To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - nie pali na jeden gar po wymianie świec

KrissLca - 13-11-2017, 16:08
Temat postu: nie pali na jeden gar po wymianie świec
Auto po wymianie świec nie pali na jeden cylinder. Wcześniej bez najmniejszych problemów, pałił na wszystkie cylindry
Dzisiaj wymieniałem świece , zamontowane ngk w galancie 1998r. 2.0 benz 16v...
podczas wymiany zauważyłem że w ganiazdach (trzech .. 2, 3, 4) widoczny jest olej... szmatką powycierałem w miarę przed odkręceniem...
zamontowałem nowe świece, irydowe. I zdziwienie, auto nie pali na jeden cylinder. po wykręceniu wszystkich świec, 1, 2 i 4 patrząc tak jak stoi się przed autem od lewej czarne a 3cia jak nowa, czysta.... dodam że iskra jest... zamienialem kable ciagle iskra jest, zamontowałem stare świece a problem ciągle występuje... odłączając fajke na świecy nr 3 sailnik pracuje identycznie... Strzela w wydech, brak mocy.
Macie jakieś pomysły co może być?

robertdg - 13-11-2017, 17:38

Skoro iskra jest to pewnie problem z układem paliwowym, wrzuc zdjecie tego co masz pod maska
KrissLca - 13-11-2017, 18:07

silnik zdjęcie
robertdg - 13-11-2017, 18:32

Przecież to jest źle podpiete :lol:


Bizi78 - 13-11-2017, 19:35

:mrgreen:

Tylko dodam, że zajmij się jak najszybciej tym olejem w gniazdach świec i wymień te zmęczone przewody :wink: .

KrissLca - 13-11-2017, 22:00

No i Galant nie pali już w ogóle ... na błędnie podłączonych cewkach przejechałem kilka km, w kabinie zaczęło śmierdzieć jakby spalinami/spalenizną.... zgasiłem auto, i już więcej nie odpaliłem, rozrusznik kręci, wentylator ciągle jest włączony nawet jak silnik stał kilkanaście godzin (po przekręceniu stacyjki odrazu się załącza), dzisiaj sprawdziłem czy jest iskra, niestety brak. Jakieś pomysły co mogło się zepsuć ?
Wymontowałem sterownik oraz komputer sterujący silnikiem , i wydaje mi się że to nie one śmierdzą spalenizną.

Krzyzak - 14-11-2017, 09:51

Sprawdź bezpiecznik ECI Multi pod maską. Chyba 40A.
KrissLca - 14-11-2017, 10:27

ECI Multi jeszcze nie zlokalizowałem pod taką nazwą, wiem natomiast że pali się bezpiecznik nr 11(20A)
bezpiecznik



I wiem kiedy pali się bezpiecznik odłączyłem sterownik oraz komputer, zamontowałem bezpiecznik (10A do testów)
1.przekręciłem na zapłon, bezpiecznik cały rozrusznik, bezpiecznik cały
2. zamontowałem sterownik (nie montując komputera) zapłon - bezpiecznik cały, rozrusznik - bezpiecznik cały
3. podłączyłem komputer bezpiecznik cały, zapłon włączony - bezpiecznik spalony

wina komputera ? Komputer sterujący silnikiem spalony ? pali bezpieczniki ?

I odrazu pytanie czy ponizszy komputer będzie pasował?
komputer aledrogo

Krzyzak - 14-11-2017, 13:16

KrissLca napisał/a:
pali się bezpiecznik nr 11
to jest właśnie ECI - dlatego wentylatory chodzą po przekręceniu kluczyka
trzeba szukać zwarcia w układzie bo ten bezpiecznik zasila komputer; auto nie odpali

KrissLca - 14-11-2017, 14:34

Podłączyłem inny komputer i sytuacja jest identyczna.
Rozbierałem dalej deskę i po wypięciu
przekaźnik zamontowanego w centralnym miejscu zaraz za radiem miejsce przekaźnik ,
komputer jest podpięty i nie pali bezpiecznika. Podłączając przekaźnik odrazu pali bezpiecznik. Przewody które są w kostce
przewody

Krzyzak - 14-11-2017, 19:53

Musisz sprawdzić co się dzieje pod maską. Nie ma jednej recepty, trzeba jechać ze schematami dostępnymi w dziale Download: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3447
Z doświadczenia powiem, że rzadko się zdarza uszkodzenie tego ECU, rzadko się zdarza by problem był w kabinie. Najczęściej przyczyna jest pod maską bo tam działa wilgoć, woda i bardzo często kiepskie poskładanie po jakimś dzwonie.
W ogóle rzadko zdarzają się jakiekolwiek naturalne problemy z elektryką w tym aucie. Wystarczy spojrzeć jak są zabezpieczone wszelkie wtyczki i jak przemyślanie są umiejscowione.
Przejście wiązki do kabiny do ECU jest pośrodku grodzi, obok tylnej poduszki skrzyni, przykręcone na 2 śrubki. Drugie przejście wiązki jest lewym nadkolu, przy drzwiach.

KrissLca - 14-11-2017, 20:16

Na chwilę obecną wilgoci, dzwona i innych przygód nie biorę za bardzo pod uwagę bo awaria pojawiła się po błeędnie podpietych przewodach WN .
Dodam że swąd spalenizny występuje właśnie w kabinie w okolicach wnęki na radio, nawet niżej mniej więcej z miejsca w którym jest zainstalowany komputer oraz sterownik. W schematach nie mogę odnaleźć kolorów kabli wtyczki do przekaźnika wtyczka , czy są one odpowiedzialne za układ paliwowy czy zapłonowy?

Krzyzak - 15-11-2017, 09:40

Niestety więcej nie pomogę - przyczyn może być wiele, ale drążyłbym w takim razie sprawdzanie co się grzeje i co śmierdzi i za co ten element lub kabel jest odpowiedzialny.
Sterowanie zapłonem jest przez komputer na podstawie czujnika wału (pod zębatku wału na rozrządzie) oraz wałka (na przełużeniu wałka wydechowego w głowicy). Reszta to już elektronika na cewki z tzw. waste spark - czyli iskra idzie na pary cylindrów niezależnie w jakim są suwie.
Skoro pali bezpiecznik wtrysku to jest to trop. Sprawdziłbym też przekaźnik główny - sposób jego testu jest opisany w manualu. Trzeba pamiętać o biegunowości - jak jest napisane, gdzie plus a gdzie minus to tak trzeba podłączać do testu.

plecho1 - 15-11-2017, 09:53

Odepnij sterownik i sprawdź czy znów spali, jak tak to wina przed sterownikiem a jak nie spali to albo sterownik albo to co zasila.
KrissLca - 15-11-2017, 10:16

Krzyzak, będę szukał po instalacji co powoduje palenie bezpiecznika , grzać się już nie grzeje bo automatycznie po przekręceniu stacyjki przepala bezpiecznik. plecho1, pisząc sterownik masz na myśli komputer ? I pytanie czy przewody są to kable od zapłonu czy od pompy paliwowej ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group