem wiem, że z benzyniakami nie było problemu się połączyć
BodzioBDG - 27-09-2017, 22:56

Hej, ostatnio sam nabyłem interfejs diagnostyczny.

Kwestią jest, w jaki sposób chcesz się łączyć z nim?

1) poprzez telefon

2) poprzez komputer


1) Telefon: masz dwie opcje:

1a) Bluetooth
- wolniejsza komunikacja - opóźnienie do około 1 maks 2 sek (u mnie pokazuje opóźnienie w milisekundach ~200ms)
- komórka szybko zużywa baterię, ale jednocześnie może korzystać z danych komórkowych do połączenia z Yanosikiem
- oczywiście kwestia posiadanej wersji bluetooth w tel
(u mnie tel obsługuje bluta w ver 4.0 a interfejs mam 3.0)

1b) WiFi
- bardzo szybko komunikacja z interfejsem
- ja podróżuję z Yanosikiem a że jednocześnie chciałem widzieć odczyt z interfejsu więc gdyby był on na WiFi nie mógłbym korzystać z neta dla navi (jest coś takiego że włączone dane komórkowe i WiFi "kłócą" się o dostęp do danych)

2) poprzez komputer
- WiFi
- Bluetooth
- Kabel


Generalnie po moich poszukiwaniach polecam brać przede wszystkim:
- nie najtańszy (chociaż możesz mieć farta i trafić taki z tymi samymi funkcjami co te najdroższe)
- nie najdroższy - większość ma te same funkcje co te ze średniej półki

- zależało mi na tym aby sam się wzbudzał - czyli żebym nie musiał za każdym razem go wkładać/wyjmować aby działał (na autostradzie przy 140 mogłoby to być kłopotliwe) - co prawda nie trzymam go na stałe w gnieździe OBD ale nie chciałem sobie ograniczać pola manewru na przyszłość

- generalnie bardzo dobre recenzje (co sam potwierdzam) posiada interfejs z serii:
ICar (najlepiej brać najnowszą wersję ICar 3 , który posiada najnowsze sterowniki itepe)

+ najlepszy producent, z najmniejszą ilością złych opinii to Vgate

A więc polecam:

Vgate ICar 3

Ja za niego zapłaciłem 64,90zł

A dlaczego ten? Jest względnie nowy - wydany w przeciągu ostatnich 2 może lat, co oznacza że posiada możliwie dużo protokołów komunikacyjnych co zwiększa Twoje szanse na to aby obsłużył model Twojego auta. //lipa była kupić interfejs i żeby akurat ten nie mógł się połączyć z Twoim autem co nie?

A czemu nie tańszy? Np. taki za 20 zł? A to dlatego że po pierwsze przesyła może iść z Chin więc czekasz nawet i miesiąc czasu, a dwa że może nie mieć akurat tego protokołu komunikacyjnego jaki jest właśnie Tobie potrzebny... a nie ma go bo jest np. stary :D



Mała lista:

Telefon i tablet Android:
- iCar2 bluetooth 3.0
- iCar2 WiFi
- iCar 3 bluetooth 3.0
- iCar 3 WiFi

iPhone, iPad:
- iCar2 bluetooth 4.0
- iCar2 WiFi
- iCar3 WiFi

Laptop PC:
- iCar2 bluetooth 3.0
- iCar2 WiFi
- iCar 3 bluetooth 3.0
- iCar 3 WiFi
- ELM327 USB

Dooomino - 29-09-2017, 23:37

Ale połączy się to z klekotem? ;)
BodzioBDG - 30-09-2017, 02:44

U mnie w SB 2009 Pb95 zasilanym podtlenkiem gazu chodzi bez problemu.

Kupując zestaw z alledrogo zazwyczaj masz 14 dni na zwrot jeśli interfejs nie zadziała.

Najlepiej szukaj u siebie w mieście (albo na wsi jeśli mieszkasz w Stolycy) unikniesz kosztów wysyłki. Co najwyżej będziesz stratny około 15 max 30 zeta za wysyłek w obie strony...

Większym problemem według mnie jest jakiego programu użyjesz do podłączenia!?!?

Ja mam u siebie bezpłatne (pobrane ze sklepu Play):

- OliviaDrive - rewelacja!
- Torque (Lite) - średni - peła wersja pewnie lepsza
- EOBD Facile - może być
- Piston

Jest jeszcze Polski SPDProg - podobno rewelacja - ale nie wiem bo nie używałem ale na YT są z nim filmiki.



Pamiętaj tylko że interfejs diagnostyczny taki tani do 500-1000zł pozwoli Ci co najwyżej zajrzeć w kwestie związane z silnikiem i tym co się z nim łączy tzn. spalanie, poziom paliwa - kwestia jakie czujniki masz w aucie.

Nie licz na to że za pomocą interfejsu na OBD zaprogramujesz radio albo czy się dowiesz czy masz np. moduł bluetooth do tego potrzebne komputery diagnostyczne z troszkę wyższej półki (gdzieś widziałem zestaw dla Lancera, którym można by wszystko zrobić w okazyjnej cenie 12000 zł.)

Dooomino - 01-10-2017, 10:01

W tym problem.. z benzyną każdy elm dostępny w internecie się połączy. Za 12 tyś mamy ktsa który łączy sie nam z każdym pojazdem, co cen.. w tych zestawach najdroższa jest licencją programu nie sam sprzęt :)
Klekota którego mam mogę zdiagnozować tylko takim ktsem, cdifem i td oczywiście mówię o wykonaniu logów parametrów rzeczywistych , rzeczy typu usunięcie błędów mnie nie interesują :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group