To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - 1.8 GDI - gaśnie/wariują obroty

rocketman19 - 15-10-2017, 21:51
Temat postu: 1.8 GDI - gaśnie/wariują obroty
Witam. Od 3 dni moja Cari ma ataki głupawki. Czasem po dłuższej jeździe ale i również w mieście obrotomierz pokazuje nagłe skoki i spadki obrotów (na obrotach jałowych) zazwyczaj przy dojeżdżaniu do świateł tip. Obroty skaczą bardzo nie naturalnie w ciągu 1-2 sek. potrafi to być amplituda wysokości około 500-600 RPM. Czasem tylko poskacze ale niemal zawsze silnik zdycha. Jest to dość rzadkie do tej pory wystąpiło 5 razy. Z ponownym odpaleniem nie ma żadnych problemów.

Przepatrzyłem trochę internety i w większości przypadków było o przeczyszczeniu przepustnicy i tak też zrobiłem. Nie było jakoś niepokojąco zabrudzona, filtr powietrza jest roczny, czujnik położenia przepustnicy pokazywał z tego co pamiętam w przedziale 4,7k-700R(chyba).

Ma ktoś jakiś pomysł co może ją boleć?

mpoplaw - 16-10-2017, 04:10

A co mówi komputer ? Są jakieś błędy np: że cewka uszkodzona, albo pompa wtryskowa itp ?
plecho1 - 16-10-2017, 07:51

Prawdopodobnie kończy się czujnik położenia wałka rozrządu. Jak radzi mpoplaw, warto sprawdzić błędy silnika, w tym roczniku błędy da się sprawdzić za pomocą spinacza lub innego kawałka drucika, tu masz instrukcję wraz z kodami błędów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli potwierdziła by się wina tego czujnika to nie warto kupować żadnych zamienników tylko orginał ale najpierw można spróbować go naprawić http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=73583

rocketman19 - 16-10-2017, 11:48

CE się nie wyświetla jak dostaje głupawki, Ale jak wrócę z uczelni to sprawdzę czy wykaże jakiś błąd i dam znać.

Co do pompy to chyba 3 miesiące temu sprawdzałem ciśnienie jakie wskazuje czujnik (nie pamiętam czy przez pomiar oporu czy napięcia) i było minimalnie ponad normę według postu gdzieś tu na forum.

plecho1 - 17-10-2017, 07:47

Jeśli czujnik wałka nie jest całkiem padnięty to jeszcze błędów może nie być ale jeśli wskazówka obrotomierza zachowuje się nienaturalnie to jednak bardzo prawdopodobne że czujnik zaczyna padać.
rocketman19 - 17-10-2017, 13:02

Przepraszam, że wczoraj nie dałem żadnej odpowiedzi ale biedny akademik mamy xD żadnego spinacza, kawałka przewodu ani nawet pustej puszki :P

Dzisiaj zakupiłem odpowiedni sprzęt i poniżej link do filmiku co komputerek nawymyślał :) .

https://youtu.be/fPU0cqBBUL4

plecho1 - 17-10-2017, 21:14

Chyba 56.
W tym temacie na pierwszej stronie akbi opisuje ten błąd http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

rocketman19 - 18-10-2017, 08:13

Zanim ją zacznę czyścić itd. Jakieś jeszcze pomysły? Jak wrócę do domu w piątek to sprawdzę znowu multimetrem to ciśnienie jakie wskazuje czujnik.

[ Dodano: 20-10-2017, 18:29 ]
Wracałem dzisiaj do domu (Legnica -> Wrocław) i jazda po autostradzie to była katorga. Obroty
na obrotomierzu wariowały o nawet 1000RPM, silnik dostawał głupawki. Po zjechaniu z A4 wszystko "wróciło do normy".

Po powrocie wyciągnąłem czujnik położenia wałka rozrządu i rozebrałem go. Luty były w bardzo dobrym stanie, ale i tak je poprawiłem (pewności nigdy za wiele). Czujnik od pompy WC wskazywał tak jak wcześniej, trochę ponad normę. Lecz różnica taka, że silnik działał poprawnie. Jutro podepnę pod czujnik jakiś dłuższy przewód i zrobię małą wycieczkę z multimetrem w środku auta i dam znać.

[ Dodano: 21-10-2017, 17:10 ]
Co do ciśnienia na pompie to napięcie było od 2,95V do 3,2V.

Tramatal - 25-10-2017, 12:36

ja na twoim miejscu skorzystałbym z pomocy fachowców bo to wygląda poważnie. Ja w takich przypadkach jadę do serwisu, bo techniczny raczej nie jestem :badgrin:

EDIT
Za reklamę się płaci, i to sporo.
apg2312

Krzyzak - 25-10-2017, 14:30

odezwij się do Bartek z tego forum bo najprawdopodobniej uszkodzona jest przepustnica
rocketman19 - 25-10-2017, 19:03

Krzyzak, te obroty skaczą tylko na obrotomierzu, a podczas tej wariacji silnik zaczyna wariować (zaczyna zwalniać i szarpać - zapięty np. 5-ty bieg, a na luzie/jałowym zaczyna gasnąć) A ten skok obrotów trwa jakieś 0,5 - 1 sek i się powtarza. Nie możliwe żeby silnik wyłapał takie obroty w takim czasie.

Nie bardzo wiem o kogo chodzi. Mógłbyś podać link do profilu?

Ewentualnie może zna ktoś jakiegoś magika mechazorda który specjalizuje się w Japońcach?

Krzyzak - 26-10-2017, 08:43

https://www.facebook.com/SerwisMitsuManiakow/
mateuszmz250 - 23-12-2017, 21:58

Jak mi obroty falowaly to mi pompa WC zdychała. Zobacz moze pomoże
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213

rocketman19 - 18-02-2018, 22:15

Problem rozwiązany, pasek od pomp przetarł przewód od czujnika położenia wału .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group