To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] BSY (BKD) - gruszka turbiny

mkrawcz1 - 22-08-2017, 11:08
Temat postu: [II 2.0 DID] BSY (BKD) - gruszka turbiny
Czy wiecie, jaki P/N ma "nasza" gruszka? U mnie pada (zacina się), co skutkuje przeładowaniem i wejściem w tryb awaryjny. Próbuję coś podpasować z VW, ale nie chcę robić po omacku...
gifek - 29-08-2017, 12:59

odezwij się do mnie na priv - wyślij numer - to powiem Ci jak to naprawić :) (bez wyciągania turbo)

[ Dodano: 29-08-2017, 13:12 ]
z tego co wiem to turbo w BSY ma oznaczenia MGR 03G 253 014J

mkrawcz1 - 29-08-2017, 13:59

Kupiłem http://allegro.pl/zawor-t...6676762095.html
W weekend włażę pod samochód, mam nadzieję, że wymienię bez konieczności demontażu turbiny :-)

gifek - 29-08-2017, 14:13

ale poczekaj - a skąd pomysł, że to gruszka? sprawdzałeś czy luźno pracują kierowniczki? w 90% przypadków to kierowniczki się zacierają a nie sama gruszka.

Przerabiałem temat ostatnio...

mkrawcz1 - 29-08-2017, 14:19

Przy okazji wymiany sprzęgła/dwumasy mechanik sprawdzał, kierowniczki chodzą luźno, gruszka się przycina. Rozruszał i nalał WD40, ale nie dawał dużych nadziei. Zrobione 1000 km potwierdziło obawy, dlatego gruszka leży i czeka. Jak nie pomoże - drążę dalej (przewody podciśnienia, zawór, elektryka, kierownica).
gifek - 29-08-2017, 14:24

ok, najważniejsze, że kierowniczki luźno pracują - jak będziesz miał auto na kanale to sprawdź organoleptycznie - luz powinien być taki, że same opadają pod wpływem własnego ciężaru - zakres pracy około 12 mm. u mnie było około 8 i był dramat.
nalał wd 40 do gruszki? czy on wie jak działa gruszka? tam nie ma czego rozruszać - tam jest gumowa membrana.
Sprawdzałeś jakieś ciśnienie ładuje turbo? standardowo w tryb awaryjny przechodzi przy ciśnieniu 2,4

mkrawcz1 - 29-08-2017, 14:30

Wlał z tyłu, do części otwartej :-)
Pokazywał mi wykres ciśnienia ładowania, tam chyba chodzi nie tylko o ciśnienia, ale i o czas "przeładowania", u mnie czasem nie obniża i dlatego wchodzi w P0234.

gifek - 29-08-2017, 14:54

hahahah :) ciekawe
równie dobrze mógł pogłaskać go po lusterku - efekt będzie taki sam:)
z tego co piszesz to wszystko wskazuje na kierowniczki :) będziesz to robił sam czy jedziesz do warsztatu?

mkrawcz1 - 29-08-2017, 15:24

Najpierw sam, potem się zobaczy :-)
gifek - 29-08-2017, 15:39

powodzenia - jak będziesz miał problem to pisz.
w razie czego służę radą bo udało mi się oczyścić zmienną geometrię łopatek bez wyciągania/ rozbierania turbo :)

mkrawcz1 - 29-08-2017, 16:43

Spray od strony wylotu?
gifek - 29-08-2017, 16:52

nie spray tylko nafta + taka końcówka od preparatu do odgrzybiania klimy (zakończona takimi otworami w gwiazdkę) + strzykawka.
Od strony ciepłej (tak jak napisałeś od wylotu), już za wirnikiem wstrzykujesz partie po 10ml i ruszasz do skutku kierowniczką. U mnie tych etapów było 4 + 1 dla świętego spokoju :) problem rozwiązany w 100%

mkrawcz1 - 29-08-2017, 16:55

Zobaczymy :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group