[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Problem z dziwnym stukaniem.
Razorline - 30-09-2017, 18:39 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Problem z dziwnym stukaniem. Witam.
Niedługo po kupnie Galanta zwróciłem uwagę na stukot w silniku.
Stukot występuje tylko i wyłącznie przy schodzeniu z obrotów na ciepłym silniku. Jak trzymam na równych obrotach żadnych stuków nie słychać tylko przy schodzeniu w okolicach 2.000/3.000 obrotów.
Pod maską słychać jakby dźwięk pochodził z okolic kolektora.
Dodam że stukot minimalnie zmienia częstotliwość i obroty na których występuje gdy silnik chodzi na benzynie.
Stukot podobny do tego na filmiku: https://youtu.be/HeKd9FUeZj0
Miał ktoś podobny problem?
marcin13 - 30-09-2017, 20:52
Mialem podobny problem. Wina poluzowanego kola pasowego na wale.
bebob - 23-12-2017, 18:33
Witam.Ja ruwnież zmagam się z takim rzężeniem po dopuszczeniu pedału gazu.Ostatni mechanik sugeruje chydropopychacze.Będę je wymieniał.Dam znać jak się poprawi.
Razorline - 26-12-2017, 17:08
U mnie wszelkie luzy na kole pasowym na wale i jakiekolwiek luzy w rolkach wykluczone, ponieważ wymieniłem rozrząd.
Ciekawią mnie te hydropopychacze. Znajomy też mówił że to może być przyczyną, jak wymienisz to napisz czy pomogło.
Krzyzak - 26-12-2017, 21:40
Razorline napisał/a: | U mnie wszelkie luzy na kole pasowym na wale i jakiekolwiek luzy w rolkach wykluczone, ponieważ wymieniłem rozrząd. | Czyli sam to koło ściągałeś, że masz taką pewność?
bebob - 27-12-2017, 00:07
Okazało się że na lewej bo tylko tą głowice sprawdziłem popychacze po stronie wydechu te na krzywkach w kształcie litery y były uszkodzone tz. miały wrzery Ale trzymały ciśnienie , zato zawory trochę sklepane na styku z popychaczem.Teraz nie Wiem czy jest sens wymieniać te popychacze bez wymiany zaworów.
Razorline - 27-12-2017, 12:35
Krzyzak napisał/a: | Czyli sam to koło ściągałeś, że masz taką pewność? |
Sam nie ściągałem ale kazałem sprawdzić - niby żadnych luzów nie stwierdzili.
bebob napisał/a: | Okazało się że na lewej bo tylko tą głowice sprawdziłem popychacze po stronie wydechu te na krzywkach w kształcie litery y były uszkodzone tz. miały wrzery Ale trzymały ciśnienie , zato zawory trochę sklepane na styku z popychaczem.Teraz nie Wiem czy jest sens wymieniać te popychacze bez wymiany zaworów. |
Orientujesz się ile kosztuje taka wymiana ?
bebob - 27-12-2017, 14:18
Pewnie spory do wymiany zaworów trzeba demontować głowice więc nowa uszczelka pod głowice , zawory,uszczelniacze zaworów i niewiadomo co z gniazdami zaworowymi.Do tego demontaż i montaż i nowe śróby głowicy.
[ Dodano: 06-01-2018, 16:26 ]
Po wymianie popychaczy bez większych zmian, były twarde ale po stronie wydechowych miały wrzery na styku z trzonkiem zaworu.
Krzyzak - 06-01-2018, 19:34
Zmieniłeś 24 popychacze? czy tylko niektóre? Magistrale dostarczające olej zostały wyczyszczone?
bebob - 07-01-2018, 00:26
Tylko 6 na zaworach wydechowych.Magistrala czyszczona, była drożna.
[ Dodano: 07-01-2018, 00:46 ]
Zastanawia mnie czy przy wymianie rozrządu czegoś nie spartolili.Ale by rzęził też na zimnym , a rzęzi tylko jak się rozgrzeje.
Krzyzak - 07-01-2018, 18:15
Popychacze najczęściej mają to do siebie, że właśnie na zimnym bardziej je słychać. Stuki na ciepłym to najczęściej sworzeń tłoka - w tym silniku bardzo częsta usterka. U mnie w kombi trochę puka po rozgrzaniu, właśnie sworzeń tłoka jest winny. Ale przejechałem już prawie 100 tys km i nic się nie zmienia.
|
|
|