To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Twarda praca po uruchomieniu

pereska - 31-10-2017, 16:44
Temat postu: Twarda praca po uruchomieniu
Witam. Zaraz po uruchomieniu i max do okolo 3min slychac dziwny dzwiek tak jakby twarda praca jak traktor, szczegolnie jak chce ruszyc i obroty troszke spadna tah tah tah tu tu :-) Znalazlem watek z innego forum gdzie jest filmik kolega z takim samym dzwiekiem slyszalnym w 9s, 14s a najbardziej w 36sekundzie filmu niestety jednoznacznie nie rozwiązano tam problemu.

<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/-vcA33EepbY" frameborder="0" gesture="media" allowfullscreen></iframe>

https://www.youtube.com/watch?v=-vcA33EepbY

watek:

https://a4-klub.pl/topic/260353-mitsubishi-outlander-20-tdi-bsy-grzechotanie-film/[/code]

gifek - 10-11-2017, 17:13

Moim zdaniem to może być czujnik położenia wałka rozrządu. Mam dokładnie taki sam objaw, a wyskoczył mi błąd tegoż czujnika.
grebob - 13-11-2017, 10:12

witaj, dwumas klekocze; nic zwiazanego z silnikiem.
Spróbuj wciskac gwałtownie gaz na biegu jałowym jeżeli odglos bedzie taki sam - dwumasa do wymiany; jeżeli bedzie ok to operuj delikatniej sprzęgłem podczas ruszania.
pozdrawiam

citroe - 13-11-2017, 19:15

Jaki dwumas? Jaki czujnik? Podejrzewam że masz silnik 2.0 TDI VW.
Niestety TTTM kiedy jest zimny olej. na wiosnę jak będzie cieplej problem ustąpi. Mój tak ma od samego początku.

grebob - 16-11-2017, 10:09

a co w takim razie ma do tego temperatura oleju? pytam z ciekawości.
pozdrawiam

cyborglubin - 26-11-2017, 15:07

Pewnie to ze zawory sa hydrauliczne 😋 ja w swoim outku tez tak mam jak troszke za male obroty dam na zimnym silniku. Po rozgrzaniu przestaje klekotac przy malych obrotach
rezon - 27-11-2017, 20:52

grebob napisał/a:
co w takim razie ma do tego temperatura oleju
cieplejszy i tym samym rzadszy olej łatwiej dociera do zaworów. Jak zalejesz 0W30 będzie trochę mniej klekotał. Odpal przy -20 to dopiero będzie szczęk gąsienic na całe osiedle ;)
msokol - 28-11-2017, 22:11

grebob napisał/a:
a co w takim razie ma do tego temperatura oleju? pytam z ciekawości.
pozdrawiam


temperatura oleju=temperatura silnika=rozszerzalność cieplna materiałów. Kiedy silnik się nagrzewa wszelkie szczeliny są minimalizowane. Dlatego jest tzw. luz zaworowy, który ustawia się na zimnym silniku. Kiedy silnik się nagrzewa luz się zmniejsza, co daje mniejsze klekotanie.

Jak słyszysz napier..ce zawory na gorącym silniku, to z reguły świadczy o tym, że luz jest zły.

grebob - 29-11-2017, 13:44

dziękuję szanownym kolegom za wytłumaczenie.
pozdrawiam

rezon - 29-11-2017, 17:52

msokol napisał/a:
Jak słyszysz napier..ce zawory na gorącym silniku, to z reguły świadczy o tym, że luz jest zły.
2.0DiD czyli 2.0 TDI ma hydrauliczną kompensację luzu. Nic się tam nie zmniejsza pod wpływem temperatury i nic się nie reguluje w kwestii luzów zaworowych. Na początku po prostu olej musi uzyskać ciśnienie robocze - także w dość oddalonym popychaczu - co likwiduje luzy. Im gęstszy olej, a dokładniej o większej lepkości tym trudniej i dłużej. Po za tym temperatura oleju nie równa się temperaturze silnika i nie chodzi o rozszerzalność cieplną co o zmianę lepkości oleju z temperaturą w tym przypadku. Dlatego zalanie 0W30 na zimę będzie powodowało mniejszy hałas.
Odnośnie temperatury silnika jeśli mowa o temperaturze płynu mierzonej na bloku silnika to normalnie jest ok. 95st. i niewiele się zmienia pod obciążeniem, podczas gdy oleju w zależności od obciążenia, rodzaju oleju waha się od 88 do 120st. Mam w Superbie wyświetlaną temp. oleju, widać wyraźną zależność od prędkości ;)

pereska - 30-11-2017, 20:15

Dziekuje wszystkim za odpowiedzi. Jestem spokojniejszy. Jedze na 0W30 narazie poporstu po odpaleniu czekam 10s na wolnych obrotach i dopiero zaczynam ruszac. :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group