To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [2.5 TD] Spalony alternator - co sprawdzić

sebo_runner - 26-10-2017, 16:14
Temat postu: [2.5 TD] Spalony alternator - co sprawdzić
Witam!
Mam taki problem. Samochod kupiłem dwa lata temu do teraz nic się nie działo z tym ładowaniem. Z miesiąc temu po jeździe w terenie następnego dnia nie mogłem odpalić auta ( okazało się ze brak ładowania i rozładował akumulator ) - kontrolna od braku ładowania się nie zaświeciła. Dałem alternator do regeneracji - człowiek który mi to robił podmienił części z jakiejś KIA 2700 ( mówi ze to ten sam alternator ) i dostałem alternator po regeneracji. Odpaliłem lądowanie było wszystko git. Zrobiłem 250 km i znowu brak ładowania - po wymontowaniu i wrzuconeniu przez elektryka na stół mówił ze lądowanie było przez 2 min i zaczął kopcić alternator. Teraz zamówiłem nowy alternator na gwarancji i jest w drodze do mnie , ale przed założeniem chciałbym sprawdzić instalacje w jakiś sposób. Co i jak mogę sprawdzić ? Przy podaniu masy na cienki przewód zapala się kontrolka ładowania. Do alternatora jest kostka na dwa piny jeden cienki drugi grubszy oraz gruby przewód do ładowania.

Czy może buc to walnięty ech ?
Gdzie jest przewód masowy silnika ?

Pajero 2

plecho1 - 26-10-2017, 16:43

Sprawdź czy gruby przewód idący od alternatora do plusowej klemy akumulatora nie robi gdzieś zwarcia do masy auta lub czy przewód ten nie ma gdzieś przerwy bo odłączenie alternatora od akumulatora podczas ładowania też może spowodować uszkodzenie alternatora.
sebo_runner - 26-10-2017, 17:05

Dzięki za odpowiedz. Jutro będę sprawdzał wszystkie przewody pod maska. Gdzie znajduje się przewód masowy silnika z kabiną ? Bo tego akurat nie zlokalizowałem .

Pozdro

plecho1 - 26-10-2017, 18:34

Nie wiem jak u Ciebie ale w Carismie przewód idący od akumulatora najpierw przykręcony jest do podstawy akumulatora a dalej biegnie do silnika w okolicy rozrusznika.
Bizi78 - 26-10-2017, 19:56




sebo_runner - 26-10-2017, 21:17

Dwa piny w kostce w alternatorze - jeden to jest sygnałowy na kontrolkę a drugi za co odpowiada ? ( ten drugi jest trochę grubszy )

Bo gruby który przykręcany jest do alternatora to wiadomo ze prąd ładowania z powrotem do Aku



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group