To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Techniczne - Gasnący silnik

MSW PL - 27-09-2017, 17:27
Temat postu: Gasnący silnik
Panowie i Panie, jest mały "DUŻY" problem.

Myślałem, że znam swoje auto dobrze... a tu dupa.
Odłączyć musiałem akumulator od auta, bo przeszkadzał w wymianie żarówki (lewa przednia).
Był odpięty na 15 minut, po podłączeniu jest dramat. Auto gaśnie na każdym skrzyżowaniu. Zostawiłem odłączony akumulator na noc i rano podłączyłem z powrotem. Problem nie znika, podejrzewam że to kwestia jakiejś "procedury" krok po kroku co trzeba zrobić, by go ustawić/nastroić na właściwe tory.

Wyczytałem w internecie, że należy odłączyć akumulator, podłączyć na nowo, włączyć nawiew i czekać aż się auto rozgrzeje. Miał ktoś już taką przypadłość?

Bizi78 - 27-09-2017, 18:50

W skrócie, odpal silnik bez włączania żadnych odbiorników prądu.
Nie dotykaj gazu i poczekaj aż silnik osiągnie 90st. i włączy się wentylator.
Zgaś silnik, po parunastu sekundach odpal ponownie auto i włącz klimę, światła, radio i poczekaj aż ponownie załączy się wentylator.
Oczywiście nie dotykaj gazu.
Zgaś silnik, po ponownym odpaleniu wszystko już powinno być ok.

Teoretycznie po przejechaniu kilkunastu lub kilkudziesięciu km powinien sam się nauczyć.

apg2312 - 27-09-2017, 19:01

Instrukcja do Carismy, ale do innych silników Mitsu też pasuje
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379

MSW PL - 27-09-2017, 19:12

Problem teraz jest następujący, silnik gaśnie po odpaleniu. Z 800 obrotów (norma) spada do 500 i nagle gaśnie. Sprawdziłem przy okazji jak wygląda sprawa, gdy mam włączoną klimę- nie gaśnie. Oby to nie był silnik krokowy, bo to 2h zabawy bo go wyczyścić. Sprawdzę to co napisaliście. Jadę właśnie w trasę 2x13km, "może" się skalibruje sam, jeśli nie to wykorzystam rozgrzany silnik do kalibracji manualnej.

edit;

zrobiona procedura nauki obrotów, jutro zobaczymy jak efekty :P

grzesiopol - 28-09-2017, 12:33

Najlepiej robić to na w miarę ciepłym silniku.
1. Po podłączeniu akumulatora, przekręcasz kluczyk na ON bez uruchamiania, chwilę poczekaj aż złapie położenie przepustnicy w zerowym punkcie, przekręć kluczyk na OFF.
2. Włącz silnik z wyłączonymi wszystkimi urządzeniami (bez obciążenia), poczekaj aż się wszystko ustatkuje. Wyłącz zapłon. Możesz poczekać aż się włączy wiatrak aczkolwiek niekoniecznie.
3. Włącz silnik, włącz urządzenia, np. klima, światła, chwilę niech pochodzi. Wyłącz silnik.

Powinno pomóc.

MSW PL - 05-11-2017, 19:12

Sorry, że nie odpisałem- silnik nauczony obrotów, śmiga jak szalony :p
Dzięki! (można zamknąć)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group