Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Silnik gasnie zaraz po uruchomieniu Carisma 1.6
Sawanstor - 02-09-2017, 15:54 Temat postu: [Cari 1.6] Silnik gasnie zaraz po uruchomieniu Carisma 1.6 Problem rozwiazany
teedy600 - 02-09-2017, 23:03
Poczytaj tematy o kondensatorach ECU
Sawanstor - 02-09-2017, 23:32
teedy600 napisał/a: | Poczytaj tematy o kondensatorach ECU |
Szczerze mówiąc nie jestem mechanikiem i nie dysponuje takim sprzętem (jak np. Srubokret M10 czy coś), dlatego zadań Ci parę pytań (mniej więcej o tym czytałem):
- Czy to na pewno rozwiąże moje problemy? Chyba wszystkie z tych objawów się zgadzają (czasem faluja obroty, ostatnio obroty mi spadły nawet do 200, jak się rozgrzeje silnik ma problemy z odpaleniem),
- Czy łatwo będzie mi znaleźć jakiś warsztat/specjalistę, który mi to by wymienił? Jestem z okolic Krakowa - może nawet jakiś uzytkownik forum?,
- Ile wyniesie koszt części (nwm czy jeden kondensator czy więcej) i ile ewentualna robocizna u mechaników?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
apg2312 - 03-09-2017, 00:14
Sawanstor napisał/a: | Zapomnialem dodać, że jest to Carisma pierwszej generacji. |
To zacznij od samodzielnego wymrugania błędów. Potrzebny Ci będzie do tego zwykły spinacz.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Hugo - 03-09-2017, 10:19
Pierwsza sprawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.
Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.
Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu).
Sawanstor - 03-09-2017, 10:50
Hugo napisał/a: | Pierwsza sprawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.
Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.
Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu). |
Od ktorej strony zaczyna sie liczyc piny - od lewej czy od prawej? Wedlug tego obrazka - http://static.elektroda.pl/attach/obd_1254.jpg piny numerowane sa od prawej strony. Mam gniazdo pod kierownica z prawej strony.
Bizi78 - 03-09-2017, 10:59
http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1343892
Sawanstor - 03-09-2017, 11:18
Hugo napisał/a: | prawa, jak pisze apg2312, to wymruganie błędów po zwarciu pinów 1 z 4 w gnieździe diagnostycznym.
Jeśli w tym silniku luzy zaworowe są regulowane ręcznie to należy to sprawdzić.
Coś czuję, ze auto może wymrugać błąd 23 (czujnik położenia wałka rozrządu). |
Mial Pan racje, wyskoczyl blad 23 (2 dlugie i 3 krotkie), zadne inne bledy. Co dalej robic, co by pasowalo zrobic aby to naprawic?
Bizi78 napisał/a: | http://forum.mitsumaniaki...c.php?p=1343892 |
Dziekuje za podpowiedz.
Bizi78 - 03-09-2017, 11:24
Najlepiej podmienić na używkę z allegro lub próbować reanimować.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583
Sawanstor - 03-09-2017, 11:32
http://allegro.pl/czujnik...6674013327.html - czyli taki czujnik by sie nadawal? Mam sedana (DA) nawet tak jak w opisie aukcji.
Jeszcze 2 pytania:
- Ile mechanik/elektronik sobie policzy za wymiane? Nie wiem w jak trudno (badz latwo) dostepnym miejscu sie on znajdue.
- Czy po spieciu pinow 1 z 4 i po odlaczeniu ich powinienem wyjac kleme ujemna na 30 sekund (lub dluzej) czy normalnie odpalic samochod?
Hugo - 03-09-2017, 11:40
Wiedziałem
Sawanstor napisał/a: | http://allegro.pl/czujnik...6674013327.html - czyli taki czujnik by sie nadawal? Mam sedana (DA) nawet tak jak w opisie aukcji. | Wszystkie modele tej marki miały identyczny czujnik położenia wałka rozrządu, wiec możesz kupić nawet z Galanta z silnikiem 2,0 16V i będzie pasował. Ten z linku dość drogi, można je kupić kilkadziesiąt pln taniej Sawanstor napisał/a: | - Ile mechanik/elektronik sobie policzy za wymiane? Nie wiem w jak trudno (badz latwo) dostepnym miejscu sie on znajdue. | Masz kluczyk nasadowy 10? Żeby go wymienić wystarczy odpiąć od niego wtyczkę i odkręcić 1 śrubkę kluczem 10 oraz go wyjąć. Montaż w odwrotnej kolejności. Mechanik jak będzie normalny to nie weźmie za tą usługę ani złotówki. Czujnik znajduje się po prawej stronie głowicy patrząc po otwarciu maski, dostęp bajeczny. Sawanstor napisał/a: | Czy po spieciu pinow 1 z 4 i po odlaczeniu ich powinienem wyjac kleme ujemna na 30 sekund (lub dluzej) czy normalnie odpalic samochod? | Nic nie trzeba robić. Wsiadać i jechać.
Bizi78 - 03-09-2017, 11:41
Wymiana to odpięcie wtyczki i odkręcenie jednej śruby, zrobisz sam.
Tutaj masz schemat gdzie on się znajduje pod maską.
Na schemacie to nr. 14846.
http://mitsubishi-motors....D410%26page%3D2
Jeśli odepniesz klemę na kilkanaście sekund to skasujesz błąd.
Dodatkowo mogą się rozregulować obroty (szukaj nauka obrotów na forum) + mogą inaczej działać szyby elektryczne.
Sawanstor - 03-09-2017, 18:09
Po usunieciu bledow Carisma chodzi swietnie - obroty stoja jak wryte, nawet nie maja zamiaru sie ruszac. Nawet na cieplym silniku auto zapala i trzyma twardo okolo 900 obrotow, nie spadaja ani nie wzrastaja.
Niemniej zamowilem juz czujnik polozenia walka rozrzadu i jak przyjdzie, to go wymienie. Czy po wymianie tego czujnika tez zetknac 1 pin z 4 pinem i potem odlaczyc kleme, czy to juz nie bedzie konieczne?
Dziekuje wszystkim uzytkownikom za pomoc.
Bizi78 - 03-09-2017, 18:24
Sawanstor napisał/a: | Czy po wymianie tego czujnika tez zetknac 1 pin z 4 pinem i potem odlaczyc kleme, czy to juz nie bedzie konieczne? |
Nie.
Zrób kilkaset km i wtedy możesz sprawdzić poprzez zworkę czy błąd wrócił.
|
|
|