To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Podwyższone obroty 2.0 [DiD]

patryk_2212 - 17-08-2017, 08:46
Temat postu: Podwyższone obroty 2.0 [DiD]
Mam taki dziwny objaw w moim outlanderze, że przy dojeżdżaniu do świateł na włączonej klimatyzacji oraz przy wrzuceniu na luz podbija mi obroty do 1000. Sytuacja ustaje gdy się już zatrzymam albo podczas dojeżdżania odpuszczę na chwilę hamulec. Czy ktoś miał już taką sytuacją i czy w jest się czym przejmować?
Molo - 19-08-2017, 04:45

to chyba tak jest. Jeśli silnik jest niedogrzany i używasz ogrzewania / klimy to podwyższa obroty. To chyba moze sie tak objawiać. Czy przy nagrzanym też tak jest ?
patryk_2212 - 23-08-2017, 16:43

Jak jest nagrzany silnik to jest taka sama sytuacja.
kajos - 23-08-2017, 22:24

a sprawdzales jakie ma bledy ?
grebob - 28-08-2017, 18:50

ja sprawdziłbym prąd ładowania oraz ewentualnie stan akumulatora
patryk_2212 - 11-09-2017, 14:12

Akumulator wymieniałem na wiosnę tego roku. Właśnie żadne błędy mi nie wyskoczyły po podłączeniu.
kajos - 16-09-2017, 18:35

to ja bym zaczal sprawdzac od odlaczenia panelu klimy
grebob - 05-10-2017, 11:33

usterka usunięta? Co było przyczyną?
patryk_2212 - 09-10-2017, 13:23

Podłączałem pod komputer i nie wykazało żadnego błędu, a nie mam innego pomysł jak zdiagnozować przyczynę.
msokol - 10-10-2017, 00:08

Ja mam tą samą sytuację, ale tylko na zimnym silniku i szybko ten objaw znika. Dodatkowo ostatnio zaczął pojawiać się dźwięk prawdopodobnie kończącej się turbiny po puszczeniu sprzęgła, który również pojawia się tylko na zimnym motorze. Podobny do tego https://www.youtube.com/watch?v=hxd5glXzNKs
Jak się nagrzeje, to wszystko jest OK.

grebob - 10-10-2017, 10:22

To u mnie sytuacja wygląda podobnie. Teraz gdy na zewnątrz chłodniej kiedy włączam klimatyzację lub nadmuch powietrza podbija obroty do 1000 - 1100 podczas zbliżania się do skrzyżowania (czerwone światło) przy wciśniętym sprzęgle bądź na biegu jałowym ale tylko kiedy prędkość samochodu w granichach 20 km/h i poniżej.
Gdy silnik złapie temperaturę obroty wracają do 800 obr/min, więc wygląda na to, że tak opracowany został sterownik silnika w tym samochodzie - kiedy silnik zimny podbija obroty aby go jak najszybciej dogrzać. pozdrawiam

gifek - 10-11-2017, 17:20

Geneza wyższych obrotów jest nieco inna. W nagrzewnicy są zamontowane chyba 3 grzałki elektryczne które mają za zadanie w krótkim czasie podnieść temperaturę w kabinie.
Zużycie energii jest na tyle wysokie, że obroty muszą zostać podbite aby alternator mógł zaspokoić zapotrzebowanie na energię. od taka Ci historia :)

Mnie osobiście bardzo irytuje ten mechanizm - rozwiązaniem jest wyłączenie nawiewu - wtedy obroty silnika od razu spadną w okolice 800 :)

diament20 - 15-12-2017, 10:08

Potwierdzam ostatnią wypowiedź kolegi. Kiedy nabyłem Outka jakiś czas temu też miałem te same kołatanie muzgu, co to może być? i dopiero koledzy też tu na forum objaśnili mi temat. A teraz mogę tylko potwierdzić słuszność wypowiedzi. Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group