To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ0] Problem z aparatem zapłonowym po raz kolejny

georgekaskader - 13-10-2017, 16:37
Temat postu: [CJ0] Problem z aparatem zapłonowym po raz kolejny
Witam,

Posiadam CJ0 z 98r polift. Padł mi wcześniej ap. zapłonowy więc kupiłem używkę, wszystko było oki tylko budą trzęsło na jałowym biegu ale się przyzwyczaiłem. Natomiast teraz pojawił się problem z odpaleniem o poranku, wiadomo wilgoć itp. podobny jakiś czujnik Hala jest uszkodzony czy coś w tym stylu.
Ale do rzeczy, nie chce wydawać 100-150zł znowu aby pochodził 3-4 miesiące. Może ktoś zna człowieka który to regeneruje porządnie. Będę wdzięczny za jakikolwiek namiar, najlepiej mazowieckie ale nie upieram się. Mam 2 aparaty więc mogę 1 wysłać.
Czy od innych modeli typu Spacestar czy lancer podejdą te aparaty?
Mój ma oznaczenie T2T59...A RV, może da się kupić inny który nie będzie miał takiej wady???

Serdecznie Pozdrawiam,
Tomek

[ Dodano: 14-10-2017, 16:06 ]
Dzwoniłem do Magika z Krakowa który to regeneruje i ma za 250zł zregenerowane aparaty. Natomiast powiedział mi że nie chce mnie naciągać na kasę i robi to już tylko po godzinach. Ale jego tajemnicą było to, że kupował aparaty zapłonowe mazdy M1,M4 które chodzą po 50-80zł i przekładasz cewkę i elektronikę(są takie same), i podobno one w ogóle się nie psuły i nie wracały na gwarancji. Zamówiłem 1 sztukę zobaczymy czy to prawda ale jeśli tak to jest to alternatywa na wieczność naszych Miśków

Pozdrawiam,

Tomek

[ Dodano: 17-10-2017, 23:57 ]
Wymieniłem, wszystko plug@play i o dziwo działa.
Kto mi podpowie, dlaczego Colt tylko na maksymalnie przyszpieszonym zapłonie chodzi jako tako, tzn przyszpiesza i jeżdzi ale telepie go na niskich obrotach. Czy chodzi tutaj o nie prawidłowe ustawienie palca względem 1 tłoka?

robertdg - 18-10-2017, 07:41

Sprawdź czy rozrząd jest dobrze zsynchronizowany
georgekaskader - 18-10-2017, 21:58

Rozrząd ustawiony na znak T, 1 Tłok w najwyższej pozycji, paluch ustawiony na 4 cylinder, nie da się inaczej ustawić gdyż paluch podchodzi tylko w 1 pozycji na pstryknięcie(powinno być metalową blaszką w kierunku maski prawda czy fałsz?). Czyli to jest najprawdopodobniej źle ustawiony rozrząd? Mechanik się tłumaczy że gdyby tak było to by nie palił i zawory byłyby pogięte itd.

Wszystko to się stało po tym jak mi poszła uszcz. pod głowicą(Podejrzewam że przeskoczył wtedy rozrząd czego wynikiem 2 tyg później mogła być uszczelka pod głowicą.)
Jakie są teraz objawy:
-na jałowym trzęsie budą, na kierownicy jest to mocno odczuwalne
-Nie równo wkręca się na obroty
-przy odcince się dławi ale nie zawsze

Pomóżcie Koledzy :)

robertdg - 18-10-2017, 22:09

Obróc wałem korbowym raz jeszcze, pozycja wałka rozrzadu zgadza sie raz na 2 obroty wału
georgekaskader - 18-10-2017, 22:23

Dzięki za info, jutro sprawdzę i dam znać. Powiedz mi na którym zobaczeniu ma być wcięcie na kole?
robertdg - 18-10-2017, 23:25

Wcięcie ma wskazywać T
areksz121 - 19-10-2017, 23:05

Warto zmierzyć kompresję. 1.3 w porównaniu z 1.6 nie są zbyt rewelacyjne wg mnie. Ubytki kompresji na którymś cylindrze mogą świadczyć nawet o wypalonym zaworze. Skoro robiona była UPG, to ciekawe czy luzy zaworowe były sprawdzone- najtańsza opcja -> podparte jeden lub więcej zaworów.
georgekaskader - 21-10-2017, 09:30

Głowica w Grudniu była kompletnie regenerowana włącznie z regeneracją zaworów. Na chwilę obecną mechanik stwierdził że aparat zapłonowy ma przebicie...

[ Dodano: 22-10-2017, 20:25 ]
Mechanik dał Ciała, zmienił świecę wsadził stary aparat i zadowolony... Zapłon nadal ustawiony na maksymalnym przyspieszeniu.
Pomimo 2 krotnego obrócenia kołem zamachowym palec nadal w tej samej pozycji czyli skierowany w dół tą blaszką(Sam tego nie widziałem, Mechanik tak mi przekazał)
Luzy zaworowe(czyli wsadzanie tych cienkich blaszek pod pokrywać zaworów było robione jakieś 60Kkm), czy to może powodować taki problem? Powtarzam że to się wydarzyło po wydmuchaniu uszczelki(Możliwe że przeskoczył rozrząd)

Krzyzak - 23-10-2017, 08:22

georgekaskader napisał/a:
Luzy zaworowe(czyli wsadzanie tych cienkich blaszek pod pokrywać zaworów było robione jakieś 60Kkm)
powinno się je sprawdzać co 15 tkm i regulować w miarę potrzeb
georgekaskader - 24-10-2017, 18:42

Ale czy mogą być takie objawy?

[ Dodano: 24-10-2017, 18:46 ]
Zrobię relację wideo jak to wygląda pod kopułką i jak samochód się zachowuje. Sory, że się tak długo schodzi ale cholerna praca zajmuje mi dużo czasu którego i tak jest za mało.

Krzyzak - 24-10-2017, 20:36

georgekaskader napisał/a:
stało po tym jak mi poszła uszcz. pod głowicą
wg mnie kwalifikuje to rozrząd do sprawdzenia i ustawienia
zawory najczęściej mają to do siebie, że zmiana luzu na plus jest słyszalna (klepanie) a na minus powoduje np. gaśnięcie na gorącym a na zimnym jest OK (lub odwrotnie)
wg mnie masz źle złożony rozrząd

georgekaskader - 12-11-2017, 19:16

https://photos.app.goo.gl/HWss9VXok9nXmoh23

W filmiku 1 tłok od strony rozrządu w najwyższej pozycji. Proszę o podpowiedź.

Tomek

Krzyzak - 13-11-2017, 08:41

Po aparacie nie poznam. Trzeba zdjąć górną obudowę od rozrządu a wał ustawić na T a nie na 5° przed nim.
georgekaskader - 14-11-2017, 21:02

Ok, postaram się w sobotę zrobić wideo relację.

Odkryłem, że przewody maja przebicie. Spryskałem je w nocy i widać iskierki więc jak jest wilgotno może chyba nie palić. Jutro zmienię kopułkę oraz kable i zobaczymy co będzie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group