To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - olej lancer VII

pawel513 - 03-11-2017, 06:37
Temat postu: olej lancer VII
Witam mam taki problem że mój lancer spala bardzo dużo oleju. Chciałbym się dowiedzieć czy jest jakiś olej który na dłużej mi starczy? W tym roku spalił juz ponad 6 l. Jedyny jaki słyszałem to bialy castrol 10w40 co o nim sądzicie?
Bizi78 - 03-11-2017, 07:20

Wydaje mi się, że tu tylko remont silnika pomoże a nie zmiana oleju :? .
Wypadałoby sprawdzić kompresję, zrobić próbę olejową co powie w jakim stanie są pierścienie.
Jaki masz przebieg, auto dymi :?:

robertdg - 03-11-2017, 07:43

Cytat:
W tym roku spalił juz ponad 6 l. Jedyny jaki słyszałem to bialy castrol 10w40 co o nim sądzicie?
Na jakim oleju jezdzisz, jakie przebiegi robisz, co ile uzupełniasz olej?
pawel513 - 03-11-2017, 08:04

Samochod mam od stycznia miał 182tys zanim go kupiłem teraz ma 193tys olej wymieniłem w czerwcu 5 l przy 186 tys a teraz nie ma nic prawie. A planuje jeździć 10-13 tys rocznie
B0RYS - 03-11-2017, 09:51

Nawet jak na bagnecie nic nie pokazuje to w misce jest 2-2,5l, nie sięga on dna miski. Tak czy inaczej 3l/7tys km to sporo. Radziłbym lać najtańszy i oszczędzać na nowy silnik lub remont.
Przerabiałem w innych samochodach "olejolubnych" zarówno białego GTXa jak i valvo max life i nie widziałem znaczących różnic.

pawel513 - 03-11-2017, 10:42

Silnik dziwnie pracuje mechanik mówił że to oznaka braku oleju i tak było poprzednim razem
Hornet - 03-11-2017, 16:34

Masz 2.0 czy 1.6? 1.6 lubi sobie łyknąć, problem znany zarówno posiadaczom Lancera jak i Space Stara.
pawel513 - 03-11-2017, 16:40

1.6 ale bez przesady 5 litrow w 4 miesiące?
konradod - 03-11-2017, 16:57

Tutaj to nie ma co dolewać za dużo tylko remont sie szykuje ja mam 1,6 i bieże mi jakieś pół litra na rok +- 15 tys kilometrów jeżdżę na VALVOLINE max live 10w40.
mdd_80 - 04-11-2017, 11:11

zgodnie z instrukcją 1,6 może brać 1 litr na 1000 km. U mnie jak ganiam go autostradą na wysokich obrotach to nie ma bata weźmie litr na 1000 km. Jak mam trasy po mieście albo spokojnie jeżdżę w trasie tak do 110 to nie bierze oleju. Zacząłem lat teraz tani orlenowski olej 10w40 żeby w razie "w" kupić na dowolnej stacji (24 zeta ze litr). Branie oleju może być też spowodowane tym że instrukcja zaleca olej o API "SG" a nowe są już SL i mogą być po prostu lepszym wypłukiwaczem syfów z silnika.
pawel513 - 04-11-2017, 11:59

Dzisiaj wlałem niecałe 4 l castrola 10w40 spisalem stan liczniku i zobaczę na ile starczy. Chyba że gdzieś ten olej spierdziela może przez filtr.
remi - 04-11-2017, 12:29

Zrezygnuj z castrola. Pewnie nie pomoże całkowicie, ale powiem Ci, że w poprzedniej carismie castrol znikał. Jak kupiłem lancera to był na castrolu...znikał. Teraz mam texaco 5w40 i jest ok. Dodam, że mam kumpla co sprzedaje oleje i wielokrotnie słyszał historie, że po przejściu z castrola na inny olej, problem brania oleju stawał się mniejszy.
smk - 04-11-2017, 20:23

Spala pierścieniami. Niestety, w 1.6 pierścienie olejowe mówią pa pa, bez względu na przebieg....
Zapiekają się na tłoku, nawet jak nie ma na nim nagaru.
Kopci rano? Co się dzieje jak na luzie wkręcisz go na 4-5tyś obrotów na jakieś 30 sec.?

pawel513 - 04-11-2017, 20:34

Samochód nic nie kopci, działa normalnie. A wkręcać jeszcze go nie wkręcałem na tyle obrotów.
smk - 04-11-2017, 21:18

Mój też nie kopcił, nawet jak zjadał 3 litry na 5000km :)
Powachluj obrotami między 4-6 tyś i zobaczysz. Mogą być jeszcze uszczelniacze trzonka zaworów twarde, ale wtedy takich ilości by nie zjadał.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group