Problemy techniczne - G4JP (4G63) Pomoc w wyborze Oleju silnikowego.
Damiano90 - 05-09-2017, 04:45 Temat postu: G4JP (4G63) Pomoc w wyborze Oleju silnikowego. Witam. Jestem przed wymianą oleju w swoim aucie (Magentis 2.0), i za chiny nie mam pojęcia co wlać. Niby jest 10W40 (Orlen) ale chciałbym zwyczajnie zalać coś lepszego niż byle jakie szambo. Czytałem trochę i opinie są dość mocno podzielone (od 5W60 poprzez 10W40 do 5W30) Myślałem o jakimś Valvoline Synpower 10W40. Rozmyślałem też o Max Life 5W40. Ale może jednak Max Life 10W40 będzie lepszym wyborem? Zwyczajnie nie ogarniam tego. Będę bardzo wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam!
jacek11 - 05-09-2017, 22:44
To wszystko zależy od stanu silnika.
Damiano90 - 06-09-2017, 18:15
Najechane ma 225 tyś. Zdjęcie pokrywy zaworów dałoby jakiś obraz w jakim stanie jest silnik? Czy musiałbym zajrzeć gdzieś głębiej? Myślałem o płukance ale może się okazać, że remont albo będzie chodził znacznie lepiej... 2 skrajne przypadki. Nie jest to też auto którym będę jeździł jeszcze z 10 lat żeby pchać się w ewentualne niepotrzebne koszta...
Znalazłem w Manualach coś takiego:
Czyli wychodzi na to, że albo 10W30 albo 10W40? Bardziej ze wskazanie na 10W40?
Chociaż nadal nie rozumiem np. tego 20W50...
milo - 06-09-2017, 21:29
Damiano90 napisał/a: | Czyli wychodzi na to, że albo 10W30 albo 10W40? Bardziej ze wskazanie na 10W40? |
10W40 smiało lej
Damiano90 napisał/a: | Chociaż nadal nie rozumiem np. tego 20W50... |
To jest olej mineralny i na zime nie wskazany w naszych warunkach
Janq - 06-09-2017, 23:39
Xado Luxury Drive 5W40 :]
Płukanka -> http://nissanzone.pl/view...t=13837&start=0 Fotek nie ma, bo photobucket się [edit]
Damiano90 - 07-09-2017, 02:59
Ten Xado jednak za drogi trochę... Prawie 300zł za 5L...
Płukankę zastosować tą: Liqui Moly Pro-Line Engine Flush ?
A i zapomniałem. Auto działa na LPG BRC. Czyli 5W40 jakiś szukać? A coś z Valvo albo Motula? Byle nie te Castrole itp. To udało mi się ogarnąć, że szambo i często podrabiane na dodatek
apg2312 - 07-09-2017, 11:01
Liqui Moly to dobra firma. Zastosuj zarówno tą płukankę, jak i ich olej
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
Hugo - 07-09-2017, 21:12
Nie lej do tego silnika oleju 10W40, bo go zabijesz.
Damiano90 - 07-09-2017, 21:41
Hugo napisał/a: | Nie lej do tego silnika oleju 10W40, bo go zabijesz. |
Od kiedy go kupiłem to miał wlany 10W40. Pierw był to ELF 700STI, teraz jest Orlen Platinum 10W40. Po prostu wlałem wtedy Orlena bo polecali a ja nie zagłębiałem się w temat. Czyli jakiś 5W40 Valvoline Syn Power + płukanka Liqui Moly i będzie spoko?
apg2312 - 07-09-2017, 22:02
Niby daleki jestem od snucia teorii, ze tani towar jest niewiele warty, ale jednak ta zasada często, a nawet zbyt często się sprawdza.
Z jednej strony - jak kupisz jakiś (nawet byle jaki) olej o konkretnych parametrach, to teoretycznie można założyć, że producent nie oszukuje i dany olej ma te parametry. Oczywiście, pod warunkiem że kupujesz z pewnego źródła, i nie jest to jakaś podróbka zawierająca nie wiadomo co.
Z drugiej strony, gdyby było tak, jak powyżej napisałem, to jaki byłby sens stosowania olejów z wyższej półki po 200 zł/5 l czy wysokiej - 300zł/5 l lub więcej ? Skoro byle g... w płynie po 60/80/100 zł za 5 l kupowane na Aledrogo, na giełdach czy w byle markecie teoretycznie jest takie samo i robi to samo ?
Podałem Ci link do porządnego, sprawdzonego oleju, niestety, ponad 2 stówki za bańkę pięciolitrową musisz wyłożyć. Uwzględnij przy tym jednak, że oleju nie wymienia się co tydzień, tylko co 10-15 tyś km przebiegu lub co rok. Więc chyba nie jest to aż tak wygórowana kwota ?
Ale to Twoje auto, i wlejesz tam, co będziesz chciał.
Janq - 08-09-2017, 00:24
Damiano90, http://allegro.pl/xado-at...6800875367.html Valvo - odpuść sobie.
Ja leje oleje XADO i sobie bardzo je chwalę.
apg2312, ja zmieniam olej co 7-7,5kkm i wychodzi mi 4-5 wymian oleju rocznie
Zresztą trzeba zobaczyć jaki interwał wymian oleju zaleca producent oleju, a nie producent auta. Zazwyczaj jest tak - jazda po mieście na krótkich odcinkach - 7,5kkm (do 10kkm), jazda po ekspresówkach, na długich odcinkach - 12-15kkm.
irekmiecz - 08-09-2017, 12:34 Temat postu: Re: G4JP (4G63) Pomoc w wyborze Oleju silnikowego.
Damiano90 napisał/a: | Zwyczajnie nie ogarniam tego. |
Masz do tego prawo, bo to dość rozległy temat.
Dając tu pytanie powinieneś podać nieco więcej informacji o swym aucie i o zaleceniach producenta. Oprócz specyfikacji SAE jest jeszcze API oraz ACEA
Znając te trzy parametry zalecane przez producenta auta rozpocznij poszukiwania, uwzględniając stan techniczny i warunki użytkowania.
Miłej lektury :
http://olejeismary.blogsp...my-olejowe.html
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
To że wcześniej był jakiś "ORLEN" absolutnie nie oznacza że to zły produkt a nie jednokrotnie mogło by się okazać że jest lepszy od rzekomo markowych.
Dla przykładu mogę przytoczyć odrobinę swych doświadczeń; W roku 2008 kupiliśmy już dziewięcioletniego Space-Star-a 1,3 z przebiegiem blisko 170tyś.km. kiedy był zalany jakimś syntetycznym "LOTOS-em". Też nie miałem żadnych doświadczeń co do wyboru oleju ( dziś też ekspertem nie jestem ) i za namową mechanika pozwoliłem na zalanie Castrol-em Magnatec 10W40 auto na tyle "zmuliło" a przynajmniej takie miałem wrażenie że podejrzewałem błąd związany z wymianą rozrządu. Gdy zbliżał się termin kolejnej wymiany oleju będąc już odrobinę bardziej świadom zdecydowałem się na Valvoline Maxlife 10W40 ten dla aut z przebiegiem powyżej 100tyś. i "misiek" odżył.
Obecnie ujeżdżając "hultaja" mam zalane wyłącznie Castrol-e i też sobie chwalę. Do niedawna był to EDGE 5W-30 C3 ale obecnie drugi raz mam Magnatec 5W30 A5 bo ten spełnia wszystkie zalecenia podane przez producenta samochodu i mam wrażenie że "hultaj" też jest z niego bardziej zadowolony.
To co powyżej napisał apg2312 jest jak najbardziej prawdą i nic z tych słów nie odejmę.
Za to dodam że duża różnica w cenie wcale nie musi odzwierciedlać dużej różnicy w jakości a w dobie wolnego rynku produkt tańszy może być lepszy od droższego.
Na przykład kolega do nowego auta zastosował http://www.pl.commaoil.com/passenger-vehicles twierdząc że to są jedne z lepszych olei tyle że u nas nie znane.
Tak więc olej ma być zgodny z zalecaną ze specyfikacją i niepodrobiony.
Wybór należy do Ciebie.
Janq - 08-09-2017, 15:44
irekmiecz, ja w MSS z '98 z 1.3 pod maską zmieniłem z 10W40 na 5W40 - auto odżyło i zaczęło mniej palić. A zalałem Comme SynerG 5W40, a obecnie gania na Xado INFINITY DRIVE 5W40 i ma się świetnie. Co do Commy to są to dobre oleje, które wcale nie są drogie.
Castrola nawet do kosiarki bym nie zalał.
Damiano90 - 10-09-2017, 22:28
Nie no. Do kosiarki czy piły łańcuchowej to Castrol jeszcze przejdzie Tylko syfu za sobą zostawi że hej.
Wracając do tematu. Podjąłem decyzję! PAMPARAM! Zamawiam olejek Liqui Moly albo tego Xado Infinity Drive. Bardziej chyba w stronę Xado bo jednak 180 za 4+1 już z wysyłką od oficjalnego dystrybutora. A też nie widzę jednak sensu żeby brać valvo który w lokalnym, pewnym sklepie kosztuje 140zł za 5L. No i też wolę kombinację 4+1 a nie trzymać wielką butlę na ew. dolewki.
Teraz kwestia płukanki. Jaką kupić coby się nie przejechać? Liqui Moly biała, czarna czy jaka?
PS. Takie pytanie z innej beczki. Czy trzeba komputera albo jakiejś wiedzy tajemnej żeby wymienić silnik krokowy? Czy po prostu na zasadzie "Plug&Play"?
PS2. Xado zamówione
Hugo - 11-09-2017, 09:00
Damiano90, płukanka Liqui Moly PRO-LINE będzie OK.
|
|
|