To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Olej w zbiorniku wyrównawczym chłodzenia

sledz91 - 25-09-2017, 20:10
Temat postu: Olej w zbiorniku wyrównawczym chłodzenia
Witam. Wymieniałem dzisiaj lampy i coś mnie tknęło żeby sprawdzić poziomy płynów. Tak sobie sprawdzam a tu zonk. W zbiorniku wyrównawczym,a raczej na bagnecie widzę olej. Główne podejrzenie to oczywiście uszczelka pod głowicą, ale z tego co czytałem to może być też nieszczelna chłodnica oleju, ale czy te auto ją w ogóle posiada ? ;> Czy możliwe, że rok po remoncie silnika mogła już pójść uszczelka? Zrobiłem przez ten czas około 20 tys kilometrów.
Tygr - 25-09-2017, 20:51

sledz91,
Co wchodziło w zakres remontu?
Sprawdziłeś kompresję?

sledz91 - 25-09-2017, 21:06

W zakres remontu wchodziło: regeneracja głowicy/zaworów, frezowanie tłoków i nowe pierścienie, wymieniona pompa wody, rozrząd, termostat, uszczelki: głowicy, pokrywy zaworów, kolektora dolotowego i wydechowego oraz wymiana świec i przewodów.

Nie sprawdzałem kompresji bo zorientowałem się dzisiaj i nie miałem kiedy do mechanika podjechać, bo sam raczej tego nie dam rady zrobić.

smk - 26-09-2017, 19:40

Jakiej firmy uszczelkę pod głowicę zakładałeś?
sledz91 - 26-09-2017, 19:59

Ciężko stwierdzić bo na paragonie mam tylko numer podany,a po wpisaniu w "google" nic nie pokazuje. Numer to MU10159000 a cena to 112 zł, według tego co mam na paragonie od mechanika
robertdg - 26-09-2017, 20:05

sledz91 napisał/a:
10159000
Taki sam numer ma AJUSA
Wypłucz układ chłodzenia i obserwuj czy zjawisko powróci, być może po sciagnieciu glowicy czesc oleju dostala sie do kanałów chlodniczych i moze mechanik tego nie wyplukał

sledz91 - 26-09-2017, 20:37

Wypłukać układ chłodzenia to raczej nie jest ciężka sprawa, ale nigdy tego nie robiłem. Napiszę krótko jak według mnie to trzeba zrobić i prosiłbym o poprawienie mnie jeśli coś źle powiedziałem bo nie chcę ( tak by się wydawało ) prostej rzeczy (popsuć).
1. Odkręcić korek chłodnicy oraz potem korek spustowy u dołu chłodnicy i zlać cały płyn. - na ciepłym silniku czy zimnym?
2. Zalać układ wodą destylowaną oraz później ją zlać - zagrzać wcześniej silnik czy nie?
3. Powtórzyć czynność 2/3 razy.
4. Zalać nowy płyn przez chłodnice. - ile wchodzi płynu w układ chłodzenia w tym silniku?
5. Zagrzać silnik i uzupełnić braki - uzupełniać przez chłodnicę czy zbiornik wyrównawczy? ( zawsze się nad tym zastanawiałem bo co ludzie to inne opinie na ten temat słyszałem )

rudi88 - 26-09-2017, 22:45

Jest jeszcze korek spustowy w bloku. Z samej chłodnicy nie zlejesz całości.
A jak wygląda sytuacja pod korkiem oleju i w chłodnicy? Nie pojawił się czasem osad w stylu majonezu?
W zbiorniku wyrównawczym widać olej na powierzchni czy tylko minimalnie na bagnecie wyszło?
Ubywało coś z płynu lub oleju po remoncie?

Anonymous - 27-09-2017, 07:56

Tutaj znajdziesz kilka moich uwag i zdjęć z wymiany płynu. Powinno pomóc.

http://forum.mitsumaniaki...ht=ch%B3odniczy

sledz91 - 27-09-2017, 14:38

rudi88 napisał/a:
Jest jeszcze korek spustowy w bloku. Z samej chłodnicy nie zlejesz całości.
A jak wygląda sytuacja pod korkiem oleju i w chłodnicy? Nie pojawił się czasem osad w stylu majonezu?
W zbiorniku wyrównawczym widać olej na powierzchni czy tylko minimalnie na bagnecie wyszło?
Ubywało coś z płynu lub oleju po remoncie?


Pod korkiem oleju i na bagnecie oleju nie widać żadnych osadów. W zbiorniczku widać olej. sięga gdzieś do 1 cm na bagnecie, a z tego co zauważyłem to bagnet nie sięga do samego dna zbiornika.
Oleju ubywało, ale wszystko w granicach rozsądku i normalnej eksploatacji, czyli około 100ml na 1,5-2 tysiące km.
Płyn chłodzący, wstyd się przyznać, sprawdziłem raz i było to w lipcu tego roku przed wyjazdem na urlop. Był brak, ale nie wydało mi sie to dziwne po takim okresie czasu.

qbus_b napisał/a:
Tutaj znajdziesz kilka moich uwag i zdjęć z wymiany płynu. Powinno pomóc.

http://forum.mitsumaniaki...ht=ch%B3odniczy


Fajnie dzięki, przydało się :) A powiedz mi jeszcze w jaki sposób odpowietrzyłeś układ, bo tam piszesz że nie znalazłeś korka do odpowietrzenia tam gdzie wskazywała instrukcja.

rudi88 - 27-09-2017, 20:09

Tu układ się sam odpowietrza. Ważne żeby zalać chłodnicę do pełna i zbiornik wyrównawczy do maximum. Później po nagrzaniu i schłodzeniu skontrolować stan w zbiorniczku.
Jeśli korek na chłodnicy jest sprawny to wyrzuci powietrze a zaciągnie płyn ze zbiorniczka. U mnie korek miał już sparciałe uszczelki i nie zaciągał płynu ze zbiorniczka. Nowy kupiony za 16 złotych i już wszystko działa.
Były założone nowe śruby do głowicy czy stare? Kolega robił remont swojego i dali stare śruby, po dwóch miesiącach się głowica podniosła. Do mojego daliśmy nowe.
Po remoncie zrobiłem swoim dopiero 5,5 tyś ale oleju nie wziął nawet grama.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group