To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Silnik gasnie zaraz po uruchomieniu Carisma 1.6

Sawanstor - 02-09-2017, 15:54
Temat postu: [Cari 1.6] Silnik gasnie zaraz po uruchomieniu Carisma 1.6
Problem rozwiazany
teedy600 - 02-09-2017, 23:03

Poczytaj tematy o kondensatorach ECU
Sawanstor - 02-09-2017, 23:32

teedy600 napisał/a:
Poczytaj tematy o kondensatorach ECU


Szczerze mówiąc nie jestem mechanikiem i nie dysponuje takim sprzętem (jak np. Srubokret M10 czy coś), dlatego zadań Ci parę pytań (mniej więcej o tym czytałem):
- Czy to na pewno rozwiąże moje problemy? Chyba wszystkie z tych objawów się zgadzają (czasem faluja obroty, ostatnio obroty mi spadły nawet do 200, jak się rozgrzeje silnik ma problemy z odpaleniem),
- Czy łatwo będzie mi znaleźć jakiś warsztat/specjalistę, który mi to by wymienił? Jestem z okolic Krakowa - może nawet jakiś uzytkownik forum?,
- Ile wyniesie koszt części (nwm czy jeden kondensator czy więcej) i ile ewentualna robocizna u mechaników?

Z góry dziękuje za odpowiedź.

apg2312 - 03-09-2017, 00:14

Sawanstor napisał/a:
Zapomnialem dodać, że jest to Carisma pierwszej generacji.

To zacznij od samodzielnego wymrugania błędów. Potrzebny Ci będzie do tego zwykły spinacz.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

Hugo - 03-09-2017, 10:19

Pierwsza sprawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.

Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.

Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).

Sawanstor - 03-09-2017, 10:50

Hugo napisał/a:
Pierwsza sprawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.

Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.

Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).


Od ktorej strony zaczyna sie liczyc piny - od lewej czy od prawej? Wedlug tego obrazka - http://static.elektroda.pl/attach/obd_1254.jpg piny numerowane sa od prawej strony. Mam gniazdo pod kierownica z prawej strony.

Bizi78 - 03-09-2017, 10:59

http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1343892
Sawanstor - 03-09-2017, 11:18

Hugo napisał/a:
prawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.

Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.

Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).


Mial Pan racje, wyskoczyl blad 23 (2 dlugie i 3 krotkie), zadne inne bledy. Co dalej robic, co by pasowalo zrobic aby to naprawic?

Bizi78 napisał/a:
http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1343892


Dziekuje za podpowiedz.

Bizi78 - 03-09-2017, 11:24

Najlepiej podmienić na używkę z allegro lub próbować reanimować.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583

Sawanstor - 03-09-2017, 11:32

Bizi78 napisał/a:
Najlepiej podmienić na używkę z allegro lub próbować reanimować.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583


http://allegro.pl/czujnik...6674013327.html - czyli taki czujnik by sie nadawal? Mam sedana (DA) nawet tak jak w opisie aukcji.

Jeszcze 2 pytania:
- Ile mechanik/elektronik sobie policzy za wymiane? Nie wiem w jak trudno (badz latwo) dostepnym miejscu sie on znajdue.
- Czy po spieciu pinow 1 z 4 i po odlaczeniu ich powinienem wyjac kleme ujemna na 30 sekund (lub dluzej) czy normalnie odpalic samochod?

Hugo - 03-09-2017, 11:40

Wiedziałem :mrgreen:
Sawanstor napisał/a:
http://allegro.pl/czujnik...6674013327.html - czyli taki czujnik by sie nadawal? Mam sedana (DA) nawet tak jak w opisie aukcji.
Wszystkie modele tej marki miały identyczny czujnik położenia wałka rozrządu, wiec możesz kupić nawet z Galanta z silnikiem 2,0 16V i będzie pasował. Ten z linku dość drogi, można je kupić kilkadziesiąt pln taniej :wink:
Sawanstor napisał/a:
- Ile mechanik/elektronik sobie policzy za wymiane? Nie wiem w jak trudno (badz latwo) dostepnym miejscu sie on znajdue.
Masz kluczyk nasadowy 10? Żeby go wymienić wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i odkręcić 1 śrubkę kluczem 10 oraz go wyjąć. Montaż w odwrotnej kolejności. Mechanik jak będzie normalny to nie weźmie za tą usługę ani złotówki. Czujnik znajduje się po prawej stronie głowicy patrząc po otwarciu maski, dostęp bajeczny.
Sawanstor napisał/a:
Czy po spieciu pinow 1 z 4 i po odlaczeniu ich powinienem wyjac kleme ujemna na 30 sekund (lub dluzej) czy normalnie odpalic samochod?
Nic nie trzeba robić. Wsiadać i jechać.
Bizi78 - 03-09-2017, 11:41

Wymiana to odpięcie wtyczki i odkręcenie jednej śruby, zrobisz sam.
Tutaj masz schemat gdzie on się znajduje pod maską.
Na schemacie to nr. 14846.
http://mitsubishi-motors....D410%26page%3D2
Jeśli odepniesz klemę na kilkanaście sekund to skasujesz błąd.
Dodatkowo mogą się rozregulować obroty (szukaj nauka obrotów na forum) + mogą inaczej działać szyby elektryczne.

Sawanstor - 03-09-2017, 18:09

Po usunieciu bledow Carisma chodzi swietnie - obroty stoja jak wryte, nawet nie maja zamiaru sie ruszac. Nawet na cieplym silniku auto zapala i trzyma twardo okolo 900 obrotow, nie spadaja ani nie wzrastaja.

Niemniej zamowilem juz czujnik polozenia walka rozrzadu i jak przyjdzie, to go wymienie. Czy po wymianie tego czujnika tez zetknac 1 pin z 4 pinem i potem odlaczyc kleme, czy to juz nie bedzie konieczne?

Dziekuje wszystkim uzytkownikom za pomoc.

Bizi78 - 03-09-2017, 18:24

Sawanstor napisał/a:
Czy po wymianie tego czujnika tez zetknac 1 pin z 4 pinem i potem odlaczyc kleme, czy to juz nie bedzie konieczne?

Nie.

Zrób kilkaset km i wtedy możesz sprawdzić poprzez zworkę czy błąd wrócił.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group