| 
				
					| Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Silnik gasnie zaraz po uruchomieniu Carisma 1.6
 
 Sawanstor - 02-09-2017, 14:54
 Temat postu: [Cari 1.6] Silnik gasnie zaraz po uruchomieniu Carisma 1.6
 Problem rozwiazany
 teedy600 - 02-09-2017, 22:03
 
 Poczytaj tematy o kondensatorach ECU
 Sawanstor - 02-09-2017, 22:32
 
 
  	  | teedy600 napisał/a: |  	  | Poczytaj tematy o kondensatorach ECU | 
 
 Szczerze mówiąc nie jestem mechanikiem i nie dysponuje takim sprzętem (jak np. Srubokret M10 czy coś), dlatego zadań Ci parę pytań (mniej więcej o tym czytałem):
 - Czy to na pewno  rozwiąże moje problemy? Chyba wszystkie z tych objawów się zgadzają (czasem faluja obroty, ostatnio obroty mi spadły nawet do 200, jak się rozgrzeje silnik ma problemy z odpaleniem),
 - Czy łatwo będzie mi znaleźć jakiś warsztat/specjalistę, który mi to by wymienił? Jestem z okolic Krakowa - może nawet jakiś uzytkownik forum?,
 - Ile wyniesie koszt części (nwm czy jeden kondensator czy więcej) i ile ewentualna robocizna u mechaników?
 
 Z góry dziękuje za odpowiedź.
 apg2312 - 02-09-2017, 23:14
 
 
  	  | Sawanstor napisał/a: |  	  | Zapomnialem dodać, że jest to Carisma pierwszej generacji. | 
 To zacznij od samodzielnego wymrugania błędów. Potrzebny Ci będzie do tego zwykły spinacz.
 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 Hugo - 03-09-2017, 09:19
 
 Pierwsza sprawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.
 
 Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.
 
 Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).
 Sawanstor - 03-09-2017, 09:50
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | Pierwsza sprawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym. 
 Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.
 
 Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).
 | 
 
 Od ktorej strony zaczyna sie liczyc piny - od lewej czy od prawej? Wedlug tego obrazka - http://static.elektroda.pl/attach/obd_1254.jpg piny numerowane sa od prawej strony. Mam gniazdo pod kierownica z prawej strony.
 Bizi78 - 03-09-2017, 09:59
 
 http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1343892
 Sawanstor - 03-09-2017, 10:18
 
 
  	  | Hugo napisał/a: |  	  | prawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym. 
 Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.
 
 Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).
 | 
 
 Mial Pan racje, wyskoczyl blad 23 (2 dlugie i 3 krotkie), zadne inne bledy. Co dalej robic, co by pasowalo zrobic aby to naprawic?
 
 
  	  | Bizi78 napisał/a: |  	  | http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1343892 | 
 
 Dziekuje za podpowiedz.
 Bizi78 - 03-09-2017, 10:24
 
 Najlepiej podmienić na używkę z allegro lub próbować reanimować.
 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583
 Sawanstor - 03-09-2017, 10:32
 
 
 
 http://allegro.pl/czujnik...6674013327.html - czyli taki czujnik by sie nadawal? Mam sedana (DA) nawet tak jak w opisie aukcji.
 
 Jeszcze 2 pytania:
 - Ile mechanik/elektronik sobie policzy za wymiane? Nie wiem w jak trudno (badz latwo) dostepnym miejscu sie on znajdue.
 - Czy po spieciu pinow 1 z 4 i po odlaczeniu ich powinienem wyjac kleme ujemna na 30 sekund (lub dluzej) czy normalnie odpalic samochod?
 Hugo - 03-09-2017, 10:40
 
 Wiedziałem
   
 Wszystkie modele tej marki miały identyczny czujnik położenia wałka rozrządu, wiec możesz kupić nawet z Galanta z silnikiem 2,0 16V i będzie pasował. Ten z linku dość drogi, można je kupić kilkadziesiąt pln taniej 	  | Sawanstor napisał/a: |  	  | http://allegro.pl/czujnik...6674013327.html - czyli taki czujnik by sie nadawal? Mam sedana (DA) nawet tak jak w opisie aukcji. | 
   Masz kluczyk nasadowy 10? Żeby go wymienić wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i odkręcić 1 śrubkę kluczem 10 oraz go wyjąć. Montaż w odwrotnej kolejności. Mechanik jak będzie normalny to nie weźmie za tą usługę ani złotówki. Czujnik znajduje się po prawej stronie głowicy patrząc po otwarciu maski, dostęp bajeczny. 	  | Sawanstor napisał/a: |  	  | - Ile mechanik/elektronik sobie policzy za wymiane? Nie wiem w jak trudno (badz latwo) dostepnym miejscu sie on znajdue. | 
 Nic nie trzeba robić. Wsiadać i jechać. 	  | Sawanstor napisał/a: |  	  | Czy po spieciu pinow 1 z 4 i po odlaczeniu ich powinienem wyjac kleme ujemna na 30 sekund (lub dluzej) czy normalnie odpalic samochod? | 
 Bizi78 - 03-09-2017, 10:41
 
 Wymiana to odpięcie wtyczki i odkręcenie jednej śruby, zrobisz sam.
 Tutaj masz schemat gdzie on się znajduje pod maską.
 Na schemacie to nr. 14846.
 http://mitsubishi-motors....D410%26page%3D2
 Jeśli odepniesz klemę na kilkanaście sekund to skasujesz błąd.
 Dodatkowo mogą się rozregulować obroty (szukaj nauka obrotów na forum) + mogą inaczej działać szyby elektryczne.
 Sawanstor - 03-09-2017, 17:09
 
 Po usunieciu bledow Carisma chodzi swietnie - obroty stoja jak wryte, nawet nie maja zamiaru sie ruszac. Nawet na cieplym silniku auto zapala i trzyma twardo okolo 900 obrotow, nie spadaja ani nie wzrastaja.
 
 Niemniej zamowilem juz czujnik polozenia walka rozrzadu i jak przyjdzie, to go wymienie. Czy po wymianie tego czujnika tez zetknac 1 pin z 4 pinem i potem odlaczyc kleme, czy to juz nie bedzie konieczne?
 
 Dziekuje wszystkim uzytkownikom za pomoc.
 Bizi78 - 03-09-2017, 17:24
 
 
  	  | Sawanstor napisał/a: |  	  | Czy po wymianie tego czujnika tez zetknac 1 pin z 4 pinem i potem odlaczyc kleme, czy to juz nie bedzie konieczne? | 
 Nie.
 
 Zrób kilkaset km i wtedy możesz sprawdzić poprzez zworkę czy błąd wrócił.
 
 |  | 
 |  |