Pajero III - Awaryjne hamowanie i brak biegów
kurpi - 18-09-2017, 11:38 Temat postu: Awaryjne hamowanie i brak biegów Jak w temacie.
Wczoraj miałem awaryjne hamowanie z prędkości ok 100km/h w czasie jazdy na tempomacie,w czasie ulewy zapaliło mi się czerwone,hamulec w podłogę,pisk opon i wyhamowałem .Jako ,że na czerwonym zawsze przełączam na luz żeby skrzyni nie męczyć,tak zrobiłem i tym razem.Niestety kiedy zapaliło sie zielone wrzuciłem D i nic,dalej stoję,za mną fanfary co bardziej niecierpliwych.Spowrotem na N znowu na D i dalej nic.Przegazówka na D,szarpnęło i ruszył łaskawie.Teraz boję się na N wrzucać .Pytanko co może byc przyczyną?Poziom oleju sprawdzony,w pozycji N sięga poziomu MAX ,na P wzrosło do poziomu oznaczonego jako nieprzekraczalnego ,gdy olej ciepły.Wiem ,że poprzednik Przegrzał skrzynię (właczyła mu się kontrolka od temperatury),ale olej wymienił.Mi 2-3 razy na zimnym z rana,nie od razu zaskoczył wsteczny,raz jak pogoniłem przy wyprzedzaniu nie przełączył z 4 na 5,musiałem ręcznie.Teraz pytanie ,czy warto próbowac jeszcze wymieniać olej,czy szkoda kasy i zacząć zbierać kasę na naprawę /nową skrzynię.Ktoś sie orientuje,jaki koszt byłby w przypadku uszkodzonych elektrozaworków?
Saqu - 19-09-2017, 08:39
kurpi napisał/a: | .Jako ,że na czerwonym zawsze przełączam na luz żeby skrzyni nie męczyć,tak zrobiłem i tym razem. |
A zdajesz sobie sprawę, że każde takie przełączenie to spięcie i rozpięcie skrzyni? Do tego jeszcze się zgapisz, wrzucisz D i wciśniesz gaz zanim skrzynia wrzuci bieg i masz wtedy jebnięcie jej po bebechach... To ją szybciej zmęczy niż trzymanie na hamulcu.
'Powodów może być dużo... np zużyty olej, szwankujące elektrozawory, zajechana pompa oleju itp... jednak bez remontu się chyba nie obejdzie lub szukać używki najlepiej jeszcze w aucie
jepm - 19-09-2017, 09:02
Saqu napisał/a: | bez remontu się chyba nie obejdzie |
Ja bym tak nie straszył.
Jeżeli był to pojedynczy przypadek a skrzynia nie szarpie i nie przeciąga po tym incydencie oraz nie ma błędów to raczej wszystko ok.
Takie "zawieszenia" się zdarzają. Przy czym zgadzam się z kolegą Saqu że zbyt częste przełączania na N jest niepotrzebne a wręcz szkodliwe. Chyba zdajesz sobie sprawę że przełączeniem na N powodujesz spadek ciśnienia oleju/brak smarowania w skrzyni. Przełączanie z N na D odbywa się bez wstępnego ciśnienia w układzie co stanowi dodatkowe obciążenie dla skrzyni. To mniej więcej tak jakby na każdych światłach gasić i uruchamiać silnik. W ten sposób bardziej obciążasz skrzynie niż ja chronisz.
Saqu - 19-09-2017, 21:37
jepm, kolega pisał, że miał więcej przypadków związanych ze skrzynią.
A jeśli chodzi o:
jepm napisał/a: | brak smarowania w skrzyni. |
To jesteś w błędzie ponieważ pompa oleju jest na wejściu do skrzyni biegów i ma stały napęd przez co skrzynia ma stałe smarowanie.
|
|
|