[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Momentalny brak sprzęgła
trzmaster - 15-10-2017, 21:12 Temat postu: [E54A 2.0 V6] Momentalny brak sprzęgła Czesc, chcialbym zaczerpnac od Was informacji na temat mojego problemu. Dzisiaj podjezdzajac pod sklep przy probie wbicia pierwszego biegu pedal sprzegla nagle wpadl w podloge i lipa brak mozliwosci wbicia jakiegokolwiek biegu. Wracajac ze sklepu musialem na wlaczonej 1 odpalac auto i jakos dojechalem do domu. Brak jakiejkolwiek reakcji na pedal sprzegla. Jak mi sie jutro uda umowic wizyte w warsztacie to linka i do mechanika. Ale co to moglo sie stac tak nagle? Tarcza czy docisk? Wciskajac pedal mam takie odczucie porownujac to jak bym wlozyl noge w "bloto" chodzi delikatnie. Brak pomyslow.
robertdg - 15-10-2017, 21:26
Przyczyn może być kilka, poczawszy od koniecznosci zmiany płynu w ukladzie hydraulicznym, konczywszy na wymianie układu hydraulicznego a może i lapy sprzegla
apg2312 - 15-10-2017, 21:30
Sądząc po objawach, to obstawiałbym raczej wysprzeglik, ale może to być cokolwiek innego. Jak napisał robertdg, możliwości niestety jest sporo.
trzmaster - 15-10-2017, 21:40
Wczesniej mialem Gala VIII 2.4GDI tam mialem problem z 2 i 4 po prostu ciezej chodzily. Odpowietrzany byl wysprzeglik i nic to nie dalo, jak dobrze pamietam cos bylo z synchronizatorami w skrzyni. A teraz kupilem VII i taki zonk.
areksz121 - 16-10-2017, 23:24
Podstawa, zobacz czy nie masz mokro w kabinie pod lewą nogą od płynu. Jak płyn Ci ucieka, może właśnie pompka zakończyła żywot. Pompki w galu są średnio trwałe, bo mają metalowe tłoczki i czasem zestaw naprawczy wystarcza tylko na kilka tys km. Dobrą opcją jest montaż pompki z Carismy (tłoczek z tworzywa) za pomocą prostego adaptera, którego wykonanie nie powinno stworzyć większego problemu. Jeżeli pompka sucha, to trzeba nurkować poniżej przepustnicy z tyłu silnika i dostać się do wysprzęglika. Tam z reguły zestaw naprawczy wystarcza do usunięcia wycieku na dłuższy czas.
trzmaster - 17-11-2017, 10:24
Sprawa wyjaśniona to była wina wysprzęglika.
Korzystając z sytuacji aby nie zakładać nowego tematu chciałbym uzyskać jakiejkolwiek informacji z moim kolejnym problemem, mianowicie po odpaleniu auta na zimnym silniku słychać straszny szum w kabinie tak jak by metal tarł o metal, tak samo jest i po rozgrzaniu auta. Dzieje się tak na luzie jak i każdym innym biegu. Co to może być? sprzęgło, tarcza, docisk? czy może jak mi ktoś kiedyś wspomniał łożysko na wałku od skrzyni?
Jeżeli tak czy orientujecie się o jakimś znawcy w województwie pomorskim, zach-pomorskim który mógłby się tym zająć?
Wszyc - 23-11-2017, 14:46
trzmaster napisał/a: | jak dobrze pamietam cos bylo z synchronizatorami w skrzyni |
Trzymaster chcesz miec spokoj z synchronizatorami? zajmij sie samym lewarkiem biegow i mocowaniem linek wybieraka biegow to wybieraka. Mitsubishi czesto maja problem z sychronizatorami z powodu powstajacych z wiekiem luzow na lewarku. Biegi sa nie poprawnie wrzucane z powodu luzow. Sam lewarek porusza sie w dwoch plaszczyznach i ma takie male podkladki teflonowe niedostaniesz tego raczej nigdzie ale mozesz kombinowac z uzyciem innych materialow ja akurat mialem z 4 lewarki do galantow i powybieralem najlepsze podkladki i zlozylem z tego jeden. Mozesz wymontowac lewarek z kabiny odpiac od linek i sie pobawic nad skasowaniem jego luzow. W przypadku tuleji na koncu linek przy wybieraku jest latwiej bo mozna dostac nowe tulejki. Po za tym czestym zabiegiem jest tez usuniecie gumowych tuleji ktore sa pod srubami mocujacymi sam lewarek do budy i zastapienie ich metalowymi tulejami ktore nie pozwalaja na jakie kolwiek ruchy podstawy lewarka.
http://www.topendpower.pl...+1990-1994.html
http://www.topendpower.pl...aser+90-94.html
To sa przyklady o jakie elementy mi chodzi raczej wstrzymal bym sie od zakupu po takich cenach Takie gadzety zabezpiecza Cie przed powtorka problemow z poprzedniego auta
|
|
|