To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Średnica rury tłumika

slamacek - 13-11-2017, 17:01
Temat postu: Średnica rury tłumika
No tak - pojechałem w interior i załatwiłem układ wydechowy :)

A właściwie zniszczyłem na wybojach to, co zaklajstrował poprzedni właściciel. Dokładnie - pękła mi rura wydechu zaraz za tłumikiem środkowym i to oczywiście tak nieszczęśliwie, że w zasadzie od strony tłumika mam tylko kołnierz o długości 1-1,5 cm



Umyśliłam sobie, ze zanim znajdę nowy tłumik środkowy, to na szybko załatać to wstawiając rurę ocynkowaną o średnicy 50 mm uszczelnioną dodatkowo pastą wysokotemperaturową i dwoma cybantami, żeby za mocno nie dźwięczało...

I teraz pytanie - czy ktoś z Was może potwierdzić, ze wewnętrzna średnica w układzie wydechu to jest 50 mm (tak mi wyszło na suwmiarce - ale wolę zapytać)

zbyszekm2 - 14-11-2017, 08:00

Nie urwałeś tylko przerdzewiała ta rura i się złamało.
slamacek - 14-11-2017, 15:05

Złamałem czy przerdzewiała - jedna wydra. Popsuta :(

Ale to musiała być jeszcze robota poprzedniego właściciela, bo jak się dobrałem do niej bliżej, to brzegi były jakąś substancją pokryte...

Nic to - trzeba to na szybko załatać - jak opisałem wyżej - a cały układ tłumika wymieniał pewnie będę latem.

[ Dodano: 07-01-2018, 16:46 ]
I ciąg dalszy czyli naprawiłem, ale jeszcze nie do końca :)

Jak widać na zdjęciach niżej: znalazłem kawałek rury aluminiowej o średnicy 50 mm, który swobodnie wchodził aż do zagięcia rury (czyli na jakieś 8-9 cm), zaznaczyłem dokąd wchodzi, dodałem około 7-8 cm na wpuszczenie drugiego końca w tłumik, zamocowanie w imadle, przycięcie i teoretycznie to było wszystko. Powinienem się trochę pomęczyć z odciągnięciem tłumika i naderwanej rury, ale aluminiowa rurka powinna bez problemu wejść do środka tłumika



Tyle że zawsze jest jakieś ale ;) Tym razem był to nadmiar stopionego metalu podczas spawania, który blokował wejście do tłumika. Niestety, nie mam kanału, samochód był podniesiony na firmowym podnośniku i podparty koziołkami, a ja męczyłem się zeszlifowywując nadmiar metalu...



W końcu się udało, ale dosłownie kilka milimetrów dalej był drugi taki spaw i prawie się poddałem (zeszlifowanie poprzedniej wypukłości zajęło mi ponad godzinę). Ale pomyślałem, że przecież można naciąć tę aluminiową rurkę z czterech stron, żeby zmniejszyć jej średnicę. Poczułem się jak Pietia Goras i po chwili cztery trójkątne wcięcia załatwiły sprawę :)

Ostatecznie, póki nie zrobi się ciut cieplej na wyspie, naprawione połączenie układu wydechowego wygląda jak na poniższym zdjęciu. Na to zostanie nałożony Gun Gum, opaska z kawałka blachy i zaciski.



I po kilku już dniach myślę, że do zdobycia układu środkowego tłumika spokojnie sobie pojeżdżę nie myśląc o dziurze pod spodem :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group